Formula1Fan
Well-known member
- Liittynyt
- 6.4.2005
- Viestit
- 324
Voihan se olla, ettei voittoon olisi asiaa samalla koneella jos joutuisivat konetta säästämään kilpailussa...
No onpas loogisesti todettu. Kisakoneen ongelmia potentiaalisesti vakavampi huoli on perjantaikoneen savuttaminen. Tuskinpa on, ellei tuo savuttanut kone ole ainut varsinaisen kisakoneen korvaamiseen tarkoitettu masiina, mitä se tuskin on. Kai niillä nyt muitakin koneita on mukana.Mikkonen sanoi:"Of potentially greater concern to Ferrari will be the smoke that was seen emanating from the back of Raikkonen’s car early on in the session.
Raikkonen’s car was fitted with a different engine to the one he used in Melbourne, since the three hours of practice on Friday are now exempt from the two-race engine rule."
Parantamaan millä tavalla?[url=http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2007/07/541469]MTV3 internet 05.07.2007[/url] sanoi:Ferrari parantanut moottoriaan
Ferrarin F1-talli on Bild-lehden tietojen mukaan pystynyt parantamaan V8-moottoriaan Britannian GP:tä varten huolimatta siitä, että varsinainen moottorikehitystyö on lajin tämänvuotisissa säännöissä pysäytetty.
Talli kokeili paranneltua moottoria onnistuneesti Silverstonen testeissä kaksi viikkoa sitten.
Ferrari-kuskit Kimi Räikkönen ja Felipe Massa saavat viikonloppuna autoonsa tuoreen voimanlähteen.
Käytännössähän tuo kehitystyö suuntautuu nykyisin voitelu- ja polttoaineisiin. Tuostahan oli jotain tarinaa ennen kauden alkua F1.comin sivuilla, muistaakseni.ShK sanoi:Parantamaan millä tavalla?
Käsittääkseni myös moottorin ilmanottokykyä voidaan optimoida ja näin saavuttaa muutama lisähevosvoima. Ainakin tätä selitteti Christian Danner RTL:llä, kun puhuivat juuri tästä samaisesta aiheesta.Jeeves sanoi:Käytännössähän tuo kehitystyö suuntautuu nykyisin voitelu- ja polttoaineisiin. Tuostahan oli jotain tarinaa ennen kauden alkua F1.comin sivuilla, muistaakseni.