AnttiL
Reittinörtti
ja Jarmo Lehtisen kertoman mukaan aika hirveellä kiireellä vedettiin kaikki läpi.
Hänninenkö kertoi Krissen lähetyksessä testimuistoja alkuajoilta, saivat testata tarpeeksi. Lisätesteille tuli lupa puhelimessa ja siirtyivät Ranskasta Espaniaan.ja Jarmo Lehtisen kertoman mukaan aika hirveellä kiireellä vedettiin kaikki läpi.
TGR:n alku on varmaan niitä harvoja asioita, jotka on helvetillisellä kiireellä vedetty läpi ja siitä on tullut menestystarina. Yleensä näissä tuppaa käymään ihan päinvastoin.ja Jarmo Lehtisen kertoman mukaan aika hirveellä kiireellä vedettiin kaikki läpi.
Jossainhan kehuttiin JML panosta auton suhteen. Että homma oli tämän jutun mukaan vielä levällään siinä vaiheessa kun Jari-Matti saapui talliin. Mutta mistäs näistä tietää, hienoa että ovat pärjänneet. Ja "suomalainen" projekti myös osittain kuitenkin.TGR:n alku on varmaan niitä harvoja asioita, jotka on helvetillisellä kiireellä vedetty läpi ja siitä on tullut menestystarina. Yleensä näissä tuppaa käymään ihan päinvastoin.
Juu heillä oli auto testausvaiheessa, mutta kuinka paljon sitten moottorin lisäksi sieltä ns. valmista tavaraa tuli on arvailujen varassa. Mutta moottori siis ainakin on edelleenkin Saksalaisten tekemä. Mutta Latvala toi mukanaan Volkkarilta ainakin lukkoihin liittynyttä uusinta uutta mitä ehdittiin hyödyntää ennen lopullista luokittelua...Eikös tuo tojon projekti ollut saksalaisvetoinen alkujaan ennen kuin puuppolan paja tuli mukaan? Muistakseni jonkun suomalaisenkin oli jo silloin sanottu olevan mukana, olisikohan ollut Suninen?
Kun Toyotan 2017 line up, mukaan lukien Latvala julkaistiin itsenäisyyspäivän tienoilla, niin siitä seuraavat kaksi viikkoa JM testasi autoa kuusi päivää viikossa. Enempää ei aikaa ollut, kun luokituspaperit ja kuvat piti lopullisesti jättää FIA:lle oliko joulun välipäivinä. Vaikka en tarkasti tiedäkään, mitä Latvala toi mukanaan, niin haluan vahvasti elää siinä uskossa, että sillä, mitä tuossa kahden viikon aikana tapahtui, mahdollisti sen, että Yaris oli voittaja-auto heti alusta alkaen.Mutta Latvala toi mukanaan Volkkarilta ainakin lukkoihin liittynyttä uusinta uutta mitä ehdittiin hyödyntää ennen lopullista luokittelua...
Muistan elävästi sen videon kun Ogier testasi Toyotaa märällä assulla, auto näytti todella hirveältä ajaa ja se varmasti vaikutti siihen että Ogier ei tarttunut Toyotan tarjoukseen, näin ollen uskon että JML teki vielä paljon hommia viimeisten testien aikana ennen luokitusta.Kun Toyotan 2017 line up, mukaan lukien Latvala julkaistiin itsenäisyyspäivän tienoilla, niin siitä seuraavat kaksi viikkoa JM testasi autoa kuusi päivää viikossa. Enempää ei aikaa ollut, kun luokituspaperit ja kuvat piti lopullisesti jättää FIA:lle oliko joulun välipäivinä. Vaikka en tarkasti tiedäkään, mitä Latvala toi mukanaan, niin haluan vahvasti elää siinä uskossa, että sillä, mitä tuossa kahden viikon aikana tapahtui, mahdollisti sen, että Yaris oli voittaja-auto heti alusta alkaen.
Minun on vähän vaikea nähdä EP:tä ja Sunista jakamassa samaa autoa, kun ns. vahvat rallit menevät monin osin päällekkäin.Asiasta vähän sivuun, mutta vaikka tässä niin kävisikin, että Esuppi ja Teemu ajaisivat kumpikin vajaan kisakauden ensi vuonna, ei tuo silti pahalta näytä. Tallipaikkoja on vain niin ja niin monta, silti äijiä Härmästä on siellä suhaamassa! Joka kisassa jännät paikat. Kallekin taitaa (hah hah) saada hyvän ajopaikan ensi vuodeksi
Lähtöpaikkaetu siinä saavutettaisiin toki.Minun on vähän vaikea nähdä EP:tä ja Sunista jakamassa samaa autoa, kun ns. vahvat rallit menevät monin osin päällekkäin.
En ihan ymmärrä mitä tässä viestissä haetaan takaa, mutta välihuomiona todettakoon, notta oishan se hienoa jos Kari O., Mika ja Krisse vielä lähtis veteleen tehdastallin naruja.Pilviä hipovaa Subaru-puintia
Toyoda on aika moneen otteeseen hehkuttanut Toyotan kuuluvan WRC:hen joten tuskin mieli nyt on mihinkään muuttunut. Koska kyse on F1-moottoreista lienee WEC projekti todennäköisemmin leikkauksen alla, jos mikään. Toisaalta tuosta viimeisestä lauseesta olen jossain määrin samaa mieltä, enkä yllättyisi, jos Subaru tulisi sarjaan pitkälti Yaris Rally 1:sen pohjalle rakennetulla autolla, jolloin Solbergin ei juuri kehitystä tarvisi ainakaan alkuun tehdä (olettaen, että WRC:n säännöt ei tuota täysin estä).Nyt kun on ollut aika ohkaisia huhuja mahdollisesta Subarun paluusta, niin onko otettu huomioon, minkälaisella todennäköisyydellä Toyota on jatkamassa sarjassa samaan aikaan, koska on ollut myös ohkaisia huhuja heidän paluusta F1 iin....ja haluavatko he kilpailla toisiaan vastaan samassa sarjassa koska Toyota omistaa pätkän Subarua.
Jos mietitään loogista paikkaa missä tuo mahdollinen Subarun ralliauto kannattaisi rakentaa, niin en löisi vetoa sen puolesta, että team Sohlberg sen tekee, koska Toyotalla on kohta testikeskus keskisuomessa ja eiköhän heillä ole jo ymmärrys missä lokaatiossa se voitta-auton rakentaminen onnistuu.
Nähty on F1ssä ja rallissa, että puheet saattaa heittää täysin häränpyllyä jopa puolen vuoden aikana ja nopeasti on mieli muuttunut. Kun katson nykyistä Suomen maahantuojan Subbe mallistoa, niin ei sieltä kyllä löydy sen kaltaista massatuotetta jota edes kannattaisi markkinoida rallissa, toiki olihan ensimmäinen WRC imprezakin vain jenkki/ japsi markkinoilla myytävä 2 ovinen versio.Toyoda on aika moneen otteeseen hehkuttanut Toyotan kuuluvan WRC:hen joten tuskin mieli nyt on mihinkään muuttunut. Koska kyse on F1-moottoreista lienee WEC projekti todennäköisemmin leikkauksen alla, jos mikään. Toisaalta tuosta viimeisestä lauseesta olen jossain määrin samaa mieltä, enkä yllättyisi, jos Subaru tulisi sarjaan pitkälti Yaris Rally 1:sen pohjalle rakennetulla autolla, jolloin Solbergin ei juuri kehitystä tarvisi ainakaan alkuun tehdä (olettaen, että WRC:n säännöt ei tuota täysin estä).