Ralliuutisia, vol 2

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Sijainti
Helsinki

Pärre

Well-known member
Sijainti
Lahti
Vaikuttaa vahvasti siltä, että rallin MM-sarjassa on jo pitkään eletty "niin kauan kuin" -filosofian merkeissä. Muutos vasta äärimmäisen pakon edessä. Parempi myöhään kuin ei silloinkaan!

• Like
Reaktiot: jjx

Pärre

Well-known member
Sijainti
Lahti
Onhan se tavallaan huvittavaa katsoa eWRC-sivustoa ja nähdä kuinka paljon siellä on WRC2-luokan kalustoa liikkeellä. Eri merkkisiä, peräti. Kilpailukykyisiä, jopa. Vähän niin kuin tikulla tökkisi silmään niitä, jotka haikailevat lisää autonvalmistajia MM-sarjaan. Täss siul niitä olisi! Joku perustavan laatuinen väärinymmärrys mulla täytyy tästä hommasta olla, kun tämä ei nuppiini mahdu. Tai sitten joillakin muilla on. Kenties kaikilla?

• Like
Reaktiot: jjx

delorean

Well-known member
Sijainti
JKL
Onhan se tavallaan huvittavaa katsoa eWRC-sivustoa ja nähdä kuinka paljon siellä on WRC2-luokan kalustoa liikkeellä. Eri merkkisiä, peräti. Kilpailukykyisiä, jopa. Vähän niin kuin tikulla tökkisi silmään niitä, jotka haikailevat lisää autonvalmistajia MM-sarjaan. Täss siul niitä olisi! Joku perustavan laatuinen väärinymmärrys mulla täytyy tästä hommasta olla, kun tämä ei nuppiini mahdu. Tai sitten joillakin muilla on. Kenties kaikilla?
Onhan niitä merkkejä... Kunhan olis vielä niitä jotka maksaa niiden ajamisen... Niistä maksajista se suurempi pula on.

Pärre

Well-known member
Sijainti
Lahti
Onhan niitä merkkejä... Kunhan olis vielä niitä jotka maksaa niiden ajamisen... Niistä maksajista se suurempi pula on.
Mun mielestä ne ajaa kilpaa niillä autoilla juuri niitä ralleja, jotka eWRC-sivuilla mainitaan. Sinne asti rahat tuntuu riittävän, vaikka ei autonvalmistajan tallia olekaan massityyppeinä mukana.

Pärre

Well-known member
Sijainti
Lahti
Onko niitä merkkejä enää oikeesti muita kuin Skoda ja Toyota?
Viittaat tällä ilmeisesti siihen, että ovatko ne muut automerkit luokiteltavissa "oikeesti" sellaisiksi tosi yrkkääjiksi? Ei hiivatti, huomaan tahattomasti ärtyväni ja sortuneeni taas siihen FIA kehittää rallia syndroomaan, jossa kiihdyn asioista jotka eivät minulle kuulu ja jotka aiheuttavat näräporaa sisimpääni. Vetäydyn.

delorean

Well-known member
Sijainti
JKL
Tehtaat maksaa aivan pirun paljon "ylimääräistä" siitä näkyvyydestä mitä ne saa kun ovat siellä letkan kärjessä. Ja siitä ylimääräisestä maksetaan sitten kaikki sarjan järjestämiseen liittyvä eli sen koko FIA:n organisaation kulut. Niihin kuluihin ei yksitysten rahat riitä.

Eli autoja löytyy kyllä. Ja niitä jotka kuittaa niillä ajavien kustannukset. Mutta niitä jotka kustantaa tuon koko sarjan järjestämiseen liittyvät kulut. Niitä on vähemmän. Ja se maksaa sitten niin saatanasti että pelkät TV tulot ei riitä... Siihen niitä tehtaita tarvitaan.