Simo Lampisen teesit rallin mielenkiinnon lisäämiseksi:
Autojen hinta => Alas
Tehot => ylös
Neliveto => Takaveto
Ulkonäkö => Nykyistä persoonallisempi
Itse lisäisin tuohon listaan vielä kolme oleellista pointtia
Rallipassin ja EK-lipun hinta => puoleen nykyisestä
Katselualueiden vapautus takas 80-luvun malliin
Vähemmän 2 kertaa ajettavia erikoiskokeita
Juha Kankkunen toi esiin myös ajatuksen rengassäännön vapauttamisesta s.e. renkaat voisi vaihtaa vaikka joka pätkän jälkeen jos esim. keliolosuhteet sitä edellyttää ja että renkaita voisi taas leikata "auki" jos on kovin mutaiset tiet. Juhan näkemyksen mukaan näin lisääntyvä turvallisuus aspekti on tärkeämpi kuin lisääntyvät rengaskulut.
Juhan legendaarinen "Mustat pyöreät Pirellit" -kommentti johtui juurikin siitä, että Subarun alla oli aivan vääränlaiset renkaat ko. pätkän olosuhteisiin koska ne oli pitänyt valkata jo huoltoparkissa.
Huolto hommaa voisi aavistuksen höllentää s.e. tiimin huoltoauto, jossa on sekalainen sortimentti varaosia ja muuta sälää (kuten uudet gummit) voisi olla vaikka joka pätkän jälkeen vastassa, mutta kuskin ja kartturin on ITSE suoriuduttava huoltotoimenpiteistä määrätyn ajan puitteissa ilman mekaanikkojen apua. Tämäkin lisäisi turvallisuutta, kun ei pikku töyssyn jälkeen tarvitsi koittaa raahautua rikkoutuneella jousituksella/jarruilla/tukivarsilla seuraavaakin pätkää läpi.
Autojen tehoja voisi lisätä, mutta mihinkään B-ryhmän huippulukemiin ei kuitenkaan pidä mennä, koska silloin aletaan taas leikkiä kuljettajien hengillä, etenkin kun jo nykyisillä tehoilla kaarrenopeudet tuottavat ongelmia monille kuljettajille kuten viimeisten parin vuoden kuolonkolarit osoittavat.
Nelivedosta tuskin luovutaan, mutta persoonallisempaan ulkonäköön on mahdollista mennä kunhan sitä ei tehdä turvallisuuden kustannuksella.
Katselualueitten suhteen ei 1980-luvun tyyliin voida palata kaikilta osin, koska katsojia ei voi turvallisuussyitten takia päästää niin lähelle tien reunaa kuin mitä 1980-luvulla päästettiin ja sen lisäksi maanomistajat ja luonnonsuojelualueet asettavat omat rajoituksensa katselualueitten suhteen.
Kahteen kertaan ajettavien erikoiskokeiden määrä ei tule vähenemään nykyisestä kustannussyistä johtuen ja samasta syystä paluuta takavuosien lähes rajattomaan määrään käytössä olleisiin renkaisiin ei ole paluuta.
Rallipassin ja EK-lippujen hintoja ei tulla puolittamaan, koska kisajärjestäjällä ei yksinkertaisesti ole varaa siihen jos he mielivät välttyä konkurssilta.
Minä lisäisin noihin teeseihin rallin mielenkiinnon lisäämiseksi vielä mukana olevien autonvalmistajien määrän lisäämisen, koska siten saataisiin lisää kilpailua kärkeen ja entistäkin tiukempia voittotaisteluita useamman autonvalmistajan kesken eikä Loebin ja Ogierin kaltainen dominointi onnistuisi.