Kaveri tekee uraa, vaikka on vasta orastava pilke isä-Harrin silmäkulmassa. Aika kova!No Kalle Rovanperä nyt ei ainakaan aja ensi vuonna WRC autolla eikä edes MM-osakilpailuissa muutoinkaan. Jätkä on syntynyt 1.10.2018
No höh. Mistä tuo 18 tuonne lipsahti. Tietenkin piti kirjoittaa notta 2000 eli pari vuotta saa vielä harrastella kansallisella tasolla. 2018 kaudeksi sitten ehkä Englannin sarjaan esim. Latvalan jäljissä jos jollain etuveto-autolla ajaminen ylipäätään kiinnostaa enää tuolloin.Kaveri tekee uraa, vaikka on vasta orastava pilke isä-Harrin silmäkulmassa. Aika kova!
Englannin sarjassa ajetaan R5 kalustolla joten ihan hyvä ja varsin todennäköinen suunta lienee Kallelle...No höh. Mistä tuo 18 tuonne lipsahti. Tietenkin piti kirjoittaa notta 2000 eli pari vuotta saa vielä harrastella kansallisella tasolla. 2018 kaudeksi sitten ehkä Englannin sarjaan esim. Latvalan jäljissä jos jollain etuveto-autolla ajaminen ylipäätään kiinnostaa enää tuolloin.
Pääuokkana on juu R5:t ainakin toistaiseksi - 2018 mennessä voi tietty olla ihan jotain muutakin - mutta GB Junior Championship kisoissa ajelevat R2:lla ja kuskien ikä siellä on parin kympin huiteilla. Sindre Furuseth, Andrew Duggan ja Mattias Danielsson ovat kaikki yli 20-vuotiaita. Vastaavasti "seniori-mestaruussarjan" kärkikolmikko Elfvyn Evans, Tom Cave ja Jonathan Greer ovat lähempänä 30 ikävuotta. Tätä faktaa vasten nähtynä on todennäköisempää että Kalle Rovanperä aloittaisi 2018 tuolta junnujen puolelta. Toki parin vuoden kokemus S2000/R5 kalustosta varmasti painaa vaakaa myös toiseen suuntaan.Englannin sarjassa ajetaan R5 kalustolla joten ihan hyvä ja varsin todennäköinen suunta lienee Kallelle...
Olisihan Kalle päässyt jo tänävuonna ajamaan Suomen Junnumestaruus sarjaa V1600 kalustolla mutta ei tullut eikä tule menemään R2 luokkaankaan enää ikinä ja syy on sama. Siitä ei ole enää mitään hyötyä. Jos kaveri on jo nyt testannut WRC:a niin miksi ihmeessä sen pitäisi tuhlata vuosi R2 autolla joka ei kehitä tai tuo mitään muutakaan uutta? IRC kisan yhteydessä nähtiin että Kallen vauhti riittää jo ihan taysin myös sen sarjan kärjen tasolle joten siinäkin valossa askel taakse pikkuluokan etuvetoiseen kuulostaa jo ihan hölmöltä. Mutta ajaa missä ajaa niin mun arvaus on että heti kun Kalle täyttää 18 hän siirtynee ajamaan MM-sarjaa. Eka vuosi voi mennä WRC2 luokassa mutta jotenkin luulen että sielläkään ei mene koko kausi... Enkä nyt mitenkään suuresti ylläty vaikka siirtyisi suoraan WRC:n puikkoihin...Tätä faktaa vasten nähtynä on todennäköisempää että Kalle Rovanperä aloittaisi 2018 tuolta junnujen puolelta. Toki parin vuoden kokemus S2000/R5 kalustosta varmasti painaa vaakaa myös toiseen suuntaan.
Eipä tuo WRC-testi paina oikein mitenkään yhtään missään jatkon suhteen. Eikös Samuli Vuorisalo päässyt myös joku vuosi sitten testaamaan Fiesta WRC:tä, mutta eipä se hänestä mitään varmaa tulevaisuuden lupausta tehnyt. Kyllähän millä vain kalustolla ajamisesta on hyötyä ja brittien sarjan ajaminen R2:llä toisi ainakin asfalttiajamiseen paljon oppia lisää. Miksi mennä nolaamaan itseään R5:lla tulevaisuuden lupaus statuksella kun voi kehittää rauhassa uraansa. Tuskin sinäkään uskot, että Kalle ajamalla voittaisi Elfyn Evanseja näiden kotikentällä ilman mitään kokemusta paikallisista teistä.Olisihan Kalle päässyt jo tänävuonna ajamaan Suomen Junnumestaruus sarjaa V1600 kalustolla mutta ei tullut eikä tule menemään R2 luokkaankaan enää ikinä ja syy on sama. Siitä ei ole enää mitään hyötyä. Jos kaveri on jo nyt testannut WRC:a niin miksi ihmeessä sen pitäisi tuhlata vuosi R2 autolla joka ei kehitä tai tuo mitään muutakaan uutta? IRC kisan yhteydessä nähtiin että Kallen vauhti riittää jo ihan taysin myös sen sarjan kärjen tasolle joten siinäkin valossa askel taakse pikkuluokan etuvetoiseen kuulostaa jo ihan hölmöltä. Mutta ajaa missä ajaa niin mun arvaus on että heti kun Kalle täyttää 18 hän siirtynee ajamaan MM-sarjaa. Eka vuosi voi mennä WRC2 luokassa mutta jotenkin luulen että sielläkään ei mene koko kausi... Enkä nyt mitenkään suuresti ylläty vaikka siirtyisi suoraan WRC:n puikkoihin...
Ei mulla muuta lisättävää mutta tähän sen verran että ei taida Harrin rahoilla olla väliä kun taustalla Kallea rahoittamassa on se muuan manageri joka on vienyt maailmalle aika monta suomalaista, mukaan lukien sen Harrin aikanaan...Liekkö isä Rovanperällä edes rahaa kustantaa kokonaista kautta WRC:llä.
Jouhki varmaan hoitelee vielä Sunisen ja Rovanperän managerin hommia sen mitä tarvetta on mutta uusia "asiakkaita" ei enää ota. Niinpä olisi vähintäinkin suotavaa että joku ottaisi viestikapulan vastaan ja ryhtyisi oikeasti rupeamaan... Vat-Manilla mennee aika Viron autourheilun pomona ja viinitilan hoitamisessa, Bossella varmaan oman RX-tallin puitteissa, mutta mites sitten Kankkus-Jussi tai Alén.
Kankku-Jussilla on varmaan parhaimmat kontaktit kotimaisista nimistä. TGS Worldwiden puitteissa on mahdollisuus antaa näyttöjä osaamisestaan ratin ja penkin välissä mutta kaikella asiaan kuuluvalla respectillä Gardea kohtaan, hän ei nyt vaan ole niin suuri starba että WRC pomot raivaisivat hänelle tilaa kalenteriinsa jos hän asian tiimoilta jotakuta heistä lähestyisi.