Coni
Well-known member
- Liittynyt
- 8.10.2007
- Viestit
- 1101
Niin jos sellainen iso heinäpaali mitä nyt suomessakin valkeeseen muoviin kiedotaan ois ollut tuossa aidan päässä estämässä törmäystä päätytolppaan niin se ois voinut pelastaa tilanteen. Ei toki muuta sitä, että jos samanlaista aitaa on paikoin ajoradan suuntaisesti niin osumalla johonkin välitolppaan voi saada vaakapuun tulemaan tuulilasista sisään.
Olen kanssakeskustelijoiden kanssa samaa mieltä, että paksumpi esim 21mm lasi voisi lisätä turvallisuutta juuri sen verran, että puut pysyy ulkopuolella. Ainakin voisin kuvitella, että tapaus saa tutkinnan ja kehitystyön tällä saralla muutaman prioriteetin ylöspäin.
Muistaakseni se F1 kehitelty shield suoja kesti renkaan osuman luokkaa 200km/h ja renkaan massa lienee melko suuri. Toki muoto ym auttaa, mutta en olisi yllättynyt jos lasien vahvuutta kasvatetaan. Eivätpähän vaihda joka huollossa sen jälkeen kun hintaa alkaa olla 5000-15000€ kpl
Olen kanssakeskustelijoiden kanssa samaa mieltä, että paksumpi esim 21mm lasi voisi lisätä turvallisuutta juuri sen verran, että puut pysyy ulkopuolella. Ainakin voisin kuvitella, että tapaus saa tutkinnan ja kehitystyön tällä saralla muutaman prioriteetin ylöspäin.
Muistaakseni se F1 kehitelty shield suoja kesti renkaan osuman luokkaa 200km/h ja renkaan massa lienee melko suuri. Toki muoto ym auttaa, mutta en olisi yllättynyt jos lasien vahvuutta kasvatetaan. Eivätpähän vaihda joka huollossa sen jälkeen kun hintaa alkaa olla 5000-15000€ kpl