Ralliuutisia, vol 2

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Hyviä lisäpointteja tullut esiin. Muistelinkin, että jotain tästä listasta vielä unohdin. Tuo ammo-ryhmä toki kuuluu listaan ihan omana ryhmänään ja nyt kun muistutitte niin VIP-karsinaporukan voisi tosiaan laskea omaksi ryhmäkseen. Näitä uusia ryhmiä ja ryhmien alaryhmiä keksii varmaan aina vaan lisää. Se suurin porukka ja ne tavalliset ralliharrastajat kuuluu siihen 6.ryhmään. Eli periaatteessa ihan "normikatsojia", mutta varmaan meistä jokaisesta löytyy edes pieni ripaus (0,1%) jotain katsojaryhmää 1-5. Itsekin laskisin itseni ryhmään 6, mutta varmaan löytyy ripaus 3. ja ehkä 4.ryhmääkin. Tosin nuo ammotkin voisi luokitella 4.ryhmään. Ovathan hekin paikalla jo tunteja ennen pätkän alkua eturivissä nostoliinojen kanssa käveltyään ensin paikalle 10 km.
Tuota "asiantuntija"-ryhmän termiä ei tarvitse tulkita välttämättä ihan kirjaimellisesti. Ryhmään kuuluu esim. tallien henkilökuntaa tai jotain kuskien managereita ym. porukkaa, jotka voi laskea alan oikeiksi asiantuntijoiksi/ henkilöiksi jotka ovat paikalla oikeasti tekemässä työtään. Osa porukasta sitten vain näyttelee sellaista.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4618
Sijainti
Salo
VIP-karsinaporukkaa näkee muuallakin kuin Neste-Rallissa. Esim. Pori Jazzeilla, varustuksena yleensä huonosti istuva lyhythihainen Petrifunin paita, nahkainen kännykkäkotelo vyöllä, caprihousut ja ns. urheilusandaalit. Selkä lavaan päin selitetään Makelle dynaamisesta asiakasrajapinnasta, jos tulee joku oikein helposti tunnistettava jazz-kappale kuten Autumn Leaves, saatetaan naksutella sormia...ykköselle ja kolmoselle.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Tästäkin listasta puuttuu wanhat jäärät. Mikään ei ole nykykuskien tai autojen kohdalla hyvää, kaivataan sitä kun 037 heitti hiekat syliin ja yöllä meinasi jyrätä yönhämärissä Humalamäessä. Nykykuskit ei ole hyviä.

Myös helikopteriveikkoset voisi lisätä.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
5105
Sijainti
Parc Fermé
Vähän toisenlaista Totoveikkausta tällä kertaa:
http://t.co/cDFCMtFuzJ

Veikkaus pilotoi yhdessä AKK Sportsin kanssa SM-rallien reaaliaikaisen seurannan, ja Live-vedon yhdistävää uudentyyppistä pelikonseptia, jossa hyödynnetään muun muassa suunnistuksen tv-lähetyksistä tuttua gps-seurantaa.

. Ralli on lajina meille mielenkiintoinen uusi aluevaltaus, varsinkin kun voimme nyt hienosti yhdistää huipputeknologian itse ralliin, rallin seuraamiseen kuin pelaamiseenkin. Turun SM-ralli toimii pilotin lähtölaukauksena ja tulevan viikonlopun asiakaskokemusten perusteella voimme kehittää palvelua edelleen kuukauden päästä kisattavaan Tampereen SM-ralliin, Veikkauksen Live-vedon tuotepäällikkö Tommi Jokinen kertoo.

Vedonlyönnin kohteena on se, onko joku nimetty ennakkosuosikki erikoiskokeella seurantaryhmän paras. Mukana on myös väliajoista ja loppuajoista johdettuja yksinkertaisia vetoja.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Onhan tuo nyt kaikesta huolimatta aika hämärää, että kaksi toisistaan täysin erillään olevaa puljua kehittää wrc-autoa saman merkin alla.
 

mo7ors

Well-known member
Liittynyt
28.7.2015
Viestit
140

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8277
Onhan tuo nyt kaikesta huolimatta aika hämärää, että kaksi toisistaan täysin erillään olevaa puljua kehittää wrc-autoa saman merkin alla.
Ilman autoa on vaikeaa testata moottoria. Vai joko tässä tippui kärryiltä.

Toyota Motorsport’s 2017 Yaris WRC will be ready and testing by February next year – the same time that Tommi Makinen wants his Gazoo Racing version to be in the woods for the first time.

A source close to TMG in Cologne confirmed a 2017 World Rally Car is under construction, despite news that Toyota’s own motorsport department will only complete engine work on the manufacturer’s homologation car.

A source close to TMG said: “TMG stated from the outset that they were never going to build a car to be homologated for competition in 2016. What TMG was looking at is a natural evolution of the current [test] car towards the 2017 World Rally Car which it always set out to build. The whole programme was and is always geared towards 2017.”

TMG continued its test and development programme with its current Yaris in Spain last week.

Makinen talked at last month’s Rally Germany about his determination to run two test teams simultaneously, but in different locations, starting in February next year.

Sources in the Japanese media said: “Two test programmes running early next year with two cars being run at each test is a big, big [thing to be] taking on. Everybody wants Tommi to succeed, of course they do; everybody wants Toyota in the championship and at a high level, but we need to see some action now.”

TMG wouldn’t be drawn on the potential for more involvement with the programme. A spokesman added: “TMG is responsible for delivering the engine for Toyota’s 2017 WRC return and for this we are using the current TMG Yaris for testing. Toyota will issue information about future developments at an appropriate time in the future.”

Maxrally.com
 
Ylös