ettelbruck
Well-known member
Heh. Kuvaa paikasta jossa kymmeniä upeita ajosuorituksia ja hieman haparoivampiakin - ja mies vaan kuuntelee ääniä...Juurikin sitä. Lapin poijan Siesta sentään kuulostaa kilpa-autolta.
Heh. Kuvaa paikasta jossa kymmeniä upeita ajosuorituksia ja hieman haparoivampiakin - ja mies vaan kuuntelee ääniä...Juurikin sitä. Lapin poijan Siesta sentään kuulostaa kilpa-autolta.
Kyllähän sinne tulee lähdettyä.. Radiojuttua tekemään tällä kertaa. Tää radiostoori tulee toki eetteriin vasta ens viikon perjantaina, mutta tehdäänpä ny kuitenkin kannattaa muuten virittää sillon pe 21.9. klo 12-13 kaupunkiradion taajuus auki tahi netistä samainen setti ( http://kaupunkiradio.fi/ ).. Keskustellaan hieman rallin SM-sarjasta, MM-sarjasta ja muutakin.. Vieraskin olis tulossa studioon näillä näkymin..Hienoja ja vauhdikkaita teitä taas Kerava rallissa. Osa tuttuja, osaa niistä ei ole ajettu tuossa muodossa pitkään pitkään aikaan. Pätkiä on viisi ja kaikki ajetaan kahteen kertaan. B-junnut ajaa ilmeisesti reitin vain kertaalleen.
Onko reitille lähtijöitä?
Tähän Facebook tyyllilä : :thumbup:härgäänen viikonloppu kyl, eka Keravan SM-ralli, sieltä Hyvinkäälle SM-rallicrossin finaalilähtöä seuraamaan ja sunnuntaina vielä Huittisten SM-sprint. Ja näistä kaikista olis alkuperäisen suunnitelman mukaisesti tarkoitus tehä radioon inserttiä
Talotekniikka 10 SM rallin 2(-4) erikoiskoetta on vaarassa peruuntua! Lukuisten yhteensattumien(rallirossi sm samalla aluella samanaikaisesti) johdosta organisaatiosta puuttu tällä hetkellä n.10 sulkumiestä, ja jollei apuja löydy niin kilpailun erikoiskoekilometrit vähenevät merkittävästi. Jos haluat tulla pelastamaan Suomen parhaan SM rallin järjestelyjä,ilmoittaudu pikaisesti!
T;Mika Ollila 040-7534245.Ilmoittautuminen päivisin(klo 6-16) mieluusti tekstiviestillä.
Nyt ois tsäänssit vielä viiä mestaruus WRC:llä jos tämä menee läpi. Pauketta viivalle ne joilla pinkka antaa myöten.Sarjatyöryhmän esitys ja perustelu luokkajaoksi:
Jaetaan 2-vetoisissa kaksi Suomenmestaruutta seuraavalla luokkajaolla:
Luokka SM-kaksiveto enintään 2000 cc:
- Ryhmä N
- N/A (TDi 2-veto)
- FIN-R
- FIA R3
- Super 1600
Luokka SM-kaksiveto enintään 1600 cc:
- FIA R2
- FIA R1
- 4-vetoisissa jaetaan yksi Suomenmestaruusmestaruus:
Luokka SM-neliveto:
- Ryhmä N (kans. lisäys)
- FIA R4 (kans. lisäys)
- FIN-R 4WD
- Super 2000 (2.0 vapaastihengittävä, sekä 1,6 ahdettu 30mm kuristin)
- FIA R5
- WRC luokiteltu ennen 31.12.2002 (täysin kansainvälisen luokituksen mukainen)
Ja kisoihin pääsee uudemmallakin.Lisäksi kaikissa Ralli SM-osakilpailuissa on oltava luokka WRC-autoille, jotka on luokiteltu vuosien 2003-2013 välillä.
Tuleeko muita kuin korkeintaan Hulkkonen ja Kopra?Nyt ois tsäänssit vielä viiä mestaruus WRC:llä jos tämä menee läpi. Pauketta viivalle ne joilla pinkka antaa myöten.
Ja kisoihin pääsee uudemmallakin.
Eikös Teri Kalliokoski ajanut asfalttisprintti Koskelon Octavialla, puhutaanko samasta autosta? Olisiko Ketomäen Octavia vielä olemassa - vai onko se liian uusi?Koskelon vanha Octavia on vissiin edelleen suomessa.
Varmaan sama auto. Ei noita sprittejä tule niin aktiivisesti seurailtua. Mutta varmaan helposti muutettavissa rallikuntoon takaisin...Eikös Teri Kalliokoski ajanut asfalttisprintti Koskelon Octavialla, puhutaanko samasta autosta? Olisiko Ketomäen Octavia vielä olemassa - vai onko se liian uusi?
http://www.autourheilu.fi/34942.aspxRalli SM 2012 kilpailukauden yhteenveto
Kirjattiin seuraavia palautteita kauden 2012 osakilpailuista:
- Todettiin, että tekniikan edustajien suorittamat välikatsastukset on suoritettu erittäin huonoissa paikoissa, joissa toimenpide aiheuttaa lisäkustannuksia kilpailijoille (esim. lämpimät jarrut)
- Rengassäännön noudattaminen. Kilpailun kilometreihin sidottu rengasmäärien rajoitus ei toteutunut kaikissa osakilpailuissa. Esim. viimeisessä osakilpailussa säännöissä oleva kilometrimäärä poikkesi todellisuudesta n. 10 kilometriä
- Järjestäjien panostus lähtö- ja maaliseremonioihin panostaminen ajoittain heikkoa
- Lapuan ja Kouvolan huolto-alueet erinomaisia, joilla ralli tuotiin yleisön luokse. Lisäksi Merikarvialla yleisö huomioitiin kiitettävästi.
- Asiat on toiminut paremmin promoottorin puolelta kuin esim. vuonna 2011
- Julkisuusarvo ja yleisömäärät pettymyksiä ennen kaikkea kilpailijoille
- Yhtenäisyys ei toteutunut esim. paperitsekkauksen osalta vaikka toisin on sovittu
- Materiaalien jako osakilpailuissa ei ole toiminut odotetusti ja näin ollen aiheuttanut turhaa odottelua ja jonottamista
- Merikarvian kartta heikkotasoinen, ja erittäin epäselvä
- Merikarvian viimeinen EK erittäin hieno (44 km)
- Kaikissa kilpailuissa ralli teknisesti toteutettuna varsin hyvä
- Eniten kehitettävää oheistuotteissa
- Sarjan toimihenkilöiden "läsnäolo" väheni kaudesta 2011 johtuen sarjan budjetista
- Televisiolähetyksissä haastateltiin sarjaan kuulumattomia tahoja, esim. muiden lajien osaajia, joka vie minuutteja itse sarjaa ajavilta
Rallilajien lajiryhmä pyytää sarjatyöryhmältä näkemyksen maakaasukäyttöisen auton käytöstä Ralli SM-osakilpailuissa.
Sarjatyöryhmä myöntää luvan maakaasukäyttöisen auton käyttöön Ralli SM-sarjassa. Kirjataan asia sarjasääntöihin ja pyydetään tekniikan lajiryhmältä linjaus tekniikan sääntöihin. Perusteluna on kilpailemisen mahdollistaminen sekä mahdollisesti sarjan mielenkiinnon lisääminen.
Ja kaksivetoisilla turbo-diesel autoilla pääsee myös taistelemaan mestaruudesta kaksivetoisten isommassa luokassa...Ilmeisesti myös maakaasuasia on vielä huulilla. Sehän oli jo talvella 2008 kun Paasonen ja Stohl kävivät CNG-Mitsua esittelemässä.
Nyt tulee mutua/harhaisia muistikuvia mutta tuossa noin kuukausi sitten mustinmäen sprintissä tuolla Koskelon entisellä octavialla taisi junnuissa ajaa Polvi(olisko ollut Esa) niminen herrasmies. Auto on muuttanut värinsä keltaiseksi jossa vihreitä yksityiskohtia. Tuossa autossahan on moottoria rakennettu sprintin suuntaan melko paljon, tarkemmin en tiedä onko autoon olemassa rallisääntöjen mukainen moottori.Eikös Teri Kalliokoski ajanut asfalttisprintti Koskelon Octavialla, puhutaanko samasta autosta? Olisiko Ketomäen Octavia vielä olemassa - vai onko se liian uusi?
En tiedä (eikä oikeastaan kiinnostakaan) tuleeko nimenomaan WRC:tä viivalle. Mutta täällä kun tuntuu olevan kova kytö saada mahdollisimman kallista ylläpidettävää viivalle, niin nyt siihen on ainakin mahdollisuus.Tuleeko muita kuin korkeintaan Hulkkonen ja Kopra?
Kyl, ja Saarijärven mettäkoneukko ajaa vanhalla ysitaksilla ovet irti noista WRC:istä.En tiedä (eikä oikeastaan kiinnostakaan) tuleeko nimenomaan WRC:tä viivalle. Mutta täällä kun tuntuu olevan kova kytö saada mahdollisimman kallista ylläpidettävää viivalle, niin nyt siihen on ainakin mahdollisuus.
Kyllähän se sarjan profiilia nostaa huimasti kun joku rahamies saadaan viivalle.Tulosluetteloa ei kannata aina niin seurailla,kun herrasmiehet ajelee terveisiä Sm-sarjassa.Kyl, ja Saarijärven mettäkoneukko ajaa vanhalla ysitaksilla ovet irti noista WRC:istä.