Ralliuutisia, vol 2

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Myöntäis vaan jo, että vauhti ei riitä ja piste.
Hirvonen ei voi paeta edes sen taakse, että Fordissa ei kulku riitä. Neuville ehti jo toteamaan jossain vaiheessa, että viime vuonna oli helpompaa kun oli KILPAILUKYKYISEMPI auto (kuin tämän vuotinen Huihai, joka on vielä vähän vaiheessa)....
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Ruisrock 2015 3 päivän lippu 128 euroa, Ralli 4 päivää 65 euroa. Kerran vuodessa maksettavaksi mm-tason moottoriurheilusta ei minusta paha.

- Lahti Historic Rally katsojapaketti 20 €
- Pitsiturnaus koko päivän lippu 33 €
- PowerTruck Show Härmässä feat Lisa Kelly: 35 € per 2 päivää
- RX World Championship Weekend pass 42 €

toisaalta:

_ FHRA Nitro Nationals Alastaro: 4 päivän lippu 80 € (päiväliput Pe, La, Su 50 €)

Eli mitä kukin pitää sopivana vastineena suhteessa tarjontaan. Itselle tuo Nitro Nationals on törkeän ylihinnoiteltu samoin kuin tuo rallipassin hinta. Pitää kuitenkin muistaa että 65 egee on Suomen omassa valuutassa liki 400 mk. Kuinka moni olisi ollut valmis maksamaan rallipassista 400 ????
 

jokamies

Well-known member
Liittynyt
5.8.2014
Viestit
794
Hirvonen ei voi paeta edes sen taakse, että Fordissa ei kulku riitä. Neuville ehti jo toteamaan jossain vaiheessa, että viime vuonna oli helpompaa kun oli KILPAILUKYKYISEMPI auto (kuin tämän vuotinen Huihai, joka on vielä vähän vaiheessa)....
En tarkoita sitä, että Fordissa ei vauhti riittäisi, vaan sitä että Mikolla itsellä ei vain vauhti riitä. Toki ei fordeillakaan tänä vuonna volkkareitten kyytiin ehdi (kuten ei muillakaan merkeillä), mutta kyllä sillä pitäisi edes Citroenin ja Hyundain kyytiin päästä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Yleisestikin on todettava, että vain persaukiset valittavat hinnoista.

Kävelkää metsän kautta pätkälle lipunmyynnin ohi. Niin sitä ennenkin tehtiin.
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1375
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Nk. turvallisuussyyt on helvetin hyvä keppihevonen kyykyttää maksavia katsojia. Menisivät nykyiset turvallisuusintoilijat rallin sijasta raveihin - siellä on turvallista menoa. Toki ennenvanhaan Suurajot ajettiin hieman myöhemmin syksyllä, jolloin iso osa viljapelloista oli jo puitu. Sänkipellolle saattoi aivan hyvin päästää ihmiset a) katsomaan rallia ja b) pysäköimään autonsa. Puimattomalle pellolle ei ole mitään asiaa tähkiä tallomaan.
Turvallisuussyyt ON helvetin hyvä keppihevonen. Se kun on viihdettä eikä mikään Last Man Standing -kisa tuo ralli. Ja noista nykysistä kaarrenopeuksista mennään kohtuu vitusti pitemmälle kaseikkoon kun b-ryhmän aikaan mentiin. Pl. toki rotkoon putoamiset. Enenevässä määrin oon muuten huomannu katselualueiden rajoittamista kyltillä "PRIVATE AREA" eikä "DANGEROUS AREA". Kertonee jotain siitä miten rallikansa käyttäytyy..

Ahne, Ahneempi, AKK.... AKK:n norsunluutornista on moottoriurheilun harrastajien keskuudessa puhuttu jo vuosikymmenet eikä ahnudelle näy loppua - päin vastoin yhä julmempi rosvo käy harrastajien kukkaroilla.
Tätä virttä on veisattu ties kuinka kauan. Minä vaan en harrastajana ymmärrä että mitä kaikkee se rosvo sieltä vie kun suurin osa kuluista tulee aivan muualta kun liitosta. Isoimmat ihan harrastajan omista päätöksistä.

Pitää kuitenkin muistaa että 65 egee on Suomen omassa valuutassa liki 400 mk. Kuinka moni olisi ollut valmis maksamaan rallipassista 400 ????
Oh please. Saitko palkkaakin keskimäärin 20000mk kuussa? Yhden bändin klubikeikka maksaa 15e ja johonkin jonomallin yökerhoon saat pulittaa 12e että pääset ees tiskille notkumaan. Ja silti niihinkin on menijöitä. 65e neljästä päivästä paviljonkeineen shakedowneineen ei ole paha. Tuo yhden perheen yhden tuplapätkän hinta olis ehkä itelle kipurajoilla. Tarvinnee siis mennä ennenkun jälkikasvu täyttää 13.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
.... Lanciaakaan ei enää ole olemassa ja koko FIAT-konserni on nykyään Syslerin hallussa. Ja Talbot-Sunbeam on osa PSA-yhtymää.
Paitsi että. Lancia jatkaa Italian markkinoilla ja Fiat osti Chryslerin, eikä toisinpäin.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8268
Varmistin pois päältä.

The World Rally Championship's 2015 final-stage shootout format could be for the top three drivers on each rally rather than the first two as originally mooted.

The much-debated format for next year's WRC events looks set to be revealed in September, and the concept of a last-stage decider remains on the cards.

But instead of the winner coming from the top two drivers, as previously proposed, it is now likely to come from the top three.

Fourth will be battled for by the drivers from fourth to sixth; seventh from seventh to ninth and the final group included in the revised final-stage format will be drivers from 10th to 12th.

WRC Promoter's Oliver Ciesla hopes the constant evolution of the shootout idea will ensure it finds widespread favour.

"People want an unpredictable outcome that keeps the result open as long as possible and that's what we need to try to solve: how can we arrange that, despite a long-distance run over 300km and three days?" he said.

"How can we find a model that's exciting enough to still watch the last hour?

"Every couple of weeks we are making steps in the right direction.

"Our work is a little bit like that on an operation, where we are trying to make surgery on one core spot without causing any collateral damage around it.

"The damage we try to avoid here is to stay fair to the drivers, don't increase the complexity and keep it simple.

"Do that and the objective to increase the excitement and unpredictability will be achieved."

Ciesla admitted the original discussions had brought confusion and disharmony, but said he was happy with what has emerged.

"The first proposals brought some collateral damage," he said, "but now we're reducing more and more the side-effects of this operation. We now enjoy broad approval from the stakeholders.

"This is not a big change, but it will increase the need to go flat out from the start of the rally."

AUTOSPORT

"Keep it simple" hei, kun siellä on jo superrallia ja powerstagea ja vaihtuvaa lähtöjärjestystä ja ja ja. Voittaja on tällä hetkellä joka tapauksessa VW-merkkinen, saavutetaan se lopputulos sitten yksinkertaisesti tai helvetin monen laskukaavan ja kiemuran kautta.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Passi varmasti haukkuu hintansa takaisin moneen kertaan, mutta vaikkapa yhdellä pätkällä käyvälle nelihenkiselle perheelle 80-100 euroa maltaantuoksuisessa karsinassa seisoskelusta on varmasti ihan rapsakka hinta.
Niimpä. Tässä yhteydessä täytyykin mainostaa tulevan viikonlopun FINRace -kauden viimeistä osakilpailua Kemoralla. 10 €/päivä tai 15 €/vkl, alle 12-vuotiaat ilmaiseksi. Varikko auki yleisölle (olettaisin), katettu katsomo, josta näkee radan 95 %:sti ja lauantaina todennäköisesti enemmän nähtävääkin kuin Jyskälässä. -Aika harva kaato tai edes läheltä piti -tilanne peruskatsojalle osuu edes useamman Jyskälä -vuoden aikana, Kemoralla takuuvarmasti katsomon edessä 5-10 hiekalle ajoa ja muutama kilkkaus paluusuoran päässä. Ja meteliäkin lähtee enemmän, jos sitä haluaa.

Mun mielestä tuossa on hinta/laatu kohdillaan. Jyskälää saa kritisoida.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
"Keep it simple" hei, kun siellä on jo superrallia ja powerstagea ja vaihtuvaa lähtöjärjestystä ja ja ja. Voittaja on tällä hetkellä joka tapauksessa VW-merkkinen, saavutetaan se lopputulos sitten yksinkertaisesti tai helvetin monen laskukaavan ja kiemuran kautta.
Onko tämä nyt se systeemi, että pitää olla excel-taulukot esillä jotta tietää tilanteen ennen viimeistä pätkää?
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8268
Onko tämä nyt se systeemi, että pitää olla excel-taulukot esillä jotta tietää tilanteen ennen viimeistä pätkää?
Systeemi, jota käyttämällä viime viikon nesterallin olisi voittanutkin kaiken vuodatuksen ja jarruongelmien jälkeen Ogier, eikä Latvala. Semmoista järjestelmää näiden setien päässä kuvittelema yleisö janoaa. Siis ne miljoonat ja taas miljoonat ihmiset jotka kyseisellä uudistuksella koukutetaan lajin pariin.
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Systeemi, jota käyttämällä viime viikon nesterallin olisi voittanutkin kaiken vuodatuksen ja jarruongelmien jälkeen Ogier, eikä Latvala. Semmoista järjestelmää näiden setien päässä kuvittelema yleisö janoaa. Siis ne miljoonat ja taas miljoonat ihmiset jotka kyseisellä uudistuksella koukutetaan lajin pariin.
Tämä systeemin tuhoaa totaalisesti kilpailun "tarinan". Nythän Ogierin ei tarvitse kuin jarrutella kolmen parhaan joukkoon ja sitten viimeisellä pätkällä ajaa kilpaa muutama kilometri. Sama kuin F1:ssä otettaisiin uusintastartti ennen viimeistä kierrosta :wall:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon

Vaseneri

Banned
Liittynyt
8.5.2011
Viestit
341
Onnettomuustutkintalautakunta suosittaa käytettäväksi jatkossa tyhjien muovitynnyreiden sijaan betoniporsaita sekä katselijoiden sijoittamista erillisiin karsinoihin mahdollisimman etäälle (vähintäin 500 metriä) ajoradasta....:yuck:

Ennemmin kieltäisin asfalttisprintit kokonaan:thumbup:
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8268

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9313
Kuolleen kuljettajan nimi oli Timothy Cathcart ja hän oli vasta 20-vuotias. :(
 
Ylös