jjv
Arschloch
- Liittynyt
- 4.5.2005
- Viestit
- 26889
Andros e-Trophée jatkuu:
7.-8.1. Isola
21.-22.1. Lans en Vercors
29.1. Super Besse
SM-jäärata 5.-6.2. Akaa
MM-sarja:
Osakilpailu 1: 2.-3. heinäkuuta Ruotsi, Höljes
Osakilpailu 2: 30.-31. heinäkuuta Saksa, Nürburgring
Osakilpailut 3/4: 13.-14. elokuuta Norja, Hell
Osakilpailut 5/6: 3.-4. syyskuuta Latvia, Riika
Osakilpailut 7/8: 17.-18. syyskuuta Portugali, Montalegre
Osakilpailut 9/10: 8.-9. lokakuuta Belgia, Spa
Osakilpailut 11/12: TBC Etelä-Afrikka, Kapkaupunki
+ pelkkä EM-kisa 21.-22.5. Unkari, Nyirád.
RallyX Nordic:
Rounds 1&2 May 13-15 Höljes, Sweden
Rounds 3&4 May 27-29 Kouvola, Finland
Rounds 5&6 July 8-10 Riga, Latvia
TBC July 22-24 TBC, Sweden
Crosskart:
En ymmärrä formaatin muuttamisen tarvetta. Autojen ja kierrosten määrä finaaleissa vähenee yhdellä. Eikö akuissa riitä virtaa pidempiin lähtöihin.
7.-8.1. Isola
21.-22.1. Lans en Vercors
29.1. Super Besse
SM-jäärata 5.-6.2. Akaa
MM-sarja:
Osakilpailu 1: 2.-3. heinäkuuta Ruotsi, Höljes
Osakilpailu 2: 30.-31. heinäkuuta Saksa, Nürburgring
Osakilpailut 3/4: 13.-14. elokuuta Norja, Hell
Osakilpailut 5/6: 3.-4. syyskuuta Latvia, Riika
Osakilpailut 7/8: 17.-18. syyskuuta Portugali, Montalegre
Osakilpailut 9/10: 8.-9. lokakuuta Belgia, Spa
Osakilpailut 11/12: TBC Etelä-Afrikka, Kapkaupunki
+ pelkkä EM-kisa 21.-22.5. Unkari, Nyirád.
RallyX Nordic:
Rounds 1&2 May 13-15 Höljes, Sweden
Rounds 3&4 May 27-29 Kouvola, Finland
Rounds 5&6 July 8-10 Riga, Latvia
TBC July 22-24 TBC, Sweden
Crosskart:
- 7.5.2022 Lapua / Lapuan UA
- 21.5.2022 Karstula / Karstulan UA
- 18.6.2022 Oulu / Lakeuden UA
- 30.-31.7.2022 Joensuu / Joensuun UA
- 13.8.2022 Pori / Noormarkun UA/MK
https://www.rallit.fi/etela-afrikka-palaa-rallicrossin-mm-sarjaan-kisakalenterissa-yhteensa-12-osakilpailua/Rallicrossin MM-sarjan puolelle tulee uudistuksia formaattiin. Tarkoituksena on sarjan sähköistymisen myötä innostaa uusia faneja lajin pariin.
Ensi kaudella nähdään ensimmäistä kertaa uusi SuperPole-systeemi. Heti vapaiden harjoitusten jälkeen kaikki MM-sarjan kuskit ajavat yhden aika-ajokierroksen, jonka perusteella valitaan paikat ensimmäiseen alkuerään. Tämä systeemi korvaa perinteisen lähtöjärjestysarvonnan.
Höljesissä ja Saksassa ajetaan kolme alkuerää ennen välieriä. Kahden osakilpailun viikonlopuissa alkuerien määrä on tiputettu puolestaan kahteen per kisa. Alkuerien tulokset ovat entistä tärkeämpiä, sillä ne määrittävät lähtöpaikat seuraaviin eriin. Alkuerien paras kuski saa puolestaan itse valita lähtöpaikkansa välieriin.
Kaikissa kisalähdöissä on mukana maksimissaan viisi kuljettajaa ja kierroksia ajetaan aina viisi. Pisteitä jaetaan lopullisen menestyksen mukaan 15 kuskille muodossa 20-16-13-12-11-10-9-8-7-6-5-4-3-2-1.
En ymmärrä formaatin muuttamisen tarvetta. Autojen ja kierrosten määrä finaaleissa vähenee yhdellä. Eikö akuissa riitä virtaa pidempiin lähtöihin.
Viimeksi muokattu: