Rallipelit/simulaattorit

Antti82

Well-known member
Paitsi että ei nää jarrukitit enää oo niitä must have-juttuja. Ihan simuakin tosissaan ajaneet ovat käyneet kokeilemassa oikeaa ralliautoa ja sieltä on tullut palautetta että ei se jarrupoljin ole sellainen jäykkä, enemmän menee sinne jopa herkän ja pehmeän puolelle.
Mä en ole ikinä oikeaa ralliautoa ajanut, niin en osaa sanoa tuosta, mutta itselleni ainakin jarruvoiman säätäminen on paljon helpompaa ja jarruttamisesta tulee paljon tarkempaa kun poljin on jäykempi.

Onzah

Mediamies
Sijainti
Pohjois-Karjala
Mä en ole ikinä oikeaa ralliautoa ajanut, niin en osaa sanoa tuosta, mutta itselleni ainakin jarruvoiman säätäminen on paljon helpompaa ja jarruttamisesta tulee paljon tarkempaa kun poljin on jäykempi.
Se on toki totta! Itsekin tykkään ehkä enemmän astetta jäykemmästä polkimesta mutta näin on isot pojat kertoneet että ei se ralliauton jarrupoljin olekaan jäykkä!

AnttiL

Reittinörtti
Sijainti
Tampereen lenkki
Mulla jarru on muita polkimia raskaampi mutten tiedä onko siinä jotain lisävarustetta.

jarruttamista olen tässä muutenkin treenannut - kun ei paina poljinta liikaa niin renkaat ei lukitu ja auto pysähtyy nopeammin. Se on just vaikeeta kun poljin ei anna palautetta jalkaan vaan pitää kuunnella äänistä

Pärre

Well-known member
Sijainti
Lahti
Kannattaa kuitenkin muistaa ralliviidakon vanha sananlasku: jarru on vauhdin surma ja ilmassa auto lepää. Paitsi se yksi joku Audin malli, joka meinaa aina nousta hypyissä nokittelemaan. Tie katoaa tykkänään näkyvistä.