Raamattu kannesta kanteen

Oletko lukenut Raamatun kannesta kanteen?

• Äänestäjiä yhteensä
    54

Thyella

þýðingafræðingur
Sijainti
Ciutat Comtal
Raamattu on tullut luettua lapi kerran, ei tosin yhteen putkeen. Oon ollu 4 kesana kristillisella leirilla ohjaajana (plus tiettu rippileiriisosena) ja toimenkuvaan kuuluivat myos raamikset. Siella on ihan mielenkiintosia vertauksia, joita ollaan yhdessa lasten kanssa pohdittu. En kuitenkaan usko kyseiseen kirjaan.

Oli mielenkiintoista kuunnella tyokavereiden keskustelua raamatun tarinoista, jolloin he vain mainitsivat jakeiden numerot. Joh. 3:16 on ainoa minka muistan, ja tietty Joh. 5:8: Jeesus sanoi hänelle: "Nouse, ota vuoteesi ja kävele."

Viimeksi muokattu:

Partsi

Kuollut apina
Sijainti
Kaatopaikka
Perimmäisten kysymysten äärellä: Onko raamatun lataaminen torrenttina syntiä? Tuli vaan mieleen että eiköhän joku Disney omista raamatunkin :alppu:

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
Voi olla, että joskus tulevaisuudessa tutustun hieman paremmin raamattuun. Olisi sitten ainakin paremmat lähtötiedot mahdolliseen raamattukeskustelu kakkoseen (vai olikos siitä jo kakkososa?). Toisaalta olen suht koht varma, etten pystyisi ikinä lukemaan kyseistä opusta kannesta kanteen.

Mangelo

Well-known member
Voi olla, että joskus tulevaisuudessa tutustun hieman paremmin raamattuun. Olisi sitten ainakin paremmat lähtötiedot mahdolliseen raamattukeskustelu kakkoseen (vai olikos siitä jo kakkososa?). Toisaalta olen suht koht varma, etten pystyisi ikinä lukemaan kyseistä opusta kannesta kanteen.
En ole lukenut yhtään opusta kannesta kanteen sitten yläasteen vai oliko se lukion romaanin pakkoluvun. Ei kertakaikkiaan pysty edes ajattelemaan että jaksais jonkun raamatun lukea kannesta kanteen. Tuskaa!

Enrique

Well-known member
Pariin kertaan olen lukenut. Äänestän "useasti" vaihtoehtoa, koska olen kuitenkin lukenut useammin kuin kerran.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Löytyy hyllystä 150 vuotta vanha raamattu,jonka sain mummolta joskus.Ei ole kyllä aikomustakaan lukea sitä.Black Bible olisi kiva lukea kyllä:ahem:

Kaktus

Well-known member
Aina voi silmäillä pääkohdat yleissivistyksen vuoksi, mutta jossain vaiheessa tulee piste, jonka jälkeen aikaa voi käyttää paremminkin. T: Kokemusta on

Mangelo

Well-known member
Tällaiset ihmiset hämmentää mua aina ihan kauheasti.
Mua hämmentää sellaiset jotka lukee kirjan joka viikko tai joka kuu. Ketä kiinnostaa uhrata tuntikausia lukeakseen fiktiota, jotain mitä joku on tarinoinut? Aku Ankan selvittää läpi kohtuullisessa ajassa ja anti on vähintään sama.

Estate

Well-known member
Mua hämmentää sellaiset jotka lukee kirjan joka viikko tai joka kuu. Ketä kiinnostaa uhrata tuntikausia lukeakseen fiktiota, jotain mitä joku on tarinoinut? Aku Ankan selvittää läpi kohtuullisessa ajassa ja anti on vähintään sama.
Mulle ainakin lukeminen on yksi parhaista tavoista rentoutua. Ihana vain seurata mukana.

Jostain syystä en yleensä saa yhtään niin paljoa nautintoa irti vaikka elokuvista, kuin kirjoista. Huomaan usein vain odottavani, koska filmi loppuu. Kirjojen kanssa tuntemukset ovat useimmiten päinvastaisia.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Mulle ainakin lukeminen on yksi parhaista tavoista rentoutua. Ihana vain seurata mukana.

Jostain syystä en yleensä saa yhtään niin paljoa nautintoa irti vaikka elokuvista, kuin kirjoista. Huomaan usein vain odottavani, koska filmi loppuu. Kirjojen kanssa tuntemukset ovat useimmiten päinvastaisia.
Komppaan vahvasti.

Aku Ankatkin ovat erinomaisen hyvää viihdettä, mutta ei niiden antia varsinaisesti voi verrata kunnon romaaniin. Ainakaan kenenkään toimesta, joka on lukenut kirjan viimeisen kymmenen vuoden sisään. :eek:

WebSlave

Trackman
Aku Ankan selvittää läpi kohtuullisessa ajassa ja anti on vähintään sama.
Ei ole. Kirja vaatii huomattavasti enemmän eläytymiskykyä. Tarina visualisoidaan itse päässä, jolloin se on paljon virikkeellisempää kuin valmiimmaksi pureksittu media (sarjakuvat tai tv). Ja tarinatkin ovat yleensä vähän Aku Ankkaa syvällisempiä.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Katsos aivot tykkää kun niitä stimuloidaan. Hyvä proosa on vallan erinomainen siinä. Joillekin vaan riittää akkari per viikko stimulantiksi. Käyhän toiset kuntosalillakin vaan hengailemassa. Ei rasitu.

Mangelo

Well-known member
Katsos aivot tykkää kun niitä stimuloidaan. Hyvä proosa on vallan erinomainen siinä. Joillekin vaan riittää akkari per viikko stimulantiksi. Käyhän toiset kuntosalillakin vaan hengailemassa. Ei rasitu.
Lahjattomat treenaa :frank:

TheStig

Tame Racing Driver
Sijainti
Pimennossa
Aika paljon on luettu, mutta varmaan suurin osa on edelleen lukematta. Oishan se mielenkiintoinen kahlata läpi, mutta on sen verran iso projekti ettei mulla riittäis kurinalaisuus lukea x sivua päivässä vuoden ajan tms.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala

Peesailen törkeästi. On todella harvassa ne elokuvat, jotka pääsevät kirjan tasolle. Taru Sormusten Herrasta -trilogia oli siinä mielessä iloinen yllätys. Telkun Nero Wolfe -sarja oli myös hyvä.

Hyvä kirja on elämys. Välillä en ole pystynyt päästämään kirjaa käsistä ennen kuin se on luettu loppuun vaikka yö oli jo kääntymässä aamuksi.

Koulussa muinoin opetettiin, että kannattaa lukea jotain hyvin kirjoitettua teosta ennen kuin itse käy kirjoittelemaan. Waltaria tuleekin usein luettua. Jää ehkä jotain hyvää muhimaan päähän ja välittyy sitten omaan tekstiin.

Tämä purkaus olisi pitänyt naputella kylläkin toiseen toikkiin.. Raamattua en lue.

yussi

Virallisesti teini
Sijainti
Suomussalmi
Sitä virallista versiota Raamatusta en ole läpi lukenut, mutta pikkupoikana tuli luettua 10-osainen "Ikuisia kertomuksia"-kirjasarja, jonka monet hankkivat aikoinaan kirjahyllynsä täytteeksi.

Minähän luin tästä osan 8 ja sitten aloitin ysiosan. Sitten vitutti ja lopetin koko homman.