ettelbruck
Well-known member
Tulipa selitys tuollekin kisan kesken jäämiselle:
http://www.f1-forum.fi/vb/showpost.php?p=1580175&postcount=1975
Tulipa selitys tuollekin kisan kesken jäämiselle:
Uusia automerkkejä odotetaan MM-sarjaan lisää. Lähiaikoina pitäisi varmistua neljäs merkki, joka liittyisi sarjaan mukaan kahden vuoden kuluttua.
Mistäs ihmeestä noin monta uutta turistia on löydetty maksupaikoille ajamaan, kun ilmeisesti ensi kaudellakin ainoastaan kaksi Fordia on hyötykäytössä ja loput listojen täytteenä...ja lisäksi Ford ajattaa lukuisia maksupaikallisia autoja. Kauden avauksessa pitäisi olla viivalla jopa toistakymmentä Fordia
Johan sitä tehdastiimi, Stobart ja MWRT tarkoittanee seitsämää autoa. Sitten vielä Villagra ja kumppanit päälle, niin kymmenen tulee varsin nopeasti täyteen.Mistäs ihmeestä noin monta uutta turistia on löydetty maksupaikoille ajamaan, kun ilmeisesti ensi kaudellakin ainoastaan kaksi Fordia on hyötykäytössä ja loput listojen täytteenä.
Noista yksityistalleista puheenollen, mihin hävisi aikoinaan Lancian ykstyistalli Jolly Club?Johan sitä tehdastiimi, Stobart ja MWRT tarkoittanee seitsämää autoa. Sitten vielä Villagra ja kumppanit päälle, niin kymmenen tulee varsin nopeasti täyteen.
Mahtaakohan Petter jatkaa Citroenilla vai vaihtaa leiriä?
Ogierilla on hieman samantyyppinen ote ku Kimillä oli formuloiden puolella. Tuolla tyylillä varmasti noustaan mestariksi, jos vaan kalusto antaa siihen mahdollisuuden. Ensi vuonna on Loebin asema uhattuna :wink:mtv3.fi sanoi:Ogier on nyt 11 pistettä edellä Jari-Matti Latvalaa, joka on MM-sarjassa kolmantena. Neljäntenä oleva Petter Solberg on 16 pistettä ranskalaisen perässä, kun voitosta saa 25 pistettä.
- En ole huolissani MM-sarjan kakkossijasta. Jos et yllä mestariksi, ei sillä ole niin väliä, millä sijalla olet vuoden päätteeksi, Ogier sanoi.
On autoja on, mutta kuka ajaa. Vakioreppanat Sheikki, Wilslow Junior, Block ja Villagra jees mutta siitähän tulee vasta kuusi autoa, jos Henninkiikin tosiaan jatkaa superilla ensi kaudella? Vaan tokkopa sillä yli kymmenellä Fordilla haettiin sitä että ne kiertäisi koko sarjaa, tai edes useampaa kisaa.Johan sitä tehdastiimi, Stobart ja MWRT tarkoittanee seitsämää autoa. Sitten vielä Villagra ja kumppanit päälle, niin kymmenen tulee varsin nopeasti täyteen.
Ajatti Fordeja 90-luvun puolivälissä italian tuella ja 2002 tuki ainakin Roman Krestaa.Noista yksityistalleista puheenollen, mihin hävisi aikoinaan Lancian ykstyistalli Jolly Club?
Hieno saavutus Rovanperälle kuin suomalaiselle ralliautoilullekkin, aijemmin kukaan suomalaiskuljettaja ei ollut voittanut legendaarista La Carrera Pan Americana kilpailua.Rookie Rovanperä voitti ensikertalaisena
Harri Rovanperän ensimmäinen La Carrera Pan Americana –ralli sujui yli odotusten. Hän otti kilpailusta viisi päiväetappien ykkössijaa. Mikä vielä hienompaa, hän ylitti Zacatecasin kaupungissa sijainneen maaliviivan kisan ykkösenä.
Rovanperän taidot ratin ja penkin välissä huomioitiin laajalti heti ensimmäisestä päivästä alkaen ja mielenkiinto vain yltyi rallin edetessä kohti viimeistä päivää.
Maalissa Harri ja kartanlukijansa Jouni Närhi olivat ikionnellisen iloisia,
– On tämä vaan aivan käsittämättömän kova saavutus tulla tänne ensikertalaisena ja minulle täysin oudon yli 600 heppaisen tehot omaavan auton rattiin. WRC-ralleihin verrattuna taistelu oli kuin aivan eri planeetalta. Siellä voittaja on usein tiedossa kolmannen kilpailupäivän aamuna, mutta täällä kävin urani kovinta sekuntitaistoa kaikki seitsemän päivää!
Rovanperän oma tallikaveri, meksikolainen Michel Jourdain Jr ajeli kisan läpi Harrin 1954 Studebakerin sisarautolla ja hän hävisi suomalaiselle vain vaivaiset 14 sekuntia.
– Kyllä tästä kilpailusta sai semmoisen kipinän, että varmaan tänne on tultava jo ensi vuonna uudestaan, iloitsi Harri.
TS
Sanos muuta. Itseäni ärsytti suunnattomasti Jarmo "Mähösen" kommentit tämän vuoden Jyskälän alla, kun herra mehusteli, että "koskaan aikaisemmin ei ole ollut näin laadukasta kalustoa mukana". Typerämpää argumenttia saa hakea! Hommahan on vähän sama, jos jääkiekon MM-kisat pelattaisiin nelosdivarin pelaajilla, mutta K. Kummola fiilistelisi, että "koskaan aikaisemmin ei ole pelaajilla ollut näin laadukkaita varusteita".On autoja on, mutta kuka ajaa. Vakioreppanat Sheikki, Wilslow Junior, Block ja Villagra jees mutta siitähän tulee vasta kuusi autoa, jos Henninkiikin tosiaan jatkaa superilla ensi kaudella?
Mielestäni oli aikoinaan sääli, että B-ryhmä jouduttiin lopettamaan juuri kun 4-vetokalustoa oli tulvimassa sarjaan Audin ja Pösön seuraksi joka merkiltä (Citroen, Ford, Lancia, MG, Porsche...).Sanos muuta. Itseäni ärsytti suunnattomasti Jarmo "Mähösen" kommentit tämän vuoden Jyskälän alla, kun herra mehusteli, että "koskaan aikaisemmin ei ole ollut näin laadukasta kalustoa mukana". Typerämpää argumenttia saa hakea! Hommahan on vähän sama, jos jääkiekon MM-kisat pelattaisiin nelosdivarin pelaajilla, mutta K. Kummola fiilistelisi, että "koskaan aikaisemmin ei ole pelaajilla ollut näin laadukkaita varusteita".
Sehän on aivan se ja sama, vaikka viivalla olisi 150 WRC-Fordia, jos niiden kuljettajat ovat järjestäen tasoa Al-Qassimi.
Ralli on urheilullisesti historiansa syvimmässä kriisissä.
Sébastien Loebin ja Kimi Räikkösen tallitoverina Citroënilla ajanut Dani Sordo on nyt virallisesti vapaana kuljettajamarkkinoilla.
Citroënin rallitoimintaa johtava Olivier Quesnel vahvisti L'Equipe-lehdelle, että Sordo saa katsella itselleen uutta työpaikkaa ensi kaudeksi. Lehden mukaan espanjalaiskuskilla olisi ollut sopimus vielä ensi vuodesta.
Sellaisiin huhuihin olen törmännyt netissä, että talli olisi vittuuntunut Sordon taustaporukoiden valitteluihin auton "sabotoinnista" ja ettei hänelle ole ikinä annettu mahdollisuutta voittaa kun autoa on aina vähän "säädetty".....ja tämän uutisen myötä, mikäli pitää kutinsa, ensi kaudella sarjassa on taas yksi kilpailukykyinen autokunta vähemmän sarjaa kiertämässä, pitää vain toivoa että Mini paikkaa sen vajeen. So long, Dani.
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/arkistot/ralli/2010/10/1214668
Vaikia sanoa taas sabotoinneista, mutta pistäähän se varmaan turhauttamaan kun tallikaveri uhmaa kaikkia luonnonlakeja ja vetää vajaan vuosikymmenen ajan asvalttiralleja ilman minkäänlaisia vastoinkäymisiä voitosta voittoon. Normaali_maailmassa Sebinkin auto olisi piiputtanut assulla edes sen yhden kerran, ja Danilla olisi käynyt munkki. Mutta eipä käynyt.Sellaisiin huhuihin olen törmännyt netissä, että talli olisi vittuuntunut Sordon taustaporukoiden valitteluihin auton "sabotoinnista" ja ettei hänelle ole ikinä annettu mahdollisuutta voittaa kun autoa on aina vähän "säädetty"...
No josko tuo ralli tästä nousisi kun nyt on puikoissa sellainen mies joka ymmärtää rallin päälle. Mutta tuohon Kassi-Almaan sen verran että samalla kuin haukutte sen ajamista niin muistakaa myös kiittää rahallisesta tuesta koska ilman Abu Dhabin rahoja M-Sportilla olisi ollut laudat ovissa jo pidemmän aikaa. Ford on niin perseaukinen puulaaki ettei niillä ole laittaa rahaa MM-tallin pyörittämiseen kuin hiluja ja loppu rahoitus on löydettävä yksityiseltä puolelta. Ja tässä tapauksessa se oli Kassi-Alma. Niillä rahoilla on käytännössä varmistettu se että Ford ylipäänsä on mukana rallin MM-sarjassa.Sehän on aivan se ja sama, vaikka viivalla olisi 150 WRC-Fordia, jos niiden kuljettajat ovat järjestäen tasoa Al-Qassimi.
Ralli on urheilullisesti historiansa syvimmässä kriisissä.