Ralliuutisia.

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Jos ajattelee Hännisen siirtoa mediahuomion ja markkinoinnin kannalta, niin hän siirtyy nyt megastarasta nobodyksi. Koska WRC:n täyteluokat eivät tunnetusti saa juurikaan huomiota. Ehkä jos voitat SWRC:n niin kauden lopussa nimesi saatetaan mainita muutamissa artikkeleissa. IRCiä taas seurataan tasaisemmin pitkin vuotta ja sen mestari huomataan yhä suuremmassa määrin. Tämä ei tarkoita ettenkö ymmärtäisi Hännisen siirtoa. Varmaan hyvä päästä opettelemaan mm-sarjan ralleja, jne.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jos ajattelee Hännisen siirtoa mediahuomion ja markkinoinnin kannalta, niin hän siirtyy nyt megastarasta nobodyksi. Koska WRC:n täyteluokat eivät tunnetusti saa juurikaan huomiota. Ehkä jos voitat SWRC:n niin kauden lopussa nimesi saatetaan mainita muutamissa artikkeleissa. IRCiä taas seurataan tasaisemmin pitkin vuotta ja sen mestari huomataan yhä suuremmassa määrin. Tämä ei tarkoita ettenkö ymmärtäisi Hännisen siirtoa. Varmaan hyvä päästä opettelemaan mm-sarjan ralleja, jne.
En tiedä mikä IRC:n tunnettuus ja status on maailmalla suuren yleisön keskuudessa, mutta oletan, ettei Hänninen itse tuota "megastara"-asemaa allekirjoittaisi.

SWRC:n tunnettuus varmaankin on pienempi, mutta toisaalta sieltä on mahdollisuus kerätä MM-pisteitä. Ei siis pelkästään SWRC:n omia, vaan ihan WRC:n yleiskilpailun sijoituksilla WRC-pisteitä. Niinkuin Hänninen pari keräsikin menneellä kaudella. Eli suoritukset tarttuu niidenkin verkkokalvoille, jotka eivät IRC:ä seuraa.

Ja onhan siirrossa sekin järki, ettei IRC:ssä oikein enää ole tavoiteltavaa, kun mestaruus on jo.
 

Ghetto

Well-known member
Liittynyt
27.5.2004
Viestit
910
En tiedä mikä IRC:n tunnettuus ja status on maailmalla suuren yleisön keskuudessa, mutta oletan, ettei Hänninen itse tuota "megastara"-asemaa allekirjoittaisi.

SWRC:n tunnettuus varmaankin on pienempi, mutta toisaalta sieltä on mahdollisuus kerätä MM-pisteitä. Ei siis pelkästään SWRC:n omia, vaan ihan WRC:n yleiskilpailun sijoituksilla WRC-pisteitä. Niinkuin Hänninen pari keräsikin menneellä kaudella. Eli suoritukset tarttuu niidenkin verkkokalvoille, jotka eivät IRC:ä seuraa.

Ja onhan siirrossa sekin järki, ettei IRC:ssä oikein enää ole tavoiteltavaa, kun mestaruus on jo.
Näin juuri, Skoda yrittää ilmeisesti ajattaa Kopeckya IRC mestariksi.
Hänninen tekee varmaan vain vierailuja sarjaan.

IRC ja Monte ovat nyt todella mielenkiintoista ja ehkä parastakin katsottavaa, mutta WRCssä mua ainakin kiinnostaa enemmän nähdä miten Hänninen/Skoda pärjää ihan yleisessä sarjassa, ei SWRCssä.
 

gnz

Well-known member
Liittynyt
19.3.2002
Viestit
1015
Sijainti
espoo
...WRCssä mua ainakin kiinnostaa enemmän nähdä miten Hänninen/Skoda pärjää ihan yleisessä sarjassa, ei SWRCssä.
Luulen, että nimenomaan tätä seurataan silmä kovana jos haaveissa on tuoda Volkswagen WRC:hen. Siellä osataan kyllä laskea kuinka paljon turbo ja aerodynamiikkapaketti antaa etua WRC:lle, ja jos Hänninen ajelee hyviä aikoja edellämainitut seikat huomioon ottaen, niin silloin tiedetään, että tehdään oikeita asioita suorituskyvyn suhteen ja WRC-siirtoa kannattaa harkita.

Kukapa sen tietää vaikka konsernin R&D budjettia oltaisiin jo vähän aukaistu ja nyt sitten seurataan "suorituskykykertoimien" takaa, että tuleeko hommasta yhtään mitään... :alppu:
 

Jellinek

Banned
Liittynyt
27.1.2010
Viestit
6719
Sijainti
Tiimarin tasavalta
IRC vs WRC

Mielestäni maailman #1-rallisarjaksi voisi nousta se kumpi onnistuisi pääsemään Amerikan rallisarjan kanssa yhteistyöhön, niin, että laji saataisiin sinnekin maailmanmestaruustasolla pitkästä aikaa Olympus-rallin jälkeen. :idea:
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
"Suomen lahjakkaimpiin rallikuskeihin kuuluva Jari Ketomaa putosi tyhjän päälle, kun häntä MM-ralleissa ajattaneen kiinalaistallin toiminta loppui rahoitusongelmien takia.
Jari Ketomaa kilpaili viime kaudella Shanghai FCACA -tallin Ford Fiestalla. Nelinkertainen Suomen mestari taisteli loppuun saakka Super 2000 -luokan MM-tittelistä, mutta jäi lopulta sarjassa neljänneksi.

Ketomaalla oli sopimus kiinalaistiimin kanssa myös ensi kaudesta. Jos talli olisi pysynyt pystyssä, se olisi todennäköisesti hankkinut Minin uuden WRC-auton.

- Todella dramaattinen homma. Tiimi lopetti toimintansa täysin yllättäen. Neuvottelut olivat jo tosi pitkällä, että olisin ajanut Minillä 6-7 MM-rallia, Ketomaa harmittelee IS Urheilulle.

Ketomaa aikoo kuitenkin pysyä mukana MM-sarjassa. Hänen tavoitteenaan on edelleen maailmanmestaruus.

- Nyt yritän kasata yhteistyökumppanien kanssa rahoitusta. Uskon, että jonkinlainen paketti saadaan aikaan. Aion ehdottomasti jatkaa MM-tasolla, mutta kauden ensimmäisistä kisoista ainakin Ruotsi ja Meksiko jäävät varmasti ajamatta, 31-vuotias Ketomaa kertoo.

Mikkeliläinen saattaa ajaa myös Kiinan rallisarjan kisoja N-ryhmän autolla.

- Kiinan sarjasta kaksi tiimiä on ottanut yhteyttä. Sieltä saisi ainakin arvokkaita kilpailukilometrejä, Ketomaa miettii. "

[is]

Ikävä juttu on , toivottavasti paketti tulee kuntoon vielä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Mikkeliläinen saattaa ajaa myös Kiinan rallisarjan kisoja N-ryhmän autolla.

- Kiinan sarjasta kaksi tiimiä on ottanut yhteyttä. Sieltä saisi ainakin arvokkaita kilpailukilometrejä, Ketomaa miettii. "
Toivottavasti kiinan APRC:ssä ajavat, hieno sarja kuljettajineen/autoineen.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8268
Solberg eyes WTCC future

By David Evans and Jonathan Noble Friday, December 31st 2010, 13:53 GMT

Former world rally champion Petter Solberg is chasing a switch to the World Touring Car Championship in 2011, this week's AUTOSPORT reveals.

The Norwegian is out of contract for the WRC next year, but has an offer from Citroen that he is struggling to finance.

Having made it clear earlier this year that he was considering a racing switch, Solberg has revealed that WTCC is his main target now.

"I know what I can do on the track, and that’s why I’m looking at the WTCC," Solberg told AUTOSPORT.

“I am very interested in testing some cars to see what they’re like. I have tested Formula 1 and Le Mans cars and they went well. At the moment it’s tough in the WRC, so I am exploring other possibilities and the biggest of those is the WTCC.”

Solberg is competing in the first round of the Intercontinental Rally Challenge in Monte Carlo next month, but says he would rather switch to the WTCC than continue there if an offer came up.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/88788
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26889
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Mikko Eskelinen valmistautuu Lapin ralliteille
3.1.2011, 09.08

Kuukausi sitten autourheilu-uransa ensimmäisen ralliautoilun Suomi Cup -kultamitalin pokannut jyväskyläläinen Mikko Eskelinen, 38, on aloittanut valmistautumisen tammikuussa käynnistyvään uuteen kilpailukauteen. Vaikka kauden avaava Arctic Lapland -ralli ajetaan vasta tammikuun viimeisenä viikonloppuna, on monipuolisesti niin kansainvälisiä ralleja kuin neuvottelun alla olevaa rata-autoilun EM-sarjaa alkaneena vuonna ajava Eskelinen viettänyt aikaa ralliauton ratin takana. Samalla rata-autoilun kaksinkertainen Suomen mestari päätti lähes kolmen kuukauden mittaisen ajotauon.

– Edellisen kerran kilpa-ajoneuvon ruorissa olin lokakuun alussa GT3-autojen EM-sarjan päätösosakilpailussa Belgiassa. Sen jälkeen olen vain keskittynyt uuden Plus Katsastus -ketjun rakentamiseen kunnes nyt vihdoin oli aika käynnistää ralliautoni moottori ja aloittaa valmistautuminen edessä olevaan haasteelliseen kilpailukauteen, Eskelinen kertoo.

– Neuvottelut rata-autoilun GT3-luokan EM-sarjan toisesta peräkkäisestä kilpailukaudesta ovat hyvässä vauhdissa ja toteutuessaan minulla olisi erinomaiset mahdollisuudet huomattavasti petrata saavuttamaani sarjan yhdeksättä sijaa. Rallin puolella ajan todennäköisesti vain kaksi kilpailua; Lapin taikaa olisi Napapiirillä luvassa tammikuun viimeisenä viikonloppuna ajettavassa Arctic Lapland rallissa ja heinäkuun lopulla Suomen MM-rallin soraseikkailu kutsuu, Eskelinen jatkaa.

Eskelinen jatkaa valmistautumista jo tulevalla viikolla kun hänen kilpailukalustoa ylläpitävä lievestuorelainen PrintSport Racing moottoriurheiluyritys pitää kolmen päivän testit Lapin lumilla.

– Vuosi sitten starttasin Arctic Lapland ralliin noin 10 erikoiskokeen rallikokemuksella eli ajoin juniorikuljettajana huonokuntoisella tiellä. Nyt takana on viisi SM-rallia ja Suomen MM-ralli eli moninkertaisesti kokemusta. Sääntömuutoksen myötä starttaan kilpailuun heti kuumimman SM-kärkiryhmän jälkeen ja se asetelma takaa myös kilpailemisen huippukunnossa olevalla rallitiellä, Eskelinen kertoo.

– Toinen uusi asia on se, että koska tänä vuonna en tule ajamaan minkään rallisarjan mestaruudesta, voin Arctic Lapland rallissa nostaa riskikynnystä ja sitä kautta katsoa millainen vauhtini on Suomen mestaruudesta ajaviin kanssakilpailijoihini nähden. Plaza.fi
Löytyisikö jostain Arctic Lapland rallin mahdollinen osallistujalista...
 
Viimeksi muokattu:
Ylös