Zamppa
Well-known member
- Liittynyt
- 6.4.2006
- Viestit
- 211
Alen ja Vatanen ajoivat tosiaan Legacyilla ja molemmat olivat myös Imprezan ratissa ainakin Suomessa '93, joka taisi olla Imprezan debyyttikisa.
Menestys tuo näkyvyyttä. Ja siitä voi olla montaa mieltä kuinka hyödyllistä on laaja näkyvyys selkeänä altavastaajana (esim. Hyundai tai Mitsubishi Tommin lähdön jälkeen) verrattuna siihen että näkyvyyttä ei ole ollenkaan. Toki siitä hyötyä on, varmasti esim. Suzukin näkyvyys MM-sarjassa on auttanut merkin tunnettavuutta(siihen en ota kantaa onko tunnettavuus positiivista vai negatiivista Suzukin esityksillä) mutta voisin uskoa että merkitys ei kuitenkaan ole suuren suuri. Rallikin on sikäli kallista leikkiä ettei sinne ihan vain tämän näkyvyyden takia kannata letkan jatkoksi lähteä.Ehkä tässä voitaisiin mennä paljon yksityiskohtaisempiin tulkintoihin. Koska jo vuosia MM-ralleista lähetettävä materiaali on tuotettu muutamien päämediojen kautta, voidaan syyttää myös heitä näkyvyys ongelmista tiettyjen tallien kohdalla. On melko paradoksaalista, että näyttämällä vain menestyviä talleja/kuljettajia, media itse luo ongelmia itselleen tappamalla sarjan. Ihmettelin MM-rallilähetyksissä esim. jo vuosituhannen vaihteessa, että tiettyjä talleja lähetyksessä ei näytetty ikinä, ehkäpä korkeintaan kausi ennakossa ja sitten kauden lopulla sanottiin että he lopettivat. Ei siis ihme jos ei kiinnosta jatkaa. Toki näkyvyys käsittää paljon muutakin kuin TV-ajan, mutta sanoin että se on kuitenkin melko suuri tekijä asiassa.