Eikö autojen sivuikkunat ole sääntöjen puitteissa mahdollisimman ohutta polykarbonaattia ja niissä luukku. Laseja ei ole sen takia, ettei ovessa ole lasin nostomekanismia vaan korvattu sillä pienellä luukulla. Luukku taitaa olla takauma rallin historiasta, se voitaisiin aivan hyvin poistaa ja antaa oven välistä tarvittavat dokumentit at:llä
Turvallisuutta voisi varsin helposti parantaa vahvistamalla tuulilasia, esimerkiksi useampi ja mahdollisesti vahvempi kalvo, useampi lasikerros. Kiinnitys ennallaan niin saa tarvittaessa potkittua ulospäin pois hätäpoistumiseen tai muu tekninen ratkaisu.
Sivuikkunat voisi aivan hyvin olla moninkertaisesti vahvempia ja ilman luukkua. Ikkunan kiinnitys siten, ettei se tule sisäänpäin edes kovasta törmäysvoimasta, mutta irtoaa helpommin ulospäin poistumistienä.
Edelleen vertauksena F1 kuljettajan suojan kehittäminen. Edellä mainitut tai muut tekniset ratkaisut vaan testiin, kuten tällä videolla
niin selviää mitä se tuulilasi ja sivuikkuna saadaan kestämään. Yleensä objekti mihin törmätään siirtyy sivuun jos lasi kestää kohtuullisen suuren voiman. En jaksa uskoa etteikö puuaita mihin Breen törmäsi olisi jostain joustanut tai tukki kääntynyt sivuun auton kylkeä pitkin mikäli sivuikkuna kestää riittävän suuren voiman, koko auton pysähdysvoimaa tuskin tarvitsee kestää.