Rallia sähköautoilla?

Reinweib

Well-known member
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
349
Sijainti
Piilosa
Kohta hisseen? Tolla kun työntää Urrian hyppyihin niin jää Hirvosen immelmannit kyllä auttamatta kakkoseksi.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
3121
Hayden Paddon vastailee melko reippaasti twitterissä, nyt on tuhannen taalan paikka kysyä kiperiä sähköralliautoista. Ainakin on luottavainen, että kaatoja nostaessa ei ole sähköiskuvaaraa.
Päin vastoinhan hän sanoi tuossa, että silloin kun on vaaratilanne päällä, niin auton varoitusvilkut näyttävät punaista. Kerropa se sitten päissään olevalle rallikansalle, että nyt ei saisi mennä koskemaan. Tuolla etelän banaanivaltioissa kun tuskin edes ovat kuulleet asiasta vaan ihmettelevät diskovaloja.
 
Viimeksi muokattu:

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
699
Päin vastoinhan hän sanoi tuossa, että silloin kun on vaaratilanne päällä, niin auton varoitusvilkut näyttävät punaista. Kerropa se sitten päissään olevalle rallikansalle, että nyt ei saisi mennä koskemaan. Tuolla etelän banaanivaltioissa kun tuskin edes ovat kuulleet asiasta vaan ihmettelevät diskovaloja.
Esimerkkejä näistä banaanivaltioista missä ei tunneta sähköä mutta seurataan rallia?
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
4052
Sijainti
Parc Fermé
"Päissään oleva rallikansa" tuskin ymmärtää/kuuntelee muitakaan turvallisuusohjeita. Sanoisin, että tuossa skenaariossa se ongelma ei ensisijaisesti ole sähköä käyttävät ralliautot vaan joku ihan muu.
(Päissään olevien) ihmisten tyhmyys on se suurin syy minkä takia rajoituksia on päällä - tälläkin hetkellä.
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
879
ajetaan 2ekta x10km ja ladataan 4tuntia. Se on rallin suunta sähköautoilla. Jos wrc kupsahtaa, niin f-cupia ajetaan seuraavat 20v.tta. vai 40v.(y)
 
Viimeksi muokattu:

Reinweib

Well-known member
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
349
Sijainti
Piilosa
Miksi rallissa olisi huonompi kantama ja pidempi latausaika kuin siviililiikenteessä?
Käytetään lämppäriä ja ajetaan yli kahdeksaakymppiä? Pre-korona aikana noiden halvemman pään sähkövessojen bravuuri oli hyökätä vasemmalta kaistalta ohituskaistalle, mutta vauhdin pito oli sen voimannuttavan parin sekunnin kaasun painamisen jälkeen vähän niin ja näin.

Edit: Tesloissa oli ainakin alussa ongelmia akkujen lämpenemisen kanssa jos ajetaan rataa kaksinumeroisia kilometrimääriä. Eli sähköautoilu kun tehty ekoilu edellä, Tesla nyt jaksaa mennä varttimailin ja pikkuhiljaa Nyrrenkin kierroksen ongelmitta?
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
2610
Sijainti
Lahti
Niin räjähdysmoottorin murinasta kuin pidänkin, on jollain tapaa raikastavaa kuulla noita muitakin mekaanisia ääniä. Ryskis! ps. omassa päässä se hupi loppuviimeksi synnytetään.
 

T.K

Sähkö-ukkeli
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
3771
Sijainti
Nolla potenttiaalissa
Noilla säköautoilla tuskin tullaan ajamaan täyttä WRC päivää, ellei oteta käyttöön jotain alle puolessa tunnissa vaihdettavaa akkupakettia joka voidaan vaihtaa joka toisen EK:n jälkeen.
Se lataus on aivan liian pitkä prosessi, ennemmin vaihtoakuilla selviää rallipäivän kuin kesken päivän latauksella.
Muistaakseni tällä ratkaisulla jokin sähköautovalmistaja tavoittelee paikkaa LeManssin 24h karkeloihin :unsure:
 
Ylös