Ralliuutisia.

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
http://www.fiaaprc.com/media/2013/04/aprc-entry-list-2013-3.pdf

EP Lappi mukaan Aasian-Tyynenmeren rallimestaruussarjaan... Sikälimikäli tätä listaa on uskominen.. Hieno homma! :)
Todella upea juttu Lapille, jotta pääsee ottamaan kilometrejä Aasian eksoottisissa olosuhteissa. Kokemusta karttuu ja olettaisin, että MM sarjakin ottaisi tulevaisuudessa Aasiasta lisää kisoja, kuten F1 puolella on tapahtunut. EP on silti jo niin kova luu soralla ja lumella, että assuosaamisen treenaaminen olisi varmaan tärkeimmässä asemassa nyt. Toivottavasti pääsee siis ajamaan myös Saksan, Ranskan ja Espanjan tämän vuoden MM sarjasta.

Miten mahtaa olla muiden suomalaisten jatkoplanit tänä vuonna? Onko kuulunut mitään esim. seuraavien kuljettajien kohdalta?

Hänninen
Ketomaa
Nikara

Entä:

Lindroos
Pajunen
Rantanen
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Melkonen ulosajoprosentti rupeaa hepulla olemaan. Nopeus tiedetään, mutta olisko syytä piirun verran nostaa pedaalia, jos ei ranteet kerkeä mukaan?
Vissiin kait Kubican suurin ongelma on ettei osaa ajaa nuotista. Alkuunsahan tuo johti rallia, mutta sumun tultua mukaan kuvioihin hävisi yhdellä ek:lla reippaat puolitoista minuuttia. In-carista näytti ajo vähän epävarmalta. Valitteli ettei uskalla yrittää, kun ei näe.
 

Tinke79

Penkkapelle / videootti
Liittynyt
28.5.2009
Viestit
479
Sijainti
Urjala
Vissiin kait Kubican suurin ongelma on ettei osaa ajaa nuotista. Alkuunsahan tuo johti rallia, mutta sumun tultua mukaan kuvioihin hävisi yhdellä ek:lla reippaat puolitoista minuuttia. In-carista näytti ajo vähän epävarmalta. Valitteli ettei uskalla yrittää, kun ei näe.
Suurin ongelma on juurikin tuo, ettei luota nuottiin vaan ajaa liikaa "silmällään".. Tuosta kun hioo nuotitushommat kuntoon niin on muuten nopee äijä! Jos/kun nyt jo ajaa kärkipaikkoja sellaisilla erikoiskokeilla joissa on nuottiluotto kunnossa ja pahimmat linjaviat puutuu :D

Ei toki sovi unohtaa myös sitä, että mies ajaa "yhdellä kädellä"...
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8278
World Rally Championship officials will meet later this month to discuss plans to change the way events at the highest level are won, including a proposal that the power stage should decide the outright results.

WRC manager Michele Mouton stressed that no decisions had been taken and that there were numerous options on the table.

The most eye-catching is the possibility of the power stage becoming a position-deciding shoot-out.

There are concerns that the power stage in its current guise, where bonus points are offered for the fastest three drivers, has little appeal to broadcasters.

In an effort to bring added meaning to the final stage of a WRC round, the promoters are floating the idea of it deciding the top 10 finishing order.

The drivers in ninth and 10th positions would run first, with the faster of the two cars taking ninth.

Then seventh and eighth places run the stage to decide seventh position, repeating all the way up to the driver in second place versus the driver in the lead of the rally to decide the actual winner.

PROMOTER SAYS CHANGE ESSENTIAL

WRC promoter Oliver Ciesla admitted change is needed to the power stage, especially if it is going to be shown live on television.

"If we take the decision live [coverage] makes sense, then the next question is under which conditions does live make sense?" he said.

"Producing live TV for rallies costs more than, for example, a table tennis match, so it's in all of our interests to make sure the return on this investment comes.

"We have to reach the people and find broadcasters willing to take this offer from us.

"It has to have meaning. We must give this live element relevance for the fans and the drivers and the broadcaster.

"The next point is: what gives this relevance? Championship points could, or it could be this different format.

"Quite how this format works is the homework we are doing right now.

"We are thinking out of the box here and we have to, otherwise it will be difficult to create that relevance. But, we think that if we don't do anything then that would be the worst thing."

The plan will be discussed by the WRC Commission in Geneva on May 24.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/107262
Lepää rauhassa, ystäväin.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1398
Pitäisiköhän lajille keksiä jo ihan uusi nimikin? Ralli ei käy ollenkaan, kun siitä ei ole kohta enää mitään jäljellä.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Huikea idea kyllä. Ennen powerstagea Ogier ajaa kaikille pätkille pohjat ja johtaa rallia kahdella minuutilla. Viimeisen pätkän viimeinen mutka ei kuitenkaan mene ihan optimaalisella ajolinjalla ja kuinka ollakkaan Hirvosmikko vetää ek:lle pohjat tuhannesosalla ottaen koko rallin voiton kotiin. Hyvä Suomi! Nopein voitti.
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
->Huomaa, että rallipäättäjät ovat viime vuosituhannen lapsia. Näköradio on kova juttu!

Eikö sitä nyt voisi vain hyväksyä, että ralli ei ole televisiota varten ja lähteä työstämään lajin mediastrategiaa vaikka siltä pohjalta, että 90 prosenttia alle 35-vuotiaista länsimaalaisista kantaa intternettiä mukanaan jatkuvasti.

Urpåt!
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Onneksi rallicross on vahvassa nousussa. Peukku ylös Prodrivelle, M-Sportille, Petterille, Blockille, jne.. ajoitus vaihtaa lajia oli täydellinen. :thumbup:
 

Red Evil

Well-known member
Liittynyt
21.12.2012
Viestit
210
Joo ei tule toteutumaan. Täysin idioottimainen idea!:wall:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
->Huomaa, että rallipäättäjät ovat viime vuosituhannen lapsia. Näköradio on kova juttu!
Niin ovat toki rallin seuraajatkin. Näköradio on kova juttu, koska siitä saa rahaa. Nettipalvelusta ei oikein saa.
Eikö sitä nyt voisi vain hyväksyä, että ralli ei ole televisiota varten ja lähteä työstämään lajin mediastrategiaa vaikka siltä pohjalta, että 90 prosenttia alle 35-vuotiaista länsimaalaisista kantaa intternettiä mukanaan jatkuvasti.
Juu, mutta miten hoitaa tulonhankinta?

(Ja tämä ei tarkoita, että itse pitäisin ehdotusta millään tavalla järkevänä.)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13789
Ainakin vähän idea paranisi, jos siihenastisella aikaerolla olisi merkitystä, esim. noin 10% jolloin Power Stage olisi takaa-ajokisa. Ettei juuri esimerkin hirvosmikko minuutin tappiolta pääsisi samalta viivalta, vaan sitten 6 sekkaa perässä... Emmätie :D
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Oma ehdotus:

Power Stage pitkänä pätkänä ja tuolla ajetut ajat olisivat tuplasti kovempia.

Esim. Aikaero kärkikuskien välillä tuolla pätkällä olisi 2,5s. Lopputuloksiin lasketaan 5s aikaerona.


En ole miettinyt asiaa tuon syvällisemmin, mutta voisi ehkä olla ideaa. Tai sitten ei..
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8278
Ei tuohon Red Bull X-Off-Road Monster Time Trial Challenge -ideaan edelleenkään keksi mitään järkevää sanottavaa. Uusi promoottori on siis ilmeisesti tehnyt kaikkensa nykyisen formaatin eteen (vihjepuhelin ottaa vastaan ilmoituksia siitä, mitä on muka tehty/korjattu, kuvanlaadun lisäksi), ja nyt "tuotteen" myymiseksi ei ole muita vaihtoehtoja kuin huorata vielä entistäkin rankemmin jonkun puolituntisen TV-rääpäisyn takia. Mitäpä jos ekaksi olisi televisioitu se nykyinen power-stage, tehty se tarpeeksi hyvin ja seksikkäitä kuvakulmia hyödyntäen - ja sitten katsottu että mitä tarvitaan lisää.

Ranskalaiset demoaa ilmeisesti tänäkin vuonna omassa MM-rallissaan sitä, miten rallia esitetään livenä.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8278
Pitää lopettaa näiden lukeminen tai leikkaa viimeinenkin johto (ylä)päästä kiinni.

Volkswagen team principal Jost Capito backs the plan and says it could give the WRC wider appeal.

"Imagine the excitement at the end of the rally," said Capito, "when a guy jumps out of the car and he's won the event in a real final-stage shoot-out; it's a great story.

"The only way this thing works is if these drivers become global stars and we need to do something to build them up into that. And what we need to do is to build the show.

"I had this discussion with Marcus [Gronholm] when we talked about this kind of idea a few years ago. Marcus said to me: 'Argh! If that comes, I'm not driving anymore."

"So I said: 'OK, that's fine. You go. I will get a driver who is cheaper, still wants to win; there will always be the guy who wants to win.

"'You can go home, buy the used car, pay for your fuel and parts and have fun in Finland, but nobody will remember you in three months. There will be young drivers who will love this format, they will become world champions and earn more money than you do now because they became real stars.'"


Current drivers were not so impressed with the potential for competing for three days, building a big lead over their nearest rival and then losing their place on the final stage.

Citroen's Mikko Hirvonen said: "That sounds really stupid. What's the point of doing three days rallying if you can decide the result in the final stage?

"In many rallies, if you look at last year me and Seb [Loeb] were first and second for the rally. What's the point in spending this money and then you get to the final stage and decide the rally?"

Hirvonen's boss Yves Matton added: "I agree that we have to do something with Sunday, with the final day of the rally.

"But there are many other ideas without changing the whole philosophy of the rally.

"Maybe the best idea is to keep the powerstage, but take it outside of the classification of the rally. Once drivers don't fear losing the place they drive for for three days, then they will all push to the limit on the powerstage."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/107281
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
"Maybe the best idea is to keep the powerstage, but take it outside of the classification of the rally. Once drivers don't fear losing the place they drive for for three days, then they will all push to the limit on the powerstage."
No tuo kuulostaa jo ihan toteuttamiskelpoiselta, itse asiassa nykysysteemiä paremmalta. Power Stage olisi siis erillinen yhden EK:n sprinttikisa pääkisan ohessa, mutta sen ulkopuolella.
 

Wit?

******
Liittynyt
17.12.2003
Viestit
2499
Jääkiekon MM-kisoissa turnausta dominoiva, ylivoimainen joukkue voi menettää mestaruuden viimeisen matsin pariin pikkumokaan. Miksi sama olisi moottoriurheilussa huutava vääryys? Ei miksikään, tottumiskysymys.
 
Ylös