ripOsui silmään uutinen että Craig Breen ajanut testeissä ulos... Ja varsin ikävin seurauksin. Ei ole vahvistettu mutta pahalta näyttää...
https://www.24sata.hr/news/tragedija-na-reliju-tijekom-trening-voznje-vozac-izletio-s-ceste-zabio-se-u-stup-i-poginuo-903864
Breenin ohjaama auto suistui oikealle kääntyvässä mutkassa hieman ulos tieltä ja törmäsi puiseen aitaan, joka tunkeutui sisään autoon vasemmasta etukulmasta.
Tuo kaiteen/muun ikkunan läpi tunkeminen onkin oikeastaan ainut "suojaton" tapaus rally1-autossa. Ja on todella hankala riski mitenkään luotettavasti poistettavaksi. Se uloke kun voi olla kallio, kanto, tolppa, teräskaide tai huonolla tuurilla vaikka rakennuksen osa.Pistää miettimään, että pitäisikö rallin suorituspaikkoja katsoa tarkemmalla kammalla? Kaikki todella pahat onnettomuudet tuntuvat nykyään olevan tilanteita joissa joku puomi tai vastaava lävistää auton ja tulee sisälle ohjaamoon.
Minkälainen lie ollut tuo ulosajopaikka, lieneekö mutka? Voi kyllä kysyä joko sitä mutkanopeutta ja aeroa pitäisi vähän miettiä että riittääkö se joTuo kaiteen/muun läpi ikkunan läpi tunkeminen onkin oikeastaan ainut "suojaton" tapaus rally1-autossa. Ja on todella hankala riski mitenkään luotettavasti poistettavaksi. Se uloke kun voi olla kallio, kanto, tolppa, teräskaide tai huonolla tuurilla vaikka rakennuksen osa.
Kyllähän kaiteet on tulleet läpi peltikoppa-autoistakin.Onhan tämä ihan uskomatonta, puu-aitaan päättyi Breenin elämä. Tätä ei olisi tapahtunut ellei putkirunko-autot...!