Rentta
Well-known member
On se ihmemies :thumbup:
Jännä valitan että Puolaan rakentavat, kun kyseessä on kuitenkin (M-Sport) englantilainen yritys.Fordille uusi rallitehdas Puolaan
Fordin rallitoimintaa pyörittävä M-Sport perustaa ensi vuonna uuden tehtaan Puolan Krakovaan. Uudessa tukikohdassa on tarkoitus tehdä töitä Fiesta R2 -autojen parissa.
Ensi vuoden MM-kauden yhteydessä ajetaan uusi sarja, WRC-akatemia, johon saattaa osallistua jopa 24 lupaavaa kuskia Fiestoilla.
- Tämä on todella mielenkiintoinen projekti. Krakovan sijainti Euroopan sydämessä on ihanteellinen M-Sportille, jotta pystymme kehittämään liiketoimintaamme nykyisten yhteistyökumppaneiden kanssa, M-Sportin pomo Malcolm Wilson kertoo. Plaza.fi
Grönholm oli myös Aavikko ralli tiimi X-Raid/BMW:n huhuissa aijemmin mutta paikkaa ei sieltäkään hänelle auennut.Mini ei kaipaa Grönholmia tähtikuskikseen
Ensi kaudella rallin MM-sarjaan palaava Mini ei jäänyt haikailemaan Marcus Grönholmin perään.
Mini valitsi kuljettajakaksikokseen pohjoisirlantilaisen Kris Meeken ja Citroenilla ajaneen espanjalaisen Dani Sordon.
- Emme mielestäni menettäneet mitään. Marcuksen kanssa työskentely on mahtavaa. Hänet voi laittaa autoon ja hän ajaa talla pohjassa. Häneltä saa myös selkeää palautetta, mitä auto tekee. Jos minulta kysytään, olisimmeko tarvinneet ison nimen kuskiksemme, en rehellisesti ajattele, että olisimme menettäneet mitään, kommentoi Minin taustalla toimivan Prodriven tekninen johtaja David Lapworth Autosport.comille.
- Ei pidä unohtaa, että myös Markko Märtin tekee meille töitä, Lapworth jatkoi.
Mini ajoi viikon ajan testiä Italian Sardiniassa. Sordo oli ratissa kahtena viimeisenä päivänä, joista toinen ajettiin asvaltilla ja toinen soralla. Talli aikoo testata Countryman-autoaan vielä ennen joulua Englannissa. (MTV3)
Ei ole mitään sivaltamista vaan faktaa. Oikeastaan vasta Walesissa Mikko ajoi muutamia kelvollisia pätkäaikoja.- Sitä on vaikea sanoa. Hän aloitti kauden todella hyvin Ruotsissa, mutta alkoi tehdä sen jälkeen virheitä. Sitten hänellä oli Suomessa paha ulosajo, jolla oli selkeästi vaikutusta. Sen jälkeen häneltä ei nähty enää yhtään kunnollista aikaa, Ogier sivalsi.
Jumalauta sehän kuulosti jo ihan räyhäkkäältä, paremmalta kuin moneen vuoteen mikään laite WRC-luokassa. Eikä Ogieerikaan ihan hiljaa vedellyt. Vielä kun oikeasti ajaisivat kisaakin pilkkopimeässä.Hienosti laulaa DS3 WRC: http://www.youtube.com/watch?v=xBjuKJsfo-A&feature=player_embedded
Samat sanat. Mielenkiinnolla odotan tulevia live-kokemuksia :thumbup:Jumalauta sehän kuulosti jo ihan räyhäkkäältä, paremmalta kuin moneen vuoteen mikään laite WRC-luokassa. Eikä Ogieerikaan ihan hiljaa vedellyt. Vielä kun oikeasti ajaisivat kisaakin pilkkopimeässä.
Kankkunen otti voiton Prealpi Master-rallissa. Toiseksi sijoittuneen Michele Piccolottonin Kankkunen päihitti 40,3 sekunnilla.Prealpi Masterissa ajettu kolme ek:ta neljästä, johdossa Kankkunen Focuksella. Seuraavina Piccolotto ja Batistini. Arminen kymmenentenä. Viimeinen ek puolentoista tunnin päästä.
No ei tuota Lotus-nimikiistaa sentään ole viety rallipoluille, vaikka olisihan se toisaalta mukavaa, kun Fiat toi Abarth-nimen takaisin, niin saada jatkoa tälle:Petter Solberg ajaa IRC-kauden avaavassa Monte Carlon 100-vuotisjuhlarallissa Peugeotin tehdastiimissä.
Kaikkien rakastama malesialainen Proton puolestaan julkisti oman kuljettajaparinsa legendaariseen rallikauden avaukseen. He ovat Chris Atkinson ja PG Andersson.
Mukaan on jo ilmoittautuneet myös Skodan tehdastiimin Juho Hänninen ja Jan Kopecky, Peugeot'n Guy Wilks, Stephane Sarrazin, Thierry Neuville, Bruno Magalhaes ja Bryan Bouffier. Hännisen lisäksi mukaan saadaan myös rallin aiemmin kartanlukijana voittanut Daniel Elena ja mahdollisesti ranskalaisista legendoista Francois Delecour sekä jälleen kerran Montte-paluuta suunnitteleva Didier Auriol.
Hienoa Petter ottaa haasteen vastaan, mahtava uutinen!Petter Solberg ajaa IRC-kauden avaavassa Monte Carlon 100-vuotisjuhlarallissa Peugeotin tehdastiimissä.
Kaikkien rakastama malesialainen Proton puolestaan julkisti oman kuljettajaparinsa legendaariseen rallikauden avaukseen. He ovat Chris Atkinson ja PG Andersson.
Mukaan on jo ilmoittautuneet myös Skodan tehdastiimin Juho Hänninen ja Jan Kopecky, Peugeot'n Guy Wilks, Stephane Sarrazin, Thierry Neuville, Bruno Magalhaes ja Bryan Bouffier. Hännisen lisäksi mukaan saadaan myös rallin aiemmin kartanlukijana voittanut Daniel Elena ja mahdollisesti ranskalaisista legendoista Francois Delecour sekä jälleen kerran Montte-paluuta suunnitteleva Didier Auriol.
Venäjä ehkä yksi varmin tulija MM-sarjaan tulevaisuudessa?....Rallin MM-sarja Viipuriin?
8.12.2010, 18.06 Plaza.f1
Venäjällä kiinnostus ralliautoilua kohtaan on kasvussa ja lähitulevaisuudessa rallin MM-sarjan osakilpailu ajetaan mahdollisesti Venäjällä. Yksi potentiaalisimmista vaihtoehdoista Venäjän MM-rallille olisi Viipuri, jonka ympäristössä on aiemmin ajettu rallin IRC-sarjan osakilpailuja. Suomeen vuoteen 1944 saakka kuulunut Viipuri olisi sijainniltaan sopivan välimatkan päässä ja kisaa tulisi katsomaan varmasti paljon suomalaisturistejakin.
Venäjän MM-ralli ei toteudu vielä ensi kaudella, mutta mahdollisesti kisa voitaisiin järjestää 2012 tai 2013. Venäläiskuljettajien menestys MM-ralleissa on ollut vaatimatonta. Lupaava Jevgeni Novikov sai tallistaan potkut kolaroituaan Citroenillaan urakalla kaudella 2009. Jyväskylässä 2009 hän ajoi kolme kertaa ulos.
Brasiliaa olen henk kohtaisesti halunnut kalenteriin jo muutaman vuoden, kyllä kiinakin olisi hyvä maa ajaa (tulee seurattua jonkun verran Asia-Pacific sarjaa).Kiinan ralli halutaan MM-sarjaan
8.12.2010, 17.58
Citroenin MM-rallitallin kilpailujohtaja Olivier Quesnel kertoo Maxrally.com -verkkosivustolla haluavansa Kiinan rallin takaisin MM-sarjan ohjelmaan. Toistaiseksi Kiinassa on ajettu MM-ralli vain 1999, mutta sen jälkeen Kiinassa on ajettu vain Asia Pacific -rallisarjan osakilpailuja. Quesnelin mielestä Kiina olisi kuitenkin tärkeä kisa MM-sarjalle.
- Meidän ei tarvitse kiirehtiä asia, mutta meidän ei pitäisi unohtaa Kiinaa. Tulen juuri Zhuhaista (Kiinasta) ja siellä olin vaikuttunut, mitä meille tapahtui Peugeotin kanssa. Urheilullisesti on parempi voittaa Le Mansissa, mutta Zhuhaissa voitolle saa kymmenen kertaa enemmän kaupallista julkisuutta, kertoo Quesnel.
Quesnelin mielestä myös Venäjä ja Brasilia pitäisi saada MM-sarjan ohjelmaan. Brasiliassa MM-ralli ajettaisiinmahdollisesti Curitibassa ja Venäjällä Viipurissa.