Lunssila
Well-known member
Tästä vaan lukemaan. Itse en ole lukenut, eikä ole kyllä aikomustakaan.
Tahtoisin vielä lisätä tiedon siitä, että tämä tapahtui, kun olin 5 vuotta.Minähän luin tästä osan 8 ja sitten aloitin ysiosan. Sitten vitutti ja lopetin koko homman.
Ajattelinpa nyt huvikseni vilkaista vanhan testamentin alkuja, ja heti ekana lävähti naamalle tämä:Tästä vaan lukemaan. Itse en ole lukenut, eikä ole kyllä aikomustakaan.
Rebekasta tulee Iisakin vaimo
1 Abraham oli tullut vanhaksi ja ikääntyneeksi, ja Herra oli siunannut häntä kaikin tavoin. 2 Abraham sanoi nyt palvelijalleen, taloutensa vanhimmalle, joka huolehti hänen koko omaisuudestaan: "Kosketa minua nivusiin 3 ja vanno minulle Herran, taivaan ja maan Jumalan kautta, ettet ota minun pojalleni vaimoa kanaanilaisten naapureitteni tyttäristä 4 vaan menet synnyinmaahani, sukuni luo, ja tuot sieltä vaimon pojalleni Iisakille."
...plaaplaaplaa snip-snap...
Ja palvelija kosketti isäntäänsä Abrahamia nivusiin ja vannoi vaaditun valan.
Siellähän siitellään joissain kohtaa niin monta lausetta peräkkäin, että tarvittaisiin joku K28-leima.Mitä vittua?! :eek!: Raamatusta matskua Forumin namiskuukkeli-toikkiin?!
Kummaa hommaa...Jaakobin pyyntö
27 Niin israelilaiset jäivät asumaan Egyptiin Gose- nin maakuntaan ja kotiutuivat sinne. He olivat he- delmällisiä ja lisääntyivät runsaasti. 28 Jaakob asui Egyptissä seitsemäntoista vuotta, ja hän eli sadanneljänkymmenenseitsemän vuoden ikäiseksi. 29 Kun hän, Israel, tunsi kuolemansa lähestyvän, hän kutsui luokseen poikansa Joosefin ja sanoi hänelle: "Pyydän sinulta erästä asiaa, jolla voit osoittaa minulle rakkautesi ja uskollisuutesi. Kosketa minua nivusiin ja vanno, ettet hautaa minua Egyptiin. 30 Kun minä olen mennyt lepoon isieni luo, vie minun ruumiini pois Egyptistä ja pane minut isieni hautaan." Joosef vastasi: "Minä teen niin kuin pyydät." 31 Jaakob sanoi: "Vanno se minulle." Joosef vannoi, ja sitten Israel polvistui vuo- teelleen ja rukoili kasvot päänalusta vasten.