Ralliaiheista kuunneltavaa/katseltavaa/luettavaa

AnttiL

Absolutely incredible
Sijainti
Lake City

Tomin Nuoteissa Jouko Puhakka

Magnum2300

Well-known member
Tomin Nuoteissa Jouko Puhakka
Hieno ura Jokella ja vauhtia riitti N-ryhmän Mitsulla.

Itselle on jäänyt erityisesti mieleen lapsena paikan päällä nähtynä Ouninpohjan metsässä 94 syvällä ollut Mitsu. Minä olin luullut tähän kuunteluun asti, että keskeyttäminen johtui ajovirheestä tai liiasta vauhdista eikä teknisestä viasta. Tulipahan sekin selväksi.

Koville tuntui Jokelle ottaneen Mitsun bypass-venttiili, kun siitä ei vielä 19 vuoden jälkeenkään puhuttu. Säännöthän tässä oli selkeät, vaikka ilmeisesti väärin päin oleva venttiili ei juuri suorituskykyä parantanutkaan. Korpesikohan Jokkea se, että hänet hylättiin, vaikka ”kaikilla” oli tuo vippaskonsti käytössä?

delorean

Well-known member
Sijainti
JKL
Koville tuntui Jokelle ottaneen Mitsun bypass-venttiili, kun siitä ei vielä 19 vuoden jälkeenkään puhuttu. Säännöthän tässä oli selkeät, vaikka ilmeisesti väärin päin oleva venttiili ei juuri suorituskykyä parantanutkaan. Korpesikohan Jokkea se, että hänet hylättiin, vaikka ”kaikilla” oli tuo vippaskonsti käytössä?
Se oli kaikkiaan varsin sekava case. Olin kaverilla huollossa siinä rallissa ja paikalla jo ihmeteltiin koko juttua paljon. Jos oikein muistan niin se ei ollut tuo venttiili itsessään tai sen asento vaan se että eri kilpailijoita kohdeltiin eri tavalla. Katsastus oli kahdessa osassa. Sai käydä perjantaina jo tai sitten ns. omalla paikalla lauantaina. Perjantaina katsastaneita oli varoitettu pop-off venttiilin asennosta ja siitä että asiaa tullaan kilpailun aikana seuraamaan. Lauantaina katsastaneille aiheesta ei mainittu joten Puhakka ja Ampuja ainakin jäivät ilman tuota tietoa eivätkä siis asialle olleet mitään tehneet... Eli tuo eriarvoinen kohtelu oli se mistä Puhakka veti porot nokkaan ja hän piti sitä häneen kohdistuneen ajojahtina.Näin itse muistan tapahtumat ja voin toki olla lahjakkaasti väärässäkin...

AnttiL

Absolutely incredible
Sijainti
Lake City
Itselle on jäänyt erityisesti mieleen lapsena paikan päällä nähtynä Ouninpohjan metsässä 94 syvällä ollut Mitsu. Minä olin luullut tähän kuunteluun asti, että keskeyttäminen johtui ajovirheestä tai liiasta vauhdista eikä teknisestä viasta. Tulipahan sekin selväksi.
Kyllä se mainittiin jo Pöntisen tv-raportissa, että autosta hajosi jotain, ja jopa näytettiin videota hypystä jossa vika mahdollisesti tuli.

Minulle taas uusi tieto oli, että Puhakka oli tietoinen viasta ja himmaili vauhtia.

Noin muuten tämä jakso oli vähän pettymys. Jokke tuntui ajaneen koko ajan vain harrastuksen vuoksi, eikä edes yrittänyt ammattilaisuutta, ja ajoi ulkomalla tai vaihtoi isompiin autoihin aina vain jos joku ulkopuolelta tarjosi mahdollisuutta (Audit Sohlbergilta, Mitsut Pekka Kosken kautta, Brittein sarja Salanderilta, MM-sarjaa venäläiseltä yhtiöltä jne). Pisteenä iin päälle vielä ettei suostu puhumaan tuosta uransa päättäneestä tapauksesta.

AnttiL

Absolutely incredible
Sijainti
Lake City

En ole vielä ehtinyt katsomaan tätä kokonaan, mutta on kyllä taas tiukkaa asiaa. Krisse ei ole yhtä johdonmukainen kuin Tomi haastatellessaan kuskeja, mutta osaa välillä kysyä sellaisia kysymyksiä, mitä vain kuski osaa kysyä toiselta kuskilta, ja seuraava keskustelu on yleensä tosi mielenkiintoista. Lisäksi Krissen väliin heittämät kommentit omasta tai suojattien kommelluksista on hauskaa ("eräs suojattini ajoi donitsin väärään suuntaan")

kosmi

Well-known member
Kyllä se mainittiin jo Pöntisen tv-raportissa, että autosta hajosi jotain, ja jopa näytettiin videota hypystä jossa vika mahdollisesti tuli.

Minulle taas uusi tieto oli, että Puhakka oli tietoinen viasta ja himmaili vauhtia.

Noin muuten tämä jakso oli vähän pettymys. Jokke tuntui ajaneen koko ajan vain harrastuksen vuoksi, eikä edes yrittänyt ammattilaisuutta, ja ajoi ulkomalla tai vaihtoi isompiin autoihin aina vain jos joku ulkopuolelta tarjosi mahdollisuutta (Audit Sohlbergilta, Mitsut Pekka Kosken kautta, Brittein sarja Salanderilta, MM-sarjaa venäläiseltä yhtiöltä jne). Pisteenä iin päälle vielä ettei suostu puhumaan tuosta uransa päättäneestä tapauksesta.
Pettymys oli jakso myös itselle, varsinkin juuri tuo että niitä viimeisiä tapahtumia ei käyty läpi. Piti sitten kaivaa vanhat vauhdin maailmat esille ja lukea muistin virkistämiseksi mitä tapahtui 🤓

Onzah

Jääkäri
Sijainti
Oskolan masto
Jokke tuntui ajaneen koko ajan vain harrastuksen vuoksi, eikä edes yrittänyt ammattilaisuutta, ja ajoi ulkomalla tai vaihtoi isompiin autoihin aina vain jos joku ulkopuolelta tarjosi mahdollisuutta (Audit Sohlbergilta, Mitsut Pekka Kosken kautta, Brittein sarja Salanderilta, MM-sarjaa venäläiseltä yhtiöltä jne).
Täällä foorumilla pyöri joskus se Vauhdin Maailman leike, jossa kerrottiin: " Jouko Puhakka aikoo ajaa maailmanmestaruudesta, ja on ihan näiden Suomen parhaimpien vetomiehien tasoa." Mitähän sille suunnitelmalle tapahtui? No mutta joo, ei tuo nyt ihan parhaimmasta päästä ollut. Olisi ollut mielenkiintoista kuulla tästä Puhakan uudesta tulemisesta, mieshän on nyt talvella ajanut Harrasterallisarjaa BMW Compactilla.

jokke78

Well-known member
Juu ei Jokella nyt oikein lähtenyt. Ei siitä saanut oikein mitään irti. Oli vähän sellaista väkinäistä jutustelua. Ja tosiaan siitä Nilsiä 2002 jutusta olis pitänyt kyllä antaa tulla oikein kunnolla. Se miten Puhakka itse asian koki menneen.
Jokke oli kyllä aikoinaan varsin kova kuski ännäläisen mitsun puikoissa. Muistan,kun olin sulkuhommissa -92 SM Kesoil-Rallissa tampereella Ek:lla 11. Jokke tuli ja voitti yleiskilpailun N-ryhmän autolla. Sitä silloin ihmeteltiin. Toki asiaan saattoi auttaa muuan Grönholmin hylkääminen, mutta yhtä kaikki.
A-ryhmän Celicalla ajot ei sitten enää lähtenytkään oikein. Toki oli siinä kaiken kukkuraksi vähän epäonneakin. Kuten kardaanin katkeaminen Miljoonarallin lähtökiihdytyksessä ym. murhetta.
Teki sitten toki vielä näyttävän paluun N-ryhmään pariksi vuodeksi.

DC

Oi mieletöntä!
Sijainti
Benjamin Franklin Parkway
Täällä foorumilla pyöri joskus se Vauhdin Maailman leike, jossa kerrottiin: " Jouko Puhakka aikoo ajaa maailmanmestaruudesta, ja on ihan näiden Suomen parhaimpien vetomiehien tasoa."
Näytä liitetiedosto 353

VM 2/91

Tässä on ollut Team Mitsubishi Ralliart Finlandin tiedotuksella todella tömäkkä ote: vähintään Kankkusen tasoinen rattimies. Harmi, ettei Puhakka päässyt missään vaiheessa näyttämään nopeuttaan aidosti kilpailukykyisellä A-ryhmän laitteella. Miljoona-Cupissa 1990 nähty Taxi-Audi oli liian iso ja kömpelö, kun taas Celica vuonna 1999 oli jo auttamatta museo-auto esim. Hagströmin Corolla WRC:n rinnalla.