Ralliuutisia, vol 2

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3829
Jos Saudit ostaa rallin niin voipi olla että oma fanitus siirtyy pelkästään vanhoihin koosteisiin ja kaikki vähäinenkin lajiin "satsaamani" raha menee muualle. Toivon todella kovasti että tämä ei pidä paikkaansa.
 

Bullet Tooth Tony

Well-known member
Liittynyt
24.9.2016
Viestit
365
KW23 omistaa puolet oikeuksista. Kai se on omistajan intressissä maksimoida sijoituksensa tuotto varsinkin, kun kyse on pääomasijoittajasta.

Miksi saudit olisivat maksaneet 10 vuoden lapusta, jos olisivat pohtineet koko roskan ostamista? Ehkä näin isoa diiliä ei vielä silloin harkittu, ja nyt on alustavasti sovittu, että 10 vuoden sopimus hyvitetään jollain tavalla kauppasummassa. Imagollisesti öljynpoltto sopisi kyllä saudeille hyvin.

Mihin muuten perustuu oikeuksien viitteellinen arvo 20 × käyttökate? On sijoitusmaailmaan tähtitieteellisen pitkä takaisinmaksuaika, ellei kate kasva nopeasti ja koko ajan.
 

BMW CSL

Well-known member
Liittynyt
9.2.2021
Viestit
319

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9498
Sijainti
Helsinki
Formaux uskoo pystyvänsä sekoittamaan MM-taistoa.

https://www.rallit.fi/rallin-mm-sarjan-superyllattaja-voi-sahkoistaa-viela-mestaruustaistelun-en-aio-luovuttaa/

Mitesn, vielmällä Toyota-kuskeilta pojoja vai ottamalla täydet pisteet? M-Sportin voitto voi tulla oikein sillisalatti-kisassa.

Ogier näköjään pitää kilvanajamisesta.

https://www.rallit.fi/sebastien-ogierilta-iso-vihje/

– Olen aina pitänyt DTM-sarjaa silmällä, sillä asun nykyään Saksassa. Vaimoni työskentelee sarjassa, ja olenkin ollut kisoissa useasti. Se on jotain sellaista, mitä voisin ajatella tulevaisuudessa. Pidän rata-autoilusta ja haluan testata itseäni erilaisissa tilanteissa, Ogier kertoi Rallit.fille.

Ogierin vinkistä voinee vetää sen johtopäätöksen, että hänen uransa rallin MM-sarjan puolella jatkuu vielä kuluvan kauden jälkeen. Sen Ogier on kuitenkin sanonut, ettei hän enää aja täyttä kautta rallia.

– Niin pitkään kuin tallini ja minä olemme tyytyväisiä tilanteeseen ja saavutamme hyviä tuloksia yhdessä, meillä on hyvä mahdollisuus jatkaa, Ogier sanoi.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3829
Huh huh kyn rykäsi vettä hieman ennen ja heti jälkeen tapahtuman.

Mutta ihan jees, ei ehkä paras tapahtuma neljästä. Harmittelen vähän pienentynyttä autojen määrää, ryysistä ja osan yleisöä käytöstä. Plussaa siitä, että paljon itselle uusia autoja, saatu maailmanmestari mukaan ja yleisöä paikalle. Kokonaisuus vahvasti plussan puolella ja ensi vuonna uusiksi.
 

Bullet Tooth Tony

Well-known member
Liittynyt
24.9.2016
Viestit
365
Huh huh kyn rykäsi vettä hieman ennen ja heti jälkeen tapahtuman.

Mutta ihan jees, ei ehkä paras tapahtuma neljästä. Harmittelen vähän pienentynyttä autojen määrää, ryysistä ja osan yleisöä käytöstä. Plussaa siitä, että paljon itselle uusia autoja, saatu maailmanmestari mukaan ja yleisöä paikalle. Kokonaisuus vahvasti plussan puolella ja ensi vuonna uusiksi.
Tunnelmaltaan paras neljästä kun oli niin paljon ihmisiä paikalla.

Ja aika pirun komeaa kalustoakin.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2021
Hyundain Rally2-auton kehitysuutisia tallin tämänpäiväisestä tiedotteesta:

However, while the strengths of the car are undoubted Hyundai Motorsport’s Customer Racing department is continuing to push forward with development work to further improve the car. The latest testing, with a brand-new chassis built specifically for the purpose, began in late July. Paddon and Camilli both drove the car for a day to offer their expertise and feedback. WRC driver Dani Sordo completed the testing plan, before using the car to dominate Rallye Cristian Lopez Herrero, where he won all nine stages.

Testing over the coming months will validate updates to the car’s engine, new differential options and suspension parts, as well as small cosmetic changes. The developments will make use of the Jokers available to the team under the current Rally2 regulations and be fully homologated for the start of the 2025 season.

Earlier this year new pistons and variable valve timing were homologated for the engine, providing a significant horsepower boost and extra acceleration compared to previous evolutions. The improvements now being tested will build upon these positive steps to add further to the all-round performance of the engine.

Testing will also focus on optimising the i20 N Rally2’s drivetrain to enable customers to tailor the car to their needs, especially when tackling rallies dominated by technical stages where excellent acceleration is vital. Testing will also include work to confirm new suspension parts and differential settings for different conditions. In all areas the focus will be on improving the performance of the package, especially on tarmac, where the car is already known to perform well, as shown on the Welsh roads of last weekend.

The renewed focus on the development included building a brand-new test car at Hyundai Motorsport’s Alzenau base. The new chassis, fitted with all the latest parts available to customers, will provide the test engineers with a better base from which they can validate performance gains of new parts. These new parts will then be homologated and made available to both current and new i20 N Rally2 customers.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3535
Sijainti
JKL

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3829
Kuulostaapas ankealta. Ellei sitten "kaikki" tiimit vaihtaisi vastaavaan tapaan.

Mutta joo, seuraillaan.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15867
Sijainti
Tampereen lenkki
Sitäkään tuossa skenaariossa ei tiedä olisko PH Sport Hyundai samanlainen kuin M-Sport nyt, vai maksaisivatko vielä budjetin vaikkei tehtaan omaa väkeä käytettäisi homman pyörittämiseen
 

Bullet Tooth Tony

Well-known member
Liittynyt
24.9.2016
Viestit
365
Olisihan se melkoista ralliromantiikkaa, jos sarjassa operoisi yksi tehdastiimi ja muut yksityisinä.
 
Ylös