Päin vastoinhan hän sanoi tuossa, että silloin kun on vaaratilanne päällä, niin auton varoitusvilkut näyttävät punaista. Kerropa se sitten päissään olevalle rallikansalle, että nyt ei saisi mennä koskemaan. Tuolla etelän banaanivaltioissa kun tuskin edes ovat kuulleet asiasta vaan ihmettelevät diskovaloja.Hayden Paddon vastailee melko reippaasti twitterissä, nyt on tuhannen taalan paikka kysyä kiperiä sähköralliautoista. Ainakin on luottavainen, että kaatoja nostaessa ei ole sähköiskuvaaraa.
Esimerkkejä näistä banaanivaltioista missä ei tunneta sähköä mutta seurataan rallia?Päin vastoinhan hän sanoi tuossa, että silloin kun on vaaratilanne päällä, niin auton varoitusvilkut näyttävät punaista. Kerropa se sitten päissään olevalle rallikansalle, että nyt ei saisi mennä koskemaan. Tuolla etelän banaanivaltioissa kun tuskin edes ovat kuulleet asiasta vaan ihmettelevät diskovaloja.
"Päissään oleva rallikansa" tuskin ymmärtää/kuuntelee muitakaan turvallisuusohjeita. Sanoisin, että tuossa skenaariossa se ongelma ei ensisijaisesti ole sähköä käyttävät ralliautot vaan joku ihan muu.Kerropa se sitten päissään olevalle rallikansalle, että nyt ei saisi mennä koskemaan.
(Päissään olevien) ihmisten tyhmyys on se suurin syy minkä takia rajoituksia on päällä - tälläkin hetkellä."Päissään oleva rallikansa" tuskin ymmärtää/kuuntelee muitakaan turvallisuusohjeita. Sanoisin, että tuossa skenaariossa se ongelma ei ensisijaisesti ole sähköä käyttävät ralliautot vaan joku ihan muu.
Miksi rallissa olisi huonompi kantama ja pidempi latausaika kuin siviililiikenteessä?ajetaan 2ekta x10km ja ladataan 4tuntia. Se on rallin suunta sähköautoilla.
Käytetään lämppäriä ja ajetaan yli kahdeksaakymppiä? Pre-korona aikana noiden halvemman pään sähkövessojen bravuuri oli hyökätä vasemmalta kaistalta ohituskaistalle, mutta vauhdin pito oli sen voimannuttavan parin sekunnin kaasun painamisen jälkeen vähän niin ja näin.Miksi rallissa olisi huonompi kantama ja pidempi latausaika kuin siviililiikenteessä?
Baby battery? Eli laitetaan WRC- autoon sähkömoottorit ja pieni (lue kevyt) akku.
En tiedä asiasta mitään, mutta voiko olla että Rallicrossissa ajetaan paljon isommilla tehoilla mitä rallissa voitaisiin ajaa, ja kuumenemista tulee sen takia enemmän?Jani Paasonen oli Kristian Sohlbergin jututettavana Twitchissä viime viikolla ja kertoi rallicross puolella kertyneistä kokemuksista sähköautoista, Paasosen tiimillä kun tällainen sähköauto jo löytyy.
Yksi iso ongelma mikä minun korviini ei ole tullu, mutta mikä on täysin looginen on akkujen kuumentuminen ajon aikana, kun autolla ajetaan kilpaa lämpenee akut todella paljon, tässä tilanteessa akut pitäisi saada vielä lataukseen ja ottamaan virtaa vastaan, kuulemma hankala yhtälö.
Hybrideissä akku on niin pieni, ettei sillä ole varmaan suurta merkitystä. Täyssähköjen suhteen tilanne on varmaan toinen.Tämä voi olla (ja onkin) taas luokkaa tyhmiä kysymyksiä aiheeseen perehtymättömältä, mutta mites sähköautojen/hybridien tulo pääsarjaan muuttaisi sammutuskalustoa auton mukana?