Rallicross 2018

MVRX

Well-known member
Liittynyt
28.10.2017
Viestit
838
Sijainti
Manselainen syrjäisellä etelärannikolla
Moro.
Oon aikeissa lähteä Barcelonaan 14-15.4.18 katteleen rallicrossia. Kalenteri vahvistuu myöhemmin.

Onko hyviä vinkkejä hotelleista ym. Autoa ei kaiketi tarvii vuokrata, näyttää julkiset liikkuvan kivasti.
Jos siellä on joku ollut, saa antaa vinkkejä..
Kiitos.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26847
MM-sarjan kalenteri julkaistu:

Spain – Barcelona – 14/15 April
Portugal – Montalegre – 28/29 April
Belgium – Mettet – 12/13 May
Great Britain – Silverstone – 26/27 May
Norway – Hell – 9/10 June
Sweden – Holjes – 30 June/1 July
Canada – Trois-Rivieres – 4/5 August
France – Loheac – 1/2 September
Latvia – Riga – 15/16 September
USA – COTA – 29/30 September
Germany – Estering – 13/14 October
South Africa – Cape Town – 24/25 November
Britannian kisa siirtyy Silverstoneen, Hockenheim putoaa pois ja tilalle tulee Austin.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18370
Jere Kalliokoski siirtyy G-FORS RX tiimiin ensi kaudeksi EM-sarjassa, tänä vuonna hän kilpaili Albatec Racing tiimissä.

G-FORS:in tallipäällikkö toimii Atte Varsta.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26847
Trophée Andros:

Val Thorens : 2-3 décembre
Alpe d’Huez : 8-9 décembre
Andorre : 15-16 décembre
Isola 2000 : 12-13 janvier
Serre Chevalier : 20-21 janvier
Lans en Vercors : 26-27 janvier
Super Besse : 3 février
Eli kausi alkoi viime viikonloppuna Val Thorensissa.
1. päivä:
https://vk.com/videos-29183858?z=video-29183858_456242810%2Fclub29183858%2Fpl_-29183858_-2
2. päivä:
https://vk.com/videos-29183858?z=video-29183858_456242811%2Fclub29183858%2Fpl_-29183858_-2
tai samat tuolta:
http://burningwhee1s.blogspot.fi/2017/12/andros-trophy-2017-2018-round-1.html#more

Noin puolentoistatunnin lähetyksiä, selostus ranskaksi, mut lumen pölinäähän kaikki ymmärtää. Toisen päivän lähetyksessä myös mopoilua.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18370
FIA leikkaa rallicrossin MM-sarjan kuluja – autoihin liuta uusia rajoitteita
 

Los Cojones

Avohoidossa
Liittynyt
26.2.2004
Viestit
588
Sijainti
Törnävä
Rallicross-SM kilpailukalenteri 2018

26.5. Kaanaa Center, Akaan MM
16.6. Pesämäki, Honkajoen MK/UA
07.7. Botniaring, Jurvan UA
11.8. Murtoharju, Jalasjärven MK/UA
25.-26.8. Tykkimäki, Kouvola

Kesätauon jälkeen kausi huipennetaan Murtoharjuun elokuun alkupuolella ja finaalikilpailuun Kouvolaan saman kuun lopussa. Botniaring tulee nyt uutena sarjaan ja Hyvinkää jää pois kalenterista.
 

MVRX

Well-known member
Liittynyt
28.10.2017
Viestit
838
Sijainti
Manselainen syrjäisellä etelärannikolla
Barcelonan rx reissu varailtu ja maksettu, näyttää olevan kaikenlaista muutakin tapahtumaa viikonloppuna..

http://www.catalunyarx.com/en/

12-16.4 matka-aika

Lennot pariisin kautta mennentullen 164€. Suorat lähtee liian aikasin aamulla kotiinpäin.

Majotus, joku siistin olonen hotel b&b 5km radasta. Juna-asema lähellä, helppo mennä kentältä ja poiketa BCN keskustassa. 4 yötä 210€. Moottoritien, kerrostalolähiön ja teollisuusalueen kainalossa.

https://www.hotel-bb.es/en/hotel/barcelona-mollet/

Earlybird lippu, viikonloppu 26,90€.

Koitetaan näillä.
 
Viimeksi muokattu:

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Toomas Heikkinen ei aja EKS Racingin autolla ensi vuonna, jatkaako edes MM-sarjassa vai keskittyykö GRC:hen?

https://www.motorsport.com/world-rx/news/heikkinen-parts-ways-with-ekstrom-world-rx-team-990041/
Kuuleman mukaan syynä raketin lailla kohonneet kustannukset. Suomesta ei vain pysty keräämään tarvittavaa sponsoripottia jotta kausi MM-sarjassa olisi mahdollinen. Ehkä GRC on sitten halvempi ajaa, vaikka eipä monellakaan suomalaisella firmalla liene intressiä mainostaa USA:ssa.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
840
MM sarja on pilaamassa koko lajin. Liian kallista touhua. Sitä vähän pelkäsin kun em crossit muutettiin mm sarjaksi.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
MM sarja on pilaamassa koko lajin. Liian kallista touhua. Sitä vähän pelkäsin kun em crossit muutettiin mm sarjaksi.
Samaa mieltä. Crossi on kuitenkin 70-80-lukujen pienimuotoisesta buumista (joka tosin silloinkin pysyi Euroopan sisäpuolella) huolimatta aina ollut marginaalilaji. Ja hyvä sellaisena, koska laji on ollut helposti lähestyttävä. Ja tekniikkasääntöjen kotikutoisuus on ollut myös kilpailijaystävällistä, koska mukaan on päässyt murto-osalla siitä rahasta mitä esim. WRC-tiimin pyörittäminen maksaa tarvitsematta ajaa millään koppimopolla.

MM-sarja ja mukaan houkutellut ns. household-nimet toki ovat vieneet lajia myös suuren yleisön ja viini -ja juustokansan (lue VIP) tietoisuuteen. Mutta samalla etäännyttäneet perinteisemmän meiningin faneja pois. Ja kupla puhkeaa silloin kun pienillä ei ole enää varaa kiertää sarjaa.

T: Hipsteri, joka seurasi lajia jo 1999, siis silloin kun ketään ei kiinnostanut
 
Viimeksi muokattu:

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Samaa mieltä. Crossi on kuitenkin 70-80-lukujen pienimuotoisesta buumista (joka tosin silloinkin pysyi Euroopan sisäpuolella) huolimatta aina ollut marginaalilaji. Ja hyvä sellaisena, koska laji on ollut helposti lähestyttävä. Ja tekniikkasääntöjen kotikutoisuus on ollut myös kilpailijaystävällistä, koska mukaan on päässyt murto-osalla siitä rahasta mitä esim. WRC-tiimin pyörittäminen maksaa tarvitsematta ajaa millään koppimopolla.

MM-sarja ja mukaan houkutellut ns. household-nimet toki ovat vieneet lajia myös suuren yleisön ja viini -ja juustokansan (lue VIP) tietoisuuteen. Mutta samalla etäännyttäneet perinteisemmän meiningin faneja pois. Ja kupla puhkeaa silloin kun pienillä ei ole enää varaa kiertää sarjaa.

T: Hipsteri, joka seurasi lajia jo 1999, siis silloin kun ketään ei kiinnostanut

Siinä vaiheessa kun pienempi divari muutettiin A-ryhmän kalustosta (mm. Sierra Cosworth, BMW M3, Audi Coupé Quatro) koppimopoiksi ja ex-B ryhmän rallitykit bannattiin myös Crossibaanoilta, katos lajista jotain hyvin oleellista. Samoihin aikoihin baanoilta poistuivat myös lajin kiintotähdet Mr. Downhill ja Martin Schanke. Nämä kaksi seikkaa yhdessä myötävaikuttivat siihen, että itseltäni katosi mielenkiinto ja kosketuspinta EM-crossiin. Ja lopullisesti hommasta meni maku, kun kotimaan baanoille ilmaantuivat nämä SRC-luokan S40 vulvat ja siitä tehtiin ns. pääluokka.

En oo sittemminkään löytänyt tietä takaisin lajin pariin kuin ihan muutaman satunnaisen visiitin verran. Ja sama pätenee myös ns. suureen yleisöön. Ei ollut Kouvostoliitossa ajetussa EM-skabassakaan samanlaista yleisöpaljoutta kuin oli Apparalla Schanken, Alamäen, Niittymäen ja kumppaneiden aikoihin.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Ja lopullisesti hommasta meni maku, kun kotimaan baanoille ilmaantuivat nämä SRC-luokan S40 vulvat ja siitä tehtiin ns. pääluokka.
Siinä oli kylläkin se välivaihe, jolloin KRC oli pääluokka tarkoittaen käytännössä Volvo 240-merkkiluokkaa. Ne roskapöntön näköiset autot karkoittivat melkoisen määrän faneja katsomosta.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Siinä oli kylläkin se välivaihe, jolloin KRC oli pääluokka tarkoittaen käytännössä Volvo 240-merkkiluokkaa. Ne roskapöntön näköiset autot karkoittivat melkoisen määrän faneja katsomosta.
Olihan siellä KRC-kapinoissa mm. Jorma Viitalan VW 411 (kunnes bannattiin jostain syystä) ja Jussi Haapalan Opel Ascona 400 ja myöhemmin sama tekniikka Calibran korissa. Syystä tai toisesta Kupla-Volkkareiden kadottua Taksi-mallin Volvot olivat se suosituin korimalli KRC-baanoilla.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26847
Andros Trophyn toinen ja kolmas osakilpailu:

Alpe d'Huez

Andorra

Melkoisen kapea syherö oli tuo Huezin rata, mut Andorrassa oli kunnon baanaa, ykkösmutka sellainen raviratamutka joita noissa sais olla enemmän. Bakkerudkin oli siellä ajamassa ja Sordo ja Meeke penkalla värjöttelemässä. Sähköautoluokka näyttäis se tapahtumarikkain olevan.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Tiennytkään että rallycrosiin ollaan vakavissaan tuomassa sähköluokkia.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Viimeksi muokattu:

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Vaikuttaa hyvin loogiselta. Lähtöpainoitteinen laji, joten hyvä paikka koetella sähkömoottorien rajoja. Lisäksi akkujen kesto ei crossissa ole ongelma, sen verran lyhkäisiä ovat erät.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26847
Global Rallycross julkaisi kalenterihahmotelmansa. Aikovat päättää kauden Euroopassa.

Round 1: Louisville, KY (May 19-20)
Rounds 2-3: To be announced (June 9-10)
Round 4: New Orleans, LA (June 23-24)
Round 5: Los Angeles, CA (July 7-8)
Rounds 6-7: Indianapolis, IN (August 11-12)
Rounds 8-9: Atlantic City, NJ (August 25-26)
Round 10: Seattle, WA (September 15-16)
Rounds 11-12: Europe (October 27-28)
 
Ylös