Asiaa sivuavaa juttua Iltasanomista:
Formula 1 -kuljettaja Kimi Räikkösen asiainhoitaja Steve Robertson ihmettelee McLarenin tallipäällikön Ron Dennisin puheita. Dennis syytti eilen IS Urheilun haastattelussa Robertsonia ahneeksi manageriksi, joka yrittää saada myös Räikkösen ajattelemaan vain rahaa.
- Olen hyvin yllättynyt ja hämmästynyt sellaisista syytöksistä. Minun on oikeastaan aika vaikea uskoa sitä, koska hänellä ei yleensä ole ollut tapana puhua sillä tavalla, Robertson sanoi perjantaina IS Urheilulle.
Dennis antoi ymmärtää, että Robertsonin manageritoimisto on varsinainen huhusampo, josta lähtee tasaisin väliajoin liikkeelle tarkoituksenhakuisia juoruja.
- Onpa täydellistä roskapuhetta. Miksi minä sellaisia huhuja levittäisin? En minä tiedä, mistä ne jutut ovat lähtöisin. Se mitä Bild on viime päivinä kirjoittanut, on pelkkää spekulaatiota. Kimillä ei ole minkäänlaista sopimusta Ferrarin kanssa, Robertson väittää.
Robertson, 40, on tuntenut Räikkösen vuodesta 1998. Silloin hän ja hänen isänsä David Robertson tekivät kymmenvuotisen sopimuksen nuoren suomalaiskuljettajan kanssa.
Dennisin mielestä Robertson ei ole tyytyväinen Räikköseen nykyiseen McLaren-sopimukseen siksi, koska se ei anna mahdollisuutta tehdä sivubisnestä. Ferrarilla sellainen onnistuisi.
- En voi tietää, mitä Kimi voisi Ferrarilta saada, koska emme ole neuvotelleet heidän kanssaan, Robertson väistelee.