Ralliuutisia.

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Tuo videoista kuuntelu olikin lähinnä sarkastinen heitto...(kirj.huom.)

Enemmänkin taas huvittaa tämä niin perisuomalainen "me ollaan hävitty tää peli..."-mentaliteetti kun kauden alkuun on vielä aikaa parikuukautta ja lopulliset versiot autoista on vielä molemmilta tulematta... Eli aika ennenaikaista mielestäni rueta heittämään kirvestä kaivoon...
Eipähän sitä kirvestä ole kukaan kaivoon heittänyt, mutta kun kansan suosikit sattuu olemaan Fordin tehdastiimissä ajavat sarjan surimat selittäjät, niin tekosyitä on hyvä keräillä valmiiksi jo ennen kauden alkua.

:nope:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Solberg vaihtaa rata-autoiluun, jos ei pääse Citroënille


Vuoden 2003 maailmanmestari Petter Solberg on edelleen ilman tallipaikkaa rallin MM-sarjassa.

Monte Carlo -ralliin Peugeot'n autolla osallistuva Solberg ei ole kaavaillut siirtymistä IRC-sarjaan, johon legendaarinen kilpailu kuuluu nykyään.

- IRC on hyvä sarja. He ovat tehneet todella hienoa pr-työtä muun muassa Monte Carlo -rallin suorien tv-lähetysten kautta. MM-sarja on kuitenkin minulle tärkein juttu - haluan ajaa korkeimmalla tasolla ja se on WRC, Solberg linjasi Crash.netin haastattelussa.

Solberg on kilpaillut kaksi edellistä MM-kautta oman tiiminsä Citroënilla. Näillä näkymin ranskalaismerkki tuo ensi vuonna rallipoluille vain neljä uusien sääntöjen mukaista DS3 WRC -autoa. Koska rikas hollantilaiskuski Peter van Merksteijn junior osti itselleen toisen kakkostallin paikoista, vapaana on enää yksi auto. Kuskiehdokkaiden joukossa on ollut myös Kimi Räikkönen, joka viimeisimpien tietojen mukaan on kuitenkin suuntaamassa Fordille.

- Toivon saavani asiat järjestymään mahdollisimman pian, sillä aikaa ei ole paljon. En ole tehnyt vielä sopimuksia sponsoreideni kanssa enkä saanut kaikkia asioita loksahtamaan kohdalleen, Solberg kertoi.

Citroën haluaisi myös Solbergin tuovan mukanaan sponsorirahaa. Neuvotteluissa on kuitenkin monta ongelmakohtaa alkaen tallin nimestä.

- Jos ajan Citroënin junioritallissa, heidän on oltava vastuussa aivan kaikesta. En saa omia sponsoreitani mukaan, jos tallin nimi ei ole Petter Solberg World Rally Team. Jos siis ajan Citroënin junioritallissa, he saavat kaiken kunnian ja heidän on myös maksettava kaikesta. Tilanne on todella monimutkainen ja vaikea, Solberg kuvaili Crash.netille.

Solbergin mukaan Citroën on hänen ainoa mahdollisuutensa MM-sarjassa. Muussa tapauksessa hän pitänee välivuoden rallista ja vaihtaa rata-autoilun pariin.

- Tiedän, että minut haluttaisiin Le Mansiin. Muutamat GT-tallit ovat osoittaneet kiinnostusta. Amerikkaan lähteminen on toinen vaihtoehto, Solberg mietti.

MTV3 - Lauri Ouvinen
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/arkistot/ralli/2010/12/1243060

No niin...
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
892
Näinpä juurikin. Vaikeaa tulee olemaan.

Kiistän omalta osaltani "kirves kaivoon"-mentaliteetin mutta kun tosiasiat pitää mielessä niin tälläinen pelko hiipii puseroon...
En ole itsekään luovuttamassa, mutta vaikeeta se tulee Fordilla olemaan. Toivottavasti olen väärässä ja se on ne kuskit, jotka ratkaisee eikä autot.
 
Viimeksi muokattu:

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
En ole itsekään luovuttamassa, mutta vaikeeta se tulee Fordilla olemaan. Toivottavasti olen väärässä ja se on ne kuskit, jotka ratkaisee eikä autot.
Citikalle menee silti. Paras kuskikaksikko heiltä löytyy, ja jos Petter saa auton alleen, niin on Fordin pojilla todella kinkkinen paikka edessä ihan tasavertaisellakin kalustolla. Sääli suomalaisia, että ovat vähän huonossa saumassa nyt, mutta veikkaan kauden 2012 suosivan meikeläisiä jo paremmin.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1394
Tuskinpa sarja yhdessä yössä (lue: kaudessa) palaa takaisin raiteilleen, kilpailun osalta elpyminen vaatii aikaa. Jos viiden vuoden päästä ollaan edelleen yhtä surkeassa jamassa kuin viime vuosina on oltu, niin sitten voi alkaa jo vähän ihmettelemään.
Silti jo nyt uudet autot kiinnostavat siihen malliin, että kyllä niitä kisojakin taas tulee seurattua, vaikka kilpailua ei vielä niin paljoa olisikaan.
 
Viimeksi muokattu:

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3240
Sijainti
JKL
Autobilsport kertoo seuraavaa...


Finnish star Anton Alen is targeting a return to the Intercontinental Rally Challenge in 2011.


The 27-year-old son of rally legend Markku Alen was formerly an Abarth factory driver, winning Rally Russia in 2007. Having not had the opportunity to compete this year, Alen is determined to return to the Eurosport-supported series next season.


"I always really enjoyed driving on the IRC, as there are some fantastic events and competitors," said Alen. "I've been working solidly on different ways to come back, but unfortunately it's so financially tough for everyone at the moment. My motivation is stronger than ever though and I'm determined to give it 100 per cent. I know some of the IRC events already and there are some interesting new rallies coming in as well."


Alen has tested a Proton Satria Neo S2000, and also has extensive experience of Group N machinery.



Richard Rodgers -
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
892
Hanaa! ilmestyi perjantaina ja sen pääuutisessa (siis s3) Jarmo Lehtinen selkeäsanaisesti toivoo että IRC ja WRC yhdistettäis. Lukekaa!
Periaatteesssa FIAlla oli siihen mahdollisuus, mutta ei kelvannut vapariteknologia ja useat valmiit autovalmistajat kilpa-autoineen.

Toki päätökseen varmasti vaikutti Ford ja Citikka. Fordin Loriauxhan totes VMssä, että jos olis tiennyt kuinka kallista on kehittää uusturbo kone sekä kuinka näyttäviä ja potentiaalisia S2000 pelit ovat niin ei olis ikinä puhunut turbokoneiden puolesta.

Tässä vähän mallia pitävällä alustalla S2000lla.

http://www.youtube.com/watch?v=QF_vNZE0aDE

Minä ainakin jaksan katsella tuollaista ajoa.

Montea odotellessa.
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
Onnistuuko FIA pilaamaan kaikki sarjat?

*WRC: vain kaksi valmistajaa, yksi ja sama mestari vuodesta toiseen
*F1: 2-3 Lotus-tallia, silti vain 1-2 tallia kärkikamppailussa
*WTCC: kohta Chevy yksinään tehdastallina :nope::confused:
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3200
Sijainti
Lahti
Tässä vähän mallia pitävällä alustalla S2000lla.

http://www.youtube.com/watch?v=QF_vNZE0aDE

Minä ainakin jaksan katsella tuollaista ajoa.

Montea odotellessa.
Sama vika Rahikaisella. Tekmologian ylipalvonta on ihan hoopoa. Jos asiaa oikein ajattelee, IRC-autot olivat jo olemassa, valmiina ja ajettavina, viivalla oli ainakin välillä ihan kohtuuhyvä kööri pirssejä ja nopeita kuljettajia.

Mistä se sitten lopulta oikein kinnaa, että on pakko rakentaa "pikkuisen" erilainen rassi ja kutsua sitä uudeksi WRC-kilpavälineeksi?

Minun mielestäni siinä on enemmän kuin hippusellinen pikkumaisuutta. Jaa että ilman turboa noi S2000-autot ovat ihan nuhapumppuja? Ajakaa kapeampaa ja mutkaisempaa tietä. Ajakaa yöllä. Liukkaammilla renkailla.
Uskoisin kurkouden selviävän vähemmälläkin rahan hontsäämisellä.

Toisaalta, samapa tuo vaikka kutsuisitte foorumimme megalomaanikon l. pendelstockin tekniseksi asiantuntija- ja neuvonantajaksi, jos ei suorastaan diktaattoriksi päättämään minkämoisilla laitteilla on rallia ajaminen, jotta sitä ralliautoiluksi kehtaa kutsua. :)
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Hanaa! ilmestyi perjantaina ja sen pääuutisessa (siis s3) Jarmo Lehtinen selkeäsanaisesti toivoo että IRC ja WRC yhdistettäis. Lukekaa!
Herättäkää sitten kun joku WRC:ssä mukanaoleva selkeäsanaisesti toivoo WRC:n loppua. :doubtful:

Tässähän ei todellakaan ole mitään järkeä. Lopetetaan FIA:n pyörittämä ja NorthOnen pilaama sarja ja luovutetaan Lotille ja Eurosportille oikeus World-sanan käyttöön, niin ongelma on helposti ja nopeasti ratkaistu. Voidaan aloittaa Montessa uusi MM-sarja jo vaikka ensi kuussa. Hirvonen ja Latvala saadaan viivalle Fiestan S2000:lla ja Loeb ja Ogier Peugeot'lla Solbergin kavereiksi tehdastiimiin. Muita sieltä WRC-puolelta on aivan turha edes ottaa mukaan, ei niitä kukaan kuitenkaan kaipaa...

Ai miksei se käy? Niin juu, siinä olisi jo ollutkin jotain järkeä...

:jaska:
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3548
Kimi olisi kiva vielä saada mukaan.

Kyllähän siellä olisi muitakin näitä "satunnaisia" kuskeja ja eri luokista (Duval ynm. ja s2000:sta Ketomaa, Pons jne.) ketkä haluaisin vielä nähdä.

Mutta kyllä olen edelleen sitä mieltä että Irc on jo (vähintään) yhtä kiinnostava kuin WRC, eikä tässä ole mitään järkeä.

Miksi ei vaan kaikkia autoja samaan sarjaan ja samantien kunnon kisat käyntiin...
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
892
Kimi olisi kiva vielä saada mukaan.

Kyllähän siellä olisi muitakin näitä "satunnaisia" kuskeja ja eri luokista (Duval ynm. ja s2000:sta Ketomaa, Pons jne.) ketkä haluaisin vielä nähdä.

Mutta kyllä olen edelleen sitä mieltä että Irc on jo (vähintään) yhtä kiinnostava kuin WRC, eikä tässä ole mitään järkeä.

Miksi ei vaan kaikkia autoja samaan sarjaan ja samantien kunnon kisat käyntiin...
Novikov olis mukava, olihan poika jossain ajanutkin Skodalla jossain päin.

IRCssä vois onnistua nopeesti.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8224
No siltä tosiaan tuntuisi että IRC:n pohjalta saataisiin kunnon MM-bailut nopeammin pystyyn kuin WRC:stä. Kaksi vajaata ja kilpailevaa sarjaa on yksinkertaisesti kestämätön tilanne sportin kannalta, enemmän mua se pelkkä IRC-Montekin kiinnostaa kuin koko Seb-vai-Seb MM-sarja yhteensä. WRC:llä oli nyt se paikka pistää homma uusiin puihin, mutta.. puihin meni. Ei olisi yllätys jos seuraavaksi Fordin konttorilla kyseltäisiin sitä että kuinka hyvää pisnestä on olla kahden merkin sarjassa aina se häviävä osapuoli. Vai onko Malcolm tehnyt pirun kanssa sellaiset kaupat ettei tällaisesta tilanteesta ole mitään huolta?
 
Ylös