Kovasti tykkäsin kuunnella Pitkäsen juttuja vaikkei toki kaikkia yksityiskohtia melkein 50 vuoden taakse voikaan kukaan muistaa. Tässä oli myös hyvä esimerkki, miten helppo on mennä miinaan jos katsoo tilastoja vain ewrc:stä - mutta onneksi Eki itse oli hereillä ja saatiin kuulla herkullinen muistelo vuoden 1988 Hankiksesta, jota Pitkäsen ewrc-tilastot eivät tosiaan tunne. Hyvin oli kuljettajalla paikka ja pätkä muistissa
Otetaan vielä poiminnat VM:n kisaraportista tuosta em. Hankirallista:
Ensimmäisen lenkin jälkeen:
Sanottakoon jälleen kerran, että Pitkänen hallitsee vastaheitot mallikkaasti myös nelivetoisella. Kun kellokin laukkaa näyttävästä ajosta huolimatta rivakasti, on mies entisellään.
...
Toisella lenkillä:
Ensimmäisenä taipaleelle jäi Erkki Pitkänen, joka hämmästytti kaikki kannattajansa kaatamalla Mazdansa Fiskarsissa.
- Oli pakko nostaa vauhtia jos halusi pysyä kärkipaikoilla. Auto vaan hyppäsi spoorista ja kun yhtään ylimääräistä tehoa ei ollut, en saanut peliä enää hallintaan. Sitten se loppujen lopuksi vielä kaatui. On muuten tasan kymmenen vuotta aikaa edellisestä kaadosta, Pitkänen puolustautui.
VM 3/88