Anteeksi, mutta nyt menee niin yli hilseen.. Taso heikko? Yksittäisistä osakilpailuvoitoista käsittääkseni taistelee ensi kaudella ennätysmäärä kuskeja (vahvalla oletuksella, että Ford on jälleen kilpailukykyinen). Jokaisessa tiimissä on voittamisen kulttuuria, voittamisen kokemusta ja nuorta loistavaa potentiaalia. Tässä suhteessa tallipaikka-mix on enemmän kuin täydellinen. Taso on perhanan kova. Siitäkin huolimatta, että Ogier ei kaikkia kisoja aja.
Näen myös, että kolmoskuskien roolit vain korostuvat. Oletuksena on se, että pisteet jakaantuvat edellisiä vuosia laajemmin, jolloin niillä pienemmilläkin pisteillä saattaa olla iso merkitys. Ja kun ajatellaan kategorimaisesti asiaa, niin ykkös- ja kakkoskuskit kisaavat niistä palkintopallipaikoista. Jos ja toivottavasti kun menee heillä tulokset isosti ristiin, tallimestaruuden ratkaisee se, kenen kolmoskuskit pystyvät voittamaan "omat kilpailunsa".
Jos Lappi ei yllä Top 4:seen ja Greensmith laskettelee rauhassa paikalle 5, niin mihin ihmeeseen sijoitat sitten Lapin potentiaalin? Järki käteen nyt. Eiköhän se Lappi taistele Ruotsista lähtien kisojen voitosta, jos kalusto siihen vaan antaa myöden. Ja kyllä, myös Gus taistelee toisinaan pätkäajoissa paikasta 5, oli sitten jengiä tippunut edestä tai ei. Ja kyllä, taitaa edelleen maksaa ajamisestaan. Myös Huttunen tai Suninen maksaisi, jos vaan olisi jotain, millä maksaa.