Ralliuutisia, vol 2

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
645
Kun nuo vertailut on niin kivoja niin laitetaas vaikka tähän... Viime vuonna Virossa Lukyanuk oli eka päivänä nopein R5. Ero kärkeen vajaa 1,7sek/km. Tällä hetkellä nopein R5/Rally2 auto on Kaur ja eroa rallin kärkeen noin 2,25sek/km. Kauden alla puhuttiin että uudet autot on merkittävästi hitaampia kun viimekauden Rally1 autot ja ero R5:n piti olla pienempi... Eli se siitä Rally1 autojen hidastumisesta. Päinvastoin näyttää siltä että se alkukauden ero on kurottu umpeen ja menty jo ohi... Ja taas ollaan tilanteessa missä nykyiset Rally1 autot ovat nopeimpia ralliautoja sarjan historiassa...

E. Molempina vuosina mukana ollut Mikkelsen ero viimevuonna 1,9sek/km ja tänä vuonna 2,3sek/km...
Missäköhän tuo nopeusero viime kauden autoihin tulee? Vaikuttaako sähkön tuoma hetkellinen lisäteho siihen minkä verran? Äkkiseltään luulis että kaarrenopeudet olisi laskenut, mutta laskiko sittenkään?
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
2334
Sijainti
JKL
Missäköhän tuo nopeusero viime kauden autoihin tulee? Vaikuttaako sähkön tuoma hetkellinen lisäteho siihen minkä verran? Äkkiseltään luulis että kaarrenopeudet olisi laskenut, mutta laskiko sittenkään?
Mun mielestä pelkkä hybrid ei tuota selitä koska sen mukana tuli myös lisää painoa. Ajettavuuden täytyy myös olla hyvä. Ja kun tuossa katselin enemmän niin myös hitaammissa ralleissa kuten Portugalissa ero oli selvä uusien eduksi...
Noin yleisesti se ei välttämättä ole hyvä asia. Ehkä kuljen vastakarvaan yleistä mielipidettä mutta mielestäni autot ei voi aina vaan nopeutua. Jos joka vuosi mennään sekka/kilsa kovempaa niin joskus se raja tulee vastaa väkisin. Jossain vaiheessa on oikeasti hidastettava noita laitteita...
 

petttu

Well-known member
Liittynyt
11.1.2018
Viestit
109
Ei semmoista huhua ole koskaan ollut edes olemassa. Ei koskaan. Missään vaiheesss ei ole yksikään uusi merkki edes harkinnut mukaantuloa nykyisillä säännöillä ja se on jopa nyt avoimesti myönnetty. Se oli korkeintaan Fian itsensä liikkeelle laittama huhu tyyliin 'ehkä uskomme uuden merkin ehkä kiinnostuvan ehkä' jonka jälkeen täälä foorumilla moni piti varmana tietona, että uusi merkki tulee mukaan.
“I believe by the end of the next homologation cycle we could have one more [manufacturer],” Matton said.
“We had some possibilities [sooner], but I have to tell you that COVID-19 is not helping us in trying to do some lobbying to try to convince some manufacturers to join.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
369
“I believe by the end of the next homologation cycle we could have one more [manufacturer],” Matton said.
“We had some possibilities [sooner], but I have to tell you that COVID-19 is not helping us in trying to do some lobbying to try to convince some manufacturers to join.
No nyt jos koskaan voidaan sanoa: FAKE NEWS. Tuo Matton oli ihan täys satusetä. Hänhän poistui takaovesta jo ajat sitten. Sallikaa mun nauraa näille höpöjutuille. Löysät oli housuis jo tuolloin, joten piti hädissään satuilla ihan pehmoisia.
 

makeze

Well-known member
Liittynyt
25.11.2012
Viestit
48
ERC sarjan viimeinen osakilpailu järjestetään Espanjan MM-rallin yhteydessä
 

Tsiiem

Well-known member
Liittynyt
24.11.2017
Viestit
466
Pikkulinnut lauloivat viikonloppuna, että ensi kauden kalenterissa olisi 14 rallia ja enemmän kaukokisoja kuin tällä kaudella. Muutama paluumuuttaja ja yksi kokonaan uusi ralli, jota ei ole koskaan mm-sarjassa ajettu. Tämähän automaattisesti tarkoittaa myös muutaman nykyisen poistumista.
 
Ylös