Rallipelit/simulaattorit

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3535
Sijainti
Lahti
Heh! Noissa höntsissä riittää joskus ihan hyvin mutta kun mennään "arvosarjoihin" missä porukka yleensä reenaa kun viimeistä päivää niin ero kärkeen katsotaan kalenterista😁 Ei ole tapana rasittaa itseään reenaamalla menee hauskuus koko touhusta😎
Arvosarjoissa porukat ajaa paremmalla prosentilla siellä kärkipäässä maaliin saakka. Höntsäilyissä linjana on monella sellainen Mad Max-meininki l. win it or bin it. Mulla sijoitukset nousee siellä eka pätkän selkäsaunan jälkeen kuuluisalla, joskin hieman surkuhupaisalla ruksaus-tyylillä. Onneksi se ei ikäsarjassani kykene aiheuttamaan tuskaa:)
 

Tatke

Well-known member
Liittynyt
8.12.2010
Viestit
229
Kaikki takaisin töihin lomat peruttu ja lätkäkausi jatkuu paikallisilla..

Sen kunniaksi käyn nykäiseen samalta istumalta terapiaksi😁
 

Tatke

Well-known member
Liittynyt
8.12.2010
Viestit
229
Kyllähän tältä palastalta RBR kuskeja löytyy. 9 startannutta jo alle vuorokauteen.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3535
Sijainti
Lahti
Hassua huomata, että automaationa tuli yritettyä pari napsua kovempaa kuin mitä ehkä ihan incognitona ajellessa tulee tehtyä. Pakkohan se on, muuten koko interwebbi nauraa mokomalle!
 

Tatke

Well-known member
Liittynyt
8.12.2010
Viestit
229
No, eikös tämän tarkoitus ollu lähinnä kartoittaa paljonko täältä löytyy kuskeja.

Hyvin näkyy ainakin omassa ajossatietuntemuksen merkitys, Ounia niin paljon ajettu eri kisoissa että 100% selkärangassa, Cridonhead taas orginal pätkä jota ajettiin paljon jo pleikkarilla 2004, nykyisin tosin ei juu missään kisoissa ajeta mutta ei siinä mikään muu ollu unohtunu kun risteysten jarrupaikat. Kuri Bush käytännössä aivan outo ja heti kun ylitykset ajoi kurkkimalla eikä heinikkoon uskalla työntääkeulaa niin heti tulee 2s/km pataan. 1-2 vetoo alle niin olis kummasti pudonnu aika. Sama pätee siihen Ruotsin lyhyeen. Lähtökohta kuitenkin aina itsellä että minimissään ralli pitäis päästä maaliin ja riskienotto vierailla pätkillä sen mukainen.
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16603
Sijainti
Tampereen lenkki
Itelle taas Kuri Bush on yksi lempipätkistä ja oon ajanut sitä aika monta kertaa ja monessa rallissa pystynyt tekeen isoja pohjia. Siellä on kyllä monta huimaa paikkaa joihin kestää laskea kovempaa kuin silmä antaisi myöten, pitää luottaa nuottiin.

En tunnista rallin ajaneista muita foorumilaisia kuin Tatken ja Pärren.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3535
Sijainti
Lahti
Ralli on vaikea laji, ja siksi niin kiehtova. Ennen ajoin pätkiä ihan vain ulkomuistista, enkä kuunnellut nuotteja oikeastaan lainkaan. Nyt kun on tullut ikää, pätkiä aina vain lisää ja niille myös pituutta, ei tällainen haperonuppi osaa enää vetää kössihämäläisiä l. muistin varassa. Piti opetella kuuntelemaan kartanlukijaa. Ei se saumattomasti suju, mutta on siinä muistin tukena. Hienoa hommaa! Voin kuvitella, miten makoisaa on puikata menemään kun duo tremolo soi ohjaamossa sulavasti yhteen.
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16603
Sijainti
Tampereen lenkki
Ralli on vaikea laji, ja siksi niin kiehtova. Ennen ajoin pätkiä ihan vain ulkomuistista, enkä kuunnellut nuotteja oikeastaan lainkaan. Nyt kun on tullut ikää, pätkiä aina vain lisää ja niille myös pituutta, ei tällainen haperonuppi osaa enää vetää kössihämäläisiä l. muistin varassa. Piti opetella kuuntelemaan kartanlukijaa. Ei se saumattomasti suju, mutta on siinä muistin tukena. Hienoa hommaa! Voin kuvitella, miten makoisaa on puikata menemään kun duo tremolo soi ohjaamossa sulavasti yhteen.
Nuottien kuuntelu on kyllä sellanen taito jota pitäis jotenkin kehittää. Siis etenkin sellanen tilanne, jos automaattikartturi lukee enemmän kuin kaksi mutkaa eteen. Toki tätäkin voi säätää lukemisetäisyyksillä jos jaksaa, jossain brittipätkien kiihkeimmissä kohdissa säädän kartturia lukemaan nuotit 30-60m myöhemmin (callout distance -30m) jolloin ei tarvitse pitää niin paljoa nuotteja bufferissa ja toisaalta kun on syheröisempi osa, ei haittaa että nuotti tulee myöhemmin. Toinen vastaava paikka on ysikymppiristeystä seuraavat nuotit, niitä ei tarvitsisi lukea ennen risteyksen ajamista mutta sen callout distancen säätäminen on välillä tosi tuskaista.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16603
Sijainti
Tampereen lenkki
Tosi hyvin onnistuneita nämä uudet Suomi-pätkät. Oikein ilo pujjuuttaa!
Oskola on mun suosikki. Siinä heti ne kaksi tiukkaa oikeeta alussa on jotenkin nautinnollisia sladitella läpi, ja tietty monta tosi nopeeta paikkaa. Mutta kaikki on hyviä, joskin kyllä vaikeita. Mikon tekemissä pätkissä on aika syvät ojat, joista ei pääse pois jos auton sinne erehtyy törkkäämään, paitsi jos ajolinja on sellainen että ojaa käytetään tavallaan auttamaan kääntymistä leikkaamalla. Myhinpäässä oli jo sama. Mikon pätkät tuntuu yleensä myös vähän liian kapeilta, ehkä eniten korostuu Toikkalassa ja Myhinpäässä.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3976
Mulla on vielä RBR näköjään kotosalla. Voisi siis testailla pitkän tauon jälkeen kokeilla joku päivä. Onkos tuossa mitään tiettyä modia tai muuta millä porukka nykyään esim täällä ajelee? Vai onko se osastoa "villi länsi"?
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16603
Sijainti
Tampereen lenkki
Edellisen kisan tulokset niiden osalta jotka ajoi kaikki pätkät läpi.

Screenshot 2025-04-01 at 20.58.10.png


Sitten seuraavaa:

2. F1-Forum Ralli

Oikeasti lumet sulaa mutta virtuaalimaailmassa voidaan vielä pöllyttää hankia. Tällä kertaa kalustona etuvetoja luokista R2, R3, Rally4 ja A7. Kit Carit tosin jätetty pois ylivoimaisuuden vuoksi. Aluksi kolme lyhyttä pätkää ja sitten tokalla legillä pelkkä 14 km Savopohja.

Salasana: Basti

https://rallysimfans.hu/rbr/rally_online.php?centerbox=rally_list_details.php&rally_id=81444
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16603
Sijainti
Tampereen lenkki
Otin alle Golffin jolla oon ajellut sujuvasti soralla mutta tajusin etten oo ajanut sillä lumella, en millään kaksivedolla. No, ihan OK se meni, mutta Koirakiven vikassa oikeessa kaatui huolella, onneksi pysyi käynnissä. Perä tuntui aika levottomalta, ehkä vakaajaa olisi voinut löysätä
 

Tatke

Well-known member
Liittynyt
8.12.2010
Viestit
229
Vai tommonen. Kai sitä vois käydä kokeilemassa mutta väärävetosilla ei juurikaan ajokokemusta että vaikee sanoo miten menee🫣

EDIT: siinä koko räpellys omaan taattuun tyyliin reenaamatta, testaamatta ja autoa kokeilematta=eli höntsää löysin rantein.

 
Viimeksi muokattu:

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3535
Sijainti
Lahti
Olipa siinä rapsakka aloitus! En muuten välttämättä suosittelisi RBR-tyyppistä rallattelua väestömme iäkkäämmälle osastolle, varsinkin jos he vielä elättelevät toiveita jostain simukisoissa pärjäämisen kaltaisesta. Miksikö en ehkä suosittelisi? Koska muisti! Rata-ajossa on se hyvä puoli, että radan voi oppia nopeasti ja sitä sitten hinkataan kerta toisensa jälkeen. Teeppä sama rallissa, kun on ajettavana joku Myhinpään tai Ouninpohjan kaltainen ek. Ei vanhalla ihmisellä riitä kaistaleveys päässä. Tajusin sen tänään kun yritin ajaa Myhinpään läpi edes suurinpiirtein siedettävän rivakasti. Nuotit oli ja joku kerta on ajettukin, mutta niin vain jalka nousi ja silmät hapuili kinkamien kohdalla, että "mitenkähän äkäisesti tuonne arvaa tyrkätä?", ja aina kun alkaa ajattelemaan, katoaa niin flow kuin nopeuskin. Ralleissa on niin helvatan monenlaista käännöstä ja töyssyä, olosuhteita ja ylläreitä, ettei se ole tosikaan. Jos kuitenkin tykkää haasteista, eikä ole moinaankaan siitä kuinka pahasti saa pataansa, niin ralli on se lajeista jaloin (heti motocrossin jälkeen).
 
Ylös