Ralliuutisia, vol 2

mattipuh

Well-known member
Liittynyt
9.8.2009
Viestit
419
Sijainti
Full send
Fiilistellään (kreisillä) ajatuksella. Jos Hyundai sainaisi Ogierin, jolla on nykykuskeista eniten näkemystä ja kompetenssia auton kehittämisestä, alkaisiko tapahtua tallin kannalta positiviisia asioita?
tuskin jaksaa innostua moisesta projektista kun ralliura ehtoopuolella?
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
534
Fiilistellään (kreisillä) ajatuksella. Jos Hyundai sainaisi Ogierin, jolla on nykykuskeista eniten näkemystä ja kompetenssia auton kehittämisestä, alkaisiko tapahtua tallin kannalta positiviisia asioita?
EI olisi huono veto mielestäni, jos Ogilla riittäisi vain motivaatio.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1365
Ouninpohja-rallissa Vatasen lisäksi myös Mikko Hirvonen Henri Haapamäen kanssa Escortilla ja muutamia R5-autojakin.
 

petttu

Well-known member
Liittynyt
11.1.2018
Viestit
109

"Look, I am still convinced today, after seeing the race in Portugal as a retiree who goes to see a WRC race instead of the road construction sites, that this regulation was a mistake. I am convinced that today’s cars should have been Rally2, with a bigger restrictor, maybe a more eye-catching wing and rear bumper. Potentially there would have been more manufacturers today, there would certainly be more customers ready to race with these cars, there would probably be more interesting races because with cars that cost less, the panorama of competitive drivers who can race is widened."
.....
"I wonder if we did the right thing and I take my share of the blame for having these cars now, because I was there too, despite having fought against it until the majority prevailed. We have no new manufacturers, and we don’t know if we will have any soon."

Adamon mietteitä uusista autoista. Onkohan se yhden pomon huhuilema yhden automerkin mahdollinen tulo viimeisinä vuosina nyt sitten kariutunut?
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
684

"Look, I am still convinced today, after seeing the race in Portugal as a retiree who goes to see a WRC race instead of the road construction sites, that this regulation was a mistake. I am convinced that today’s cars should have been Rally2, with a bigger restrictor, maybe a more eye-catching wing and rear bumper. Potentially there would have been more manufacturers today, there would certainly be more customers ready to race with these cars, there would probably be more interesting races because with cars that cost less, the panorama of competitive drivers who can race is widened."
.....
"I wonder if we did the right thing and I take my share of the blame for having these cars now, because I was there too, despite having fought against it until the majority prevailed. We have no new manufacturers, and we don’t know if we will have any soon."
Huh huh, tiukkaa settiä. Adamo pitää hybrideitä virheenä !!!!!!!!!!!!! Ei oo kohta enää montaa, jotka pitää tätä päätöstä oikeana !!!!!!!
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
684
Onkohan se yhden pomon huhuilema yhden automerkin mahdollinen tulo viimeisinä vuosina nyt sitten kariutunut?
Ei semmoista huhua ole koskaan ollut edes olemassa. Ei koskaan. Missään vaiheesss ei ole yksikään uusi merkki edes harkinnut mukaantuloa nykyisillä säännöillä ja se on jopa nyt avoimesti myönnetty. Se oli korkeintaan Fian itsensä liikkeelle laittama huhu tyyliin 'ehkä uskomme uuden merkin ehkä kiinnostuvan ehkä' jonka jälkeen täälä foorumilla moni piti varmana tietona, että uusi merkki tulee mukaan.
 

TrulliJuna

Well-known member
Liittynyt
24.11.2013
Viestit
97
Huh huh, tiukkaa settiä. Adamo pitää hybrideitä virheenä !!!!!!!!!!!!! Ei oo kohta enää montaa, jotka pitää tätä päätöstä oikeana !!!!!!!
Ei se virhe ole. Se on virhe, että "siirtymä" hybrideihin tehtiin 10 vuotta liian myöhään. Nyt eletään jo sellaista hetkeä, että autotehtaiden intressit on sähkössä. Minä en osaa sanoa miten, mutta niillä nyt vaan pitäisi sitä rallin pääluokkaa tällä hetkellä ajella. Pidettiin ajatuksesta tai ei.
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
534
Huh huh, tiukkaa settiä. Adamo pitää hybrideitä virheenä !!!!!!!!!!!!! Ei oo kohta enää montaa, jotka pitää tätä päätöstä oikeana !!!!!!!
No huh huh, mister Obvious. Eiköhän kaikki pitänyt siirtymistä hybrideihin epävarmana, mutta kun asia oli niin, että se oli vain tehtävä. Hyppy tuntemattomaan jokaiselle. Sähköautot eivät vielö toimi rallissa, niin hybridi oli edes yksi näennäinen siirtyminen kohti täyssähköä, joka tämän hetken trendin mukaan näyttä melko väistämättömältä ralliin, piti siitä tai ei.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
684
Ei se virhe ole. Se on virhe, että "siirtymä" hybrideihin tehtiin 10 vuotta liian myöhään. Nyt eletään jo sellaista hetkeä, että autotehtaiden intressit on sähkössä. Minä en osaa sanoa miten, mutta niillä nyt vaan pitäisi sitä rallin pääluokkaa tällä hetkellä ajella. Pidettiin ajatuksesta tai ei.
Hyvä trolli. Mutta siitä olen samaa mieltä, että nykyinen hybridi tekniikka on jo nyt antiikkia, formuloihin ne tuli jo yli 10v sitten. Rallin Kustannusten räjähdys sen vuoksi, että autoihin saadaan tämä antiikkinen tekniikka oli älyvapaa päätös
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
684
No huh huh, mister Obvious. Eiköhän kaikki pitänyt siirtymistä hybrideihin epävarmana, mutta kun asia oli niin, että se oli vain tehtävä. Hyppy tuntemattomaan jokaiselle. Sähköautot eivät vielö toimi rallissa, niin hybridi oli edes yksi näennäinen siirtyminen kohti täyssähköä, joka tämän hetken trendin mukaan näyttä melko väistämättömältä ralliin, piti siitä tai ei.
Adamo ja minä olemme erimieltä. Siis siitä että siirtyminen oli välttämätöntä nyt. Mites hiilineutraali sähköbensa. se olisi riittänyt ja 3-4v päästä täyssähkikset
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
684
niin hybridi oli edes yksi näennäinen siirtyminen kohti täyssähköä
Osuit todella naulan kantaan. Nimenomaan NÄENNÄINEN siirtyminen!! ....ja törkeen kallis.

Nascar ja Dtm eivät ole kuolleet vaikka hybrideitä ei ole tullut.
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1154
Nascar ja Dtm eivät ole kuolleet vaikka hybrideitä ei ole tullut.
Nämä on vähän huonoja esimerkkejä kun Nascarin suosio tippuu vuodesta toiseen, ja DTM käytännössä kuoli ja siirtyi käyttämään GT3-autoja.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
4207
Sijainti
Askew Road
Tästä nyt ei voi vetää 110% varmaa johtopäätöstä suuntaan tai toiseen, mutta äkkiseltään ajateltuna jos Hyundai oisi lopettamassa, niin ei tälläisiä uutisiakaan tulisi, vaikka kuinka joku palstatotuutena tai "laatujournalistina" somessa huutelisi moista.
Toki se pitää myös muistaa ettei autotehdas ole koskaan vetäytymässä MM-sarjasta ennen kuin se päättää vetäytyä. Ja paperia näkemättä väitän, että Hyundain ja Shellin sopimus on muodoltaan sellainen, että se raukeaa molemmin puolin tilanteessa jossa Hyundai ei enää ole MM-sarjassa mukana. Mutta en myöskään halua vähäisimmässäkään määrin olla pessimisti ja maalailla moisia piruja seinälle. Todennäköisin skenaario lienee edelleen se, että Hyundai on tehdastallina viivalla myös ensi kaudella (ja seuraavilla).
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
684
Nämä on vähän huonoja esimerkkejä kun Nascarin suosio tippuu vuodesta toiseen, ja DTM käytännössä kuoli ja siirtyi käyttämään GT3-autoja.
Useat ns perinteiset tv-lajit menettävät suosiotaan, myös Nascar. Dtm ei toki ole enään se sama vanha dtm, nyt se on kuten mikä tahansa gt-sarja joita ajetaan missä tahansa muualla. se kompastui omaan mahdottomuuteensa. Kalliit erikoisautot eivät olleet enään mahdollisia, siksi iso askel takaviistoon oli pakollinen ja myös oikea vaihtoehto. Voisko tästä ottaa muutkin lajit mallia?
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
684
Toki se pitää myös muistaa ettei autotehdas ole koskaan vetäytymässä MM-sarjasta ennen kuin se päättää vetäytyä. Ja paperia näkemättä väitän, että Hyundain ja Shellin sopimus on muodoltaan sellainen, että se raukeaa molemmin puolin tilanteessa jossa Hyundai ei enää ole MM-sarjassa mukana. Mutta en myöskään halua vähäisimmässäkään määrin olla pessimisti ja maalailla moisia piruja seinälle. Todennäköisin skenaario lienee edelleen se, että Hyundai on tehdastallina viivalla myös ensi kaudella (ja seuraavilla).
Haluttiinko rauhoitella huhuja joita on ollut liikkeellä vetäytymisestä ja pitää focus mestaruustaistossa. Yleensähän tuo töpselin irroitus on ilmoitettu vasta kauden loppupuolella esim Citroen. Halutaan vetäytyä voittajana, joten vältetään se, että kaikki rupee ettiin uusia työpaikkoja kesken mestaruuskamppailun. Uskoisin, että on vain muutama henkilö Koreassa joka tietää mitä tapahtuu seuraavalla kaudella. Sponssidiilin on tod näk solminut motorsport osaston päälliköt eikä itse mr.Huyndai. Olis muuten ollu aika irvokasta ilmoittaa, että 'teimme Shellin kanssa 1+1+1 vuotisen sopimuksen, koska meillä ei ole pienintäkään hajua kauanko isot pojat Koreassa tukee tätä harrastusta'. Viro ja Jkl tulee olemaan aika ratkaisevia. Jos nyt tulee kuokkaan rumasti molemmissa, niin vaikea uskoa, että koreassa riittää enään uskoa parempaan huomiseen.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
2464
Sijainti
JKL
Kun nuo vertailut on niin kivoja niin laitetaas vaikka tähän... Viime vuonna Virossa Lukyanuk oli eka päivänä nopein R5. Ero kärkeen vajaa 1,7sek/km. Tällä hetkellä nopein R5/Rally2 auto on Kaur ja eroa rallin kärkeen noin 2,25sek/km. Kauden alla puhuttiin että uudet autot on merkittävästi hitaampia kun viimekauden Rally1 autot ja ero R5:n piti olla pienempi... Eli se siitä Rally1 autojen hidastumisesta. Päinvastoin näyttää siltä että se alkukauden ero on kurottu umpeen ja menty jo ohi... Ja taas ollaan tilanteessa missä nykyiset Rally1 autot ovat nopeimpia ralliautoja sarjan historiassa...

E. Molempina vuosina mukana ollut Mikkelsen ero viimevuonna 1,9sek/km ja tänä vuonna 2,3sek/km...
 
Viimeksi muokattu:
Ylös