Ongelma taitaa olla, että turvakaaret on jo nyt mitoitettu niin, että kuljettajan kulkuaukko autoon ja kolaritilanteessa pois on verrattain pieni. Sivutörmäyssuojaa turvakaariin voi olla vaikea lisätä, samoin kuin polykarbonaatti-ikkunan vahvistaminen niin ettei sieltä tulisi mitään läpi voi olla vaikeaa. Nascar tyyppinen verkkokaan ei estäne, ellei olisi jokin turvakaariin kiinnitettävä teräsverkko tms mistä seuraa jo muita haittoja. Tämän onnettomuuden valossa on varmasti syytä tutkia tuulilasin ja sivuikkunoiden turvallisuuden kehittämistä. Samalla tavalla formula 1 herätti valtavasti kritiikkiä kun Haloa ja Shieldiä oltiin tuomassa, nyt taitaa olla halo käytössä kaikissa formulaluokissa ja shield indycarissa ja montako henkeä ovatkaan pelastaneet. Sanoisin, että Breenin onnettomuus on äärimmäinen epäonnen muodossa, mutta pahoissa ulosajoissa ikkunoiden kohdalta autoon voi tunkeutua lähes mitä vaan, jolloin penkkiin vyötetyt kuljettajat ovat alttiita loukkaantumiselle. Sen ei tarvitse olla lankun vahvuinen puu mikä voi aiheuttaa jo vakavan loukkaantumisen jos esimerkiksi vahva puunoksa pääsee tunkeutumaan auton sisälle pyöriessä. Epätodennäköistä, mutta ei edes niin epätodennäköistä kuin tämä Breenin tapaus.