Rally1-hybridiautot (2022 alkaen)

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
2852
Sijainti
Lahti
Olipa hauskan näköistä sladdailua! Jos ajoalusta pysyisi tuollaisena läpi rallin, ja jos Monte Carlon reitti on hetkohta niin vinkuraista kuin olen antanut itseni ymmärtää, muchos bueno:)
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
2852
Sijainti
Lahti
Olipa aika brutaalin näköinen se Breenin ulosajo! Naps ja kops, sinne män. Näistä uusista autoista on jäänyt aika mellevä vaikutelma, sellaisia miesten (ja räyhäkkäiden muijien)pelejä ne ovat. Paukkuvat ja ärisevät niin maan perusteellisesti. Jos Monte Carlossa ajavat yön pimeydessä, voin vain kuvitella kuinka mellevät äänet siellä kaikuvat. Sitten kun ne autotkin näyttävät tommosilta tankeilta, niin täkäläinen raati antaa viisutyyliin 12 pointsia.
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
455
Joo, ei kyllä huolenhäivää näyttävyyden osalta, jatkoon ehottomasti. :)
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1025
Riippuu varmasti siitä että mikä lasketaan hintaan. Hiilikuitua ja lasia, molempia aika vähän, niin valmistuskustannukset varmaan parisataa kun Toyota tuollaisen itse tekee. Sit suunnittelu ja testaus päälle, niin ei varmasti pari tonnia riitä.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
242

Tässä linkki jossa kerrotaan, että yksikään uusi automerkki ei ole edes lähellä liittyä pääsarjaan. Eli jo nyt voidaan sanoa, että uudet säännöt ovat floppaamassa. Kukas se aiemmin piti Mattonin puheita täytenä p*skana. Täys satusetä. Lupaili uusia automerkkejä mukaan. Täyttä Fia:n kusetusta ja itse keksittyjä huhuja. Ei ihme, että ukko heitettiin pihalle hommistaan.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
242
Nyky R1 auton hinta lähellä 1M, kohta voidaan sanoa hyvästi rallin MM-sarjalle, ketkä idiootit näitä sääntöjä on ollu laatimassa, nyt päitä pölkylle. 2000-luvun alussa JM:n mukaan Wrc:n hinta 300k. Suunta on totaalisen väärä, Grönholm tais olla viimeisten joukossa kuskeja, jotka pysty ite ostamaan privaatti wrc:n ja antaa näytöt sitäkautta, nyt pitää ensin olla miljoonääri taustajoukot (Gus, Fmx) ja sit vasta annetaan näyttöjä. Rallin MM-sarja on lähellä loppuaan...max 2 vuotta ja laji on nykymuodossa kuopattu.
 

Tsiiem

Well-known member
Liittynyt
24.11.2017
Viestit
402

Tässä linkki jossa kerrotaan, että yksikään uusi automerkki ei ole edes lähellä liittyä pääsarjaan. Eli jo nyt voidaan sanoa, että uudet säännöt ovat floppaamassa. Kukas se aiemmin piti Mattonin puheita täytenä p*skana. Täys satusetä. Lupaili uusia automerkkejä mukaan. Täyttä Fia:n kusetusta ja itse keksittyjä huhuja. Ei ihme, että ukko heitettiin pihalle hommistaan.
Siis eikai kukaan tosiaan luule että uusi autonvalmistaja tulisi mukaan kesken tämän kolmen vuoden jakson, joka todennäköisesti vielä voi jäädä pelkäksi välivaiheeksi? Seuraava vaihtoehto uuden valmistajan mukaan tulolle on kauden 2025 alku.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
10330
Sijainti
Savon ja Pengonpohjan välimaasto
Nyky R1 auton hinta lähellä 1M, kohta voidaan sanoa hyvästi rallin MM-sarjalle, ketkä idiootit näitä sääntöjä on ollu laatimassa, nyt päitä pölkylle. 2000-luvun alussa JM:n mukaan Wrc:n hinta 300k. Suunta on totaalisen väärä, Grönholm tais olla viimeisten joukossa kuskeja, jotka pysty ite ostamaan privaatti wrc:n ja antaa näytöt sitäkautta, nyt pitää ensin olla miljoonääri taustajoukot (Gus, Fmx) ja sit vasta annetaan näyttöjä. Rallin MM-sarja on lähellä loppuaan...max 2 vuotta ja laji on nykymuodossa kuopattu.
Saman toistoa taas, mutta...
- Auton hinnalla ei ole niin suuri merkitys kuin annat ymmärtää, kun kierretään tosissaan koko MM-kausi. Kymmenien miljoonien budjetti se olisi vaikka ajettaisiin Rally3-autolla.
- Vaikka autot olisi halvempia niin yksityiskuskeilla ei olisi samaa mahdollisuutta testata ja valmistautua kuin tehdaskuskeilla, eikä muutenkaan mahdollisuutta pärjätä samalla tavoin kuin vielä vuosituhannen vaihteessa. Kilpailu on nyt kovempaa.
- Grönholm ei ihan vaan mennyt kauppaan ostamaan WRC-autoa vaan oli hyvät suhteet tehdastalliin jo A-ryhmän ajoista saakka Robi Gröndahlin kautta, ja näyttöjä antaessa esim Jyskälässä 1997 oli tehdaskuskina.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
242
Siis eikai kukaan tosiaan luule että uusi autonvalmistaja tulisi mukaan kesken tämän kolmen vuoden jakson, joka todennäköisesti vielä voi jäädä pelkäksi välivaiheeksi? Seuraava vaihtoehto uuden valmistajan mukaan tulolle on kauden 2025 alku.
No näinhän Matton satuili, että hybridien ansiosta uusia automerkkejä voitaisiin saada mukaan ja tälläkin forumilla muutamat asiantuntijat väittivät yhtä pehmoisia
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
242
Saman toistoa taas, mutta...
- Auton hinnalla ei ole niin suuri merkitys kuin annat ymmärtää, kun kierretään tosissaan koko MM-kausi. Kymmenien miljoonien budjetti se olisi vaikka ajettaisiin Rally3-autolla.
- Vaikka autot olisi halvempia niin yksityiskuskeilla ei olisi samaa mahdollisuutta testata ja valmistautua kuin tehdaskuskeilla, eikä muutenkaan mahdollisuutta pärjätä samalla tavoin kuin vielä vuosituhannen vaihteessa. Kilpailu on nyt kovempaa.
- Grönholm ei ihan vaan mennyt kauppaan ostamaan WRC-autoa vaan oli hyvät suhteet tehdastalliin jo A-ryhmän ajoista saakka Robi Gröndahlin kautta, ja näyttöjä antaessa esim Jyskälässä 1997 oli tehdaskuskina.
-Kyllä, MM sarjan kiertäminen on kallista on kalusto mikä tahansa, mutta halvemmilla autoilla esim Huttusen kaltaiset kuskit pystyisivät esim Jyväkylään hankkimaan auton jolla voisi antaa edes näyttöjä. Nythän Huttusella ei oo mitään mahdollisuutta koskaan edes saada näyttöpaikkaa pääluokassa.
-Totta, testimahdollisuudet privaateilla rajalliset, mutta näistä lähtökohdista huolimatta esim H. Rovanperä ajoi itselleen tallipaikan Pösölle privaatti autolla Jyskäläs 00. Taso oli kova myös silloin, enemmän maailmanmestareita mukana kun nyt.
-Joo totta, Bossehan sai hyvillä suhteilla liisattua itselleen A-ryhmäläisiä, muuta nykyään tuskin mikään talli liisailee edullisesti 1M autoja.

Vaikka asiaa vääntää mitenkä päin, kalliit autot ovat huonompi asia kun halvemmat autot.
 
Ylös