Sinänsä tuo totta. mutta vähän hankala vetää kauhean pitkälle meneviä johtopäätöksiä kun yhtäkään kisaa Rally1 autolla ei ole vielä ajettu. Sen kummemmin tehdas kun kukaan muukaan kuski... Alkuvuonna toki ei yhtään tulekaan koska teameilla on kiire saada edes omille kuskeille autot valmiiksi. Loppuvuodesta voi alkaa vetämään jonkilaisia johtopäätöksiä sitten... Näillä viimeisillä WRC autoilla yksityiskuskeina ajoi ainakin mm. Tuohino, Grönholm ja Sederiritititititititititis sekä Jouni Virtanen noin äkkiseltään muistellen...
2017 Östberg koko kauden, Loubet kaudet 2020-2021, Bertelli, Latvala 2020 Ruotsi, Lappi 2021 Jyskälä jne
Yksityiskuskeilla ei kuitenkaan ole mitään merkitystä kärkikamppailun ja MM-tilanteen osalta. Se on vain viihdettä yleisölle, tai joissain tapauksissa vain kuljettajalle. Nykyään WRC2 on niin kovatasoinen, ettei kukaan kaipaa yksityiskuskeja ajamaan sijoista ynnä muut. Viime vuonnahan M-Sportin autoilla oli juuri tällainen no-mans-land, kun ei voinut haastaa toisia talleja mutta toisaalta Rally2-autot jäi kuitenkin selvästi taakse. Kyllähän niitä esimerkkejä löytyy vuosilta 1996-1997 mutta ihan oikeasti viimeisen vuosikymmenen aikana kisojen voitot ja MM-mitalit on ratkaistu tehdastallien kesken.
Pelkkä Hybridi-yksikkö maksaa saman verran kun r5 ralliauto!!!!!
No kuinka paljon se maksaa? Ei löytynyt verkkokauppa.comista.
Paljonko maksaa se polttomoottori? Ei ole varmaan ihan halpa sekään.