Ralliaiheista kuunneltavaa/katseltavaa/luettavaa

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5619
Sijainti
Suonionkatu 1 C
jossain Tomin nuoteissa jaksossa joku kuski/kartturi muisteli kanssa kaataneensa tuossa samassa mutkassa kuka mahtoi olla.
Hmm... jos nyt ei muisti ihan totaalisesti petä, niin tuon 1985 kisan lisäksi Laajavuoren tunnetuimmat (?) runkijat taitaa olla Tomi Palmqvist 1984 ja Jean-Paul Luc 1982. Palmqvist meni käsittääkseni tässä missä Alen hyökkää kuviin.
 

DMACK

Active member
Liittynyt
27.7.2013
Viestit
42
Lueskelin lisää tuota 1985 tuloskirjaani. Jostain syystä EK 34 kohdalla on 35 nimi ja tulokset ja siitä eteenpäin kaikissa yhdellä liian pieni numero.

Lukee myös nuo erikoiskokeiden nimet jotka on sponsoreille saatu myytyä, kuten: Jaybrand, K-Kesäpäivä, Pohjola, Peugeot, GWS, Fiat, Euro Racing, Union, Konela, Pohjola, Uponor, Lada.
Saalahti on Citta Di Sanremo ja viimeinen pätkä Kuohu Cacino Di Sanremo. Tämä ei varmaankaan casino ole.

Noista aikasakoista vielä Grundel otti nuo kaikki 3min 40sek heti ykkösen jälkeen. Toivosen aikasakko EK 1 jälkeen on 2,20 ja hävisi pätkällä sen 1,39 joten tuosta on jotenkin arvottu tuo eWRC 4 min aikatappio. 0,30 tuli sakkoa EK40-41 välissä.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16059
Sijainti
Tampereen lenkki
Viime hetkellä Ohtisen pätkää piti lyhentää ja kilometrit korvattiin lisäämällä väliin Vahteristo. Loppupätkien numerointia ei voinut muuttaa, joten otettiin käyttöön EK33a Ohtinen ja EK33b Vahteristo.

ewrc:n pätkätuloksista taitaa puuttua myös Mikkolan AT:t Pöykyn ulosajon jälkeen. Lisäksi 0:30 on laitettu Kuukanpään jälkeen, vaikka se kaiketi tuli jo lauantaina aamun startissa?
 

DMACK

Active member
Liittynyt
27.7.2013
Viestit
42
Mikkolan saldo myöhästymisiä 4 min 50 sek ja penalt 30 sekunttia.
EK 21-22 välissä 2,40 eli Pöykyn ulosajon korjauksiin sekä 30-31 välissä 2min 10 sek.
Tuota 30 sek penaltyn tarkkaa kohtaa ei lue, mutta tämä oli juurikin se kun ei päivän alussa meinannut auto startata vai miten se meni kaikkea muista ulkoa.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5619
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Eikös siitä ollut jotain eripuraa Mikkolan autokunnan ja järjestäjien kesken, että kuinka paljon AT-pisteitä lauantai-aamun tapahtumista Laajavuoressa tulee antaa. Mikkola puhuu Laajavuoren kokoomatauolla ennen Harjua Lampisen haastattelussa "täyden minuutin pisteistä" jos en ihan väärin muista.
 

DMACK

Active member
Liittynyt
27.7.2013
Viestit
42
Tuollahan se episodi on, eli protesti on mennyt läpi ja sakkoa tuli vain 30sek.
 
  • Like
Reaktiot: DC

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1630
Harmi, että Tuomisen podiin ei koskaan saatu Markkua mukaan. Kiikiltä olis Tomin kyllä pitäny kysyä mitä tapahtui vuosina 88-89? Markku ajoi 89 peräti 3 mm-rallia, ilmeisesti oli sukset ristissä päällikön kanssa ja myös 88 oli ohjelma sellainen, että Lancia halus ajattaa Biasionin mestariksi. Silloinhan ilmeisesti pitä ajaa väh 1 kaukokisa, jotta voi voittaa mestaruuden, Markku ei edes ajanut yhtään kaukokisaa....
 
Viimeksi muokattu:

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3607
Sijainti
JKL
Harmi, että Tuomisen podiin ei koskaan saatu Markkua mukaan. Kiikiltä olis Tomin kyllä pitäny kysyä mitä tapahtui vuosina 88-89?
Kankkusen jakson kuuntelin viikolla uudelleen ja siinä Juha vähän vihjasi juuri tallipoliittisiin syihin miksi lähti Lancialta pois 87 mestaruuden jälkeen, vaikka tiesi että Toyotalla ei auto ole vielä lähellekään valmis... Eli halusivat Lancialla todennäköisesesti panostaa Biasioniin...
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1630
Kankkusen jakson kuuntelin viikolla uudelleen ja siinä Juha vähän vihjasi juuri tallipoliittisiin syihin miksi lähti Lancialta pois 87 mestaruuden jälkeen, vaikka tiesi että Toyotalla ei auto ole vielä lähellekään valmis... Eli halusivat Lancialla todennäköisesesti panostaa Biasioniin...
En muista oliko Piirosen vai Kankun haastattelu, jossa sanottiin ihan suoraan, että Lancia ei tarjonnut edes sopimusta seuraavalle kaudelle...
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3897
En muista oliko Piirosen vai Kankun haastattelu, jossa sanottiin ihan suoraan, että Lancia ei tarjonnut edes sopimusta seuraavalle kaudelle...
Piirosen. Kuuntelin hetki sitten.

Mutta tosiaan erikoista oli tuo miten Mikille haluttiin mestaruus pelata. Oli parhaimmillaan ilmeisesti tosi hyvä kuitenkin, (ainakin tulokset tosi hyvät 87-89) mutta silti.
 

hoogenband

Well-known member
Liittynyt
29.8.2014
Viestit
94
Piirosen. Kuuntelin hetki sitten.

Mutta tosiaan erikoista oli tuo miten Mikille haluttiin mestaruus pelata. Oli parhaimmillaan ilmeisesti tosi hyvä kuitenkin, (ainakin tulokset tosi hyvät 87-89) mutta silti.
Oisko sillä myyty lanciaa pirusti italiassa?
 

Kemper

Well-known member
Liittynyt
11.5.2006
Viestit
551
Sijainti
pk.seutu
Piirosen. Kuuntelin hetki sitten.

Mutta tosiaan erikoista oli tuo miten Mikille haluttiin mestaruus pelata. Oli parhaimmillaan ilmeisesti tosi hyvä kuitenkin, (ainakin tulokset tosi hyvät 87-89) mutta silti.
No italialainen kuski italialaisessa autossa. Tuollainen kombo ku veti kaksi mestaruutta, niin varmasti saatiin saapasmaassa Lancian myyntikäyrät nousuun.
 

Kemper

Well-known member
Liittynyt
11.5.2006
Viestit
551
Sijainti
pk.seutu
Harmi, että Tuomisen podiin ei koskaan saatu Markkua mukaan. Kiikiltä olis Tomin kyllä pitäny kysyä mitä tapahtui vuosina 88-89? Markku ajoi 89 peräti 3 mm-rallia, ilmeisesti oli sukset ristissä päällikön kanssa ja myös 88 oli ohjelma sellainen, että Lancia halus ajattaa Biasionin mestariksi. Silloinhan ilmeisesti pitä ajaa väh 1 kaukokisa, jotta voi voittaa mestaruuden, Markku ei edes ajanut yhtään kaukokisaa....
Joo, Alen ei syystä tai toisesta tullut lainkaan toimeen kaudelle 89 tallipäälliköksi tulleen Claudio Lombardin kanssa. "Ei löydetty yhteistä säveltä", on Markku joskus todennut suhteestaan Lombardiin.
 
Ylös