Rallipelit/simulaattorit

Antti82

Well-known member
Paitsi että ei nää jarrukitit enää oo niitä must have-juttuja. Ihan simuakin tosissaan ajaneet ovat käyneet kokeilemassa oikeaa ralliautoa ja sieltä on tullut palautetta että ei se jarrupoljin ole sellainen jäykkä, enemmän menee sinne jopa herkän ja pehmeän puolelle.
Mä en ole ikinä oikeaa ralliautoa ajanut, niin en osaa sanoa tuosta, mutta itselleni ainakin jarruvoiman säätäminen on paljon helpompaa ja jarruttamisesta tulee paljon tarkempaa kun poljin on jäykempi.

Onzah

Mediamies
Sijainti
Pohjois-Karjala
Mä en ole ikinä oikeaa ralliautoa ajanut, niin en osaa sanoa tuosta, mutta itselleni ainakin jarruvoiman säätäminen on paljon helpompaa ja jarruttamisesta tulee paljon tarkempaa kun poljin on jäykempi.
Se on toki totta! Itsekin tykkään ehkä enemmän astetta jäykemmästä polkimesta mutta näin on isot pojat kertoneet että ei se ralliauton jarrupoljin olekaan jäykkä!

AnttiL

Reittinörtti
Sijainti
Tampereen lenkki
Mulla jarru on muita polkimia raskaampi mutten tiedä onko siinä jotain lisävarustetta.

jarruttamista olen tässä muutenkin treenannut - kun ei paina poljinta liikaa niin renkaat ei lukitu ja auto pysähtyy nopeammin. Se on just vaikeeta kun poljin ei anna palautetta jalkaan vaan pitää kuunnella äänistä

Pärre

Well-known member
Sijainti
Lahti
Kannattaa kuitenkin muistaa ralliviidakon vanha sananlasku: jarru on vauhdin surma ja ilmassa auto lepää. Paitsi se yksi joku Audin malli, joka meinaa aina nousta hypyissä nokittelemaan. Tie katoaa tykkänään näkyvistä.

AnttiL

Reittinörtti
Sijainti
Tampereen lenkki
RSF:ssä uutuutena Renault Clio Rally3. En kyllä enää ehdi tänään testaamaan mutta on tervetullut uutuus

Pärre

Well-known member
Sijainti
Lahti
Kovasti toivoisi menestystä uusvanhalle yrittäjä/tekijälle. RBR:n voittanutta ei kuitenkaan ihan tuosta vaan koodata!

Pärre

Well-known member
Sijainti
Lahti
RSF:ssä uutuutena Renault Clio Rally3. En kyllä enää ehdi tänään testaamaan mutta on tervetullut uutuus
Tänään ajoin kyseisellä Rellulla eka kertaa. Se oli yllättävän helppo ja vähäoikkuinen ajettava. Paremmin se minusta kulkee kuin Fordin vastaava.

AnttiL

Reittinörtti
Sijainti
Tampereen lenkki
Tänään ajoin kyseisellä Rellulla eka kertaa. Se oli yllättävän helppo ja vähäoikkuinen ajettava. Paremmin se minusta kulkee kuin Fordin vastaava.
Itse taas koin vaikeaksi, kuin takaluukussa olisi kaksi vararengasta. Aluksi ei meinaa kääntyä ja sitten kun kääntyy, ei oikene. Fiesta on paljon helpompi.

delorean

Well-known member
Sijainti
JKL
Jos pieni mainos sallitaan niin Jyväskylässä toimii hyvä ja kohtuu hintainen mesta missä pääsee testaamaan simuja. Löytyy 6 eri laitetta joista yksi liikkuva. Jos rallin ajaminen alkaa kyllästyttää niin sit voi ottaa kavereiden kanssa jokkis tai ratakisan yhteislähtönä... Pari viikkoa sitten kävin tuota liikesimua testamassa ja piru että on hauska laite. Tunnin verran ajelin ja oli paita märkä. Tekee pirusti lisää tuon RBR:n ajamiseen pienikin liike ja 180ast näytot. Itse yrittäjä on kova ralli- (ajaa itse) ja simu-intoilija joten tietämystä laitteistakin löytyy. Ja laadukkaat laitteet ajella... Löytyy sosiaalisesta mediasta mutta alla nettisivut...

https://www.jtmotorsport.net/jtm-race-room/

Pärre

Well-known member
Sijainti
Lahti
Itse taas koin vaikeaksi, kuin takaluukussa olisi kaksi vararengasta. Aluksi ei meinaa kääntyä ja sitten kun kääntyy, ei oikene. Fiesta on paljon helpompi.
Ajattele, jos me ajaisimme Renaultin tehdastallissa ja minä olisin johdon mielenhäiriön vuoksi tallin ykköskuski, jonka sana on laki. Sanoisin, että auto on täydellinen, mitään ei tarvitse muuttaa. Sinä, se oikeasti nopeampi, olisit sitä mieltä, että ei tällä katiskalla aja vanha Erkkikään. Olisi kova kohtalo sulla!:)

Pärre

Well-known member
Sijainti
Lahti
No niin, mulla meni Fordin nelonen ja kolmonen sekaisin. Siksi mä ihmettelin, että onpa Rellu hyvä verrattuna Fordiin.

AnttiL

Reittinörtti
Sijainti
Tampereen lenkki
No niin, mulla meni Fordin nelonen ja kolmonen sekaisin. Siksi mä ihmettelin, että onpa Rellu hyvä verrattuna Fordiin.
ja kyllähän se Renaultin Rally3 on siis tehokkaampi, koska se on mallinnettu uudemmasta versiosta, kun luokkaan sallittiin isompi kuristin. Ehkä pian saadaan Fiestastakin uudempi versio.