Raamattu kannesta kanteen

Oletko lukenut Raamatun kannesta kanteen?

• Äänestäjiä yhteensä
    54

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
En ole lukenut, enkä aio lukeakaan. Iiiiihan liian pitkä ja suurpiirteinen. Jonkun A4-sivun mittaisen referaatin vois joskus lukea.
Mustaa raamattuakin oon lukenut vähän, mutta sekin on sellasta kerpeleen tolkutonta liirumlaarumia ettei sitäkään jaksa.

Molemmat, raamattu ja musta raamattu toki löytyy kaapista, jos joskus iskee pakottava tarve jommalle kummalle kammelle.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Tästä vaan lukemaan. Itse en ole lukenut, eikä ole kyllä aikomustakaan.
Ajattelinpa nyt huvikseni vilkaista vanhan testamentin alkuja, ja heti ekana lävähti naamalle tämä:
Rebekasta tulee Iisakin vaimo

1 Abraham oli tullut vanhaksi ja ikääntyneeksi, ja Herra oli siunannut häntä kaikin tavoin. 2 Abraham sanoi nyt palvelijalleen, taloutensa vanhimmalle, joka huolehti hänen koko omaisuudestaan: "Kosketa minua nivusiin 3 ja vanno minulle Herran, taivaan ja maan Jumalan kautta, ettet ota minun pojalleni vaimoa kanaanilaisten naapureitteni tyttäristä 4 vaan menet synnyinmaahani, sukuni luo, ja tuot sieltä vaimon pojalleni Iisakille."

...plaaplaaplaa snip-snap...

Ja palvelija kosketti isäntäänsä Abrahamia nivusiin ja vannoi vaaditun valan.

http://www.nic.funet.fi/pub/doc/bible/html/finnish/1992/1Moos.24.html#o38

Mitä vittua?! :eek!: Raamatusta matskua Forumin namiskuukkeli-toikkiin?!

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Perverssi kirja, olin jo unohtanut että se oli tommonen. :rolleyes:

No ehkä toi oli sit vähän niinku kättely nykypäivänä! :D

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Edellinen oli Mooseksen kirja luku 24.

Tässä ote Mooseksen kirjan luvusta 47:
Jaakobin pyyntö
27 Niin israelilaiset jäivät asumaan Egyptiin Gose- nin maakuntaan ja kotiutuivat sinne. He olivat he- delmällisiä ja lisääntyivät runsaasti. 28 Jaakob asui Egyptissä seitsemäntoista vuotta, ja hän eli sadanneljänkymmenenseitsemän vuoden ikäiseksi. 29 Kun hän, Israel, tunsi kuolemansa lähestyvän, hän kutsui luokseen poikansa Joosefin ja sanoi hänelle: "Pyydän sinulta erästä asiaa, jolla voit osoittaa minulle rakkautesi ja uskollisuutesi. Kosketa minua nivusiin ja vanno, ettet hautaa minua Egyptiin. 30 Kun minä olen mennyt lepoon isieni luo, vie minun ruumiini pois Egyptistä ja pane minut isieni hautaan." Joosef vastasi: "Minä teen niin kuin pyydät." 31 Jaakob sanoi: "Vanno se minulle." Joosef vannoi, ja sitten Israel polvistui vuo- teelleen ja rukoili kasvot päänalusta vasten.
Kummaa hommaa...

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
:D Kyllä sieltä jostain löytyy varmaan jotain tyyliin: "Hän kosketti nivukseen ja katso, nivus kohosi. Ja Herra, näki että se oli hyvä. Menkää ja tehkää te samoin."