Rally1-hybridiautot (2022 alkaen)

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14527
Sijainti
Tampereen lenkki
Our team will embrace a new technical challenge in 2022, as we develop a car fit for the hybrid era of the FIA World Rally Championship based on the i20 N road car.
Hyundain auto on siis edelleen i20 mutta uudella korimallilla, Toyota on ilmoittanut tekevänsä Yaris GR:n, Fordista ei ole vielä tietoa onko Fiesta vai Puma vai mikä.
 

franz galle

Well-known member
Liittynyt
22.4.2008
Viestit
237
HS juuri äsken:

"Ei ole liioittelua sanoa, että rallin MM-sarjan pääluokassa käyttöön otettava hybriditeknologia on yksi suurimmista merkkipaaluista rallin historiassa”, kommentoi MM-rallisarjaa hallinnoivan WRC Promoter -yhtiön johtaja Jona Siebel tiedotteessa.
 
Viimeksi muokattu:

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5221
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Olipas mukava pääsiäisuutinen tämä. Eikä onneksi ihan osunut edes aprillipäivään.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4722
Sijainti
Event horizon
Olis tuosta akustosta voinut tehdä samalla vaivalla suuremmankin. Nyt tuo on vähän sellainen muodollinen hybridi, jossa sähkön voimalla ei oikeasti tee juuri mitään. Joku KERS-systeemi olis ollut bueno, kun pätkien välillä on vähän huono pysähdellä latailemaan akustoa kun ei ole aikaa eikä latauspisteitäkään.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5221
Sijainti
Suonionkatu 1 C

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5221
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Aivan järkyttävä tarina. Siis hyvä juttu, mutta sisältö aivan karmeaa luettavaa. Uskaltaako sitä ääneen edes spekuloida, mutta kohta - jos ei jo nyt - voidaan aloittaa vedonlyönti siitä, ajetaanko tammikuussa 2022 hybrid-Rally1-autoilla Montessa vai ei. Kertoimet alkavat uhkaavasti tasoittua.

Siihen en usko, että tämän hetkisen tiedon ja kautta 2022 koskevien olettamusten valossa yhdenkään tallin intresseissä olisi alkaa likapyykkiä julkisuudessa pesemään. Vasta sitten, jos Japanissa tai Koreassa (muualla se ei kuitenkaan tapahdu) hirttää oikein kunnolla kiinni, ja WRC-suunnitelmat työnnetään paperisilppuriin, voidaan olettaa jonkun tallin johtohenkilön poistavan varmistimen.
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
996
No niin, sillä tavalla... ai että kun menee hienosti. Nyt sitten FIA:lta sellainen Jankon Betoni-tyyppinen puhelu Compact Dynamicsille ja vähän äkkiä. Projektinhallinnasta tutulla liikennevaloseurannalla aletaan olla todella kirkkaan punaisen puolella kyllä.
Tiimi: "Meillä oli ukot täällä valmiina ja nyt joudutaan purkaa se auto, ja peruu kaikki testit, tiätsä mitä se maksaa??"
Compact Dynamics: "Tiän."
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3166
Sijainti
Lahti
Tämä on julmasti saneltu, mutta näin turvallisesti etäältä seurattuna draaman kaarihan vain lisääntyy kun tulee matkan varrella ylläreitä. Talleillehan se tuottaa harmaita hiuksia, mutta lajiniilolle se tuo lisää seurattavaa. Paitsi jos koko juketti menee puihin!
 

Ferraro

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
140
Tiimi: "Meillä oli ukot täällä valmiina ja nyt joudutaan purkaa se auto, ja peruu kaikki testit, tiätsä mitä se maksaa??"
Compact Dynamics: "Tiän."
- Ja sitten vielä, kuule, yks juttu! Kuuntele tarkkaan.
- Joo.
- Haista p****a!
- Asia kunnossa.


Kyllähän tämä koko juttu nyt vahvasti näyttää menevän huonoimpaan mahdolliseen suuntaan. Toivottavasti vain näyttää.
 

simc

Well-known member
Liittynyt
28.6.2013
Viestit
193
Ei vielä kannata kiipeillä seinille. Sitten, jos sama toistuu Monten harjoituksissa. (koputetaan puuta)

Vaikka kehitys hybridipäätösten kanssa venyi ja kaikki ovat myöhässä, niin kun näitä 2017 alkaneen kauden WRC-autoja kehitettiin, niiden testeistä alkoi silloin liikkua kuvaa vasta 2016 keväällä ja alkukesällä. Ja silloinkin Hyundaista viimeisenä. Toki kehitystyötä on nyt varmasti vähemmän takana.

Viisi vuotta sitten:
Citroën test: first pictures - WRC.com
FRIDAY | 15 APR 2016

RALLIRINKI Toyota Yaris WRC 2017 - first test video
4.5.2016
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14527
Sijainti
Tampereen lenkki
Ei vielä kannata kiipeillä seinille. Sitten, jos sama toistuu Monten harjoituksissa. (koputetaan puuta)

Vaikka kehitys hybridipäätösten kanssa venyi ja kaikki ovat myöhässä, niin kun näitä 2017 alkaneen kauden WRC-autoja kehitettiin, niiden testeistä alkoi silloin liikkua kuvaa vasta 2016 keväällä ja alkukesällä. Ja silloinkin Hyundaista viimeisenä. Toki kehitystyötä on nyt varmasti vähemmän takana.

Viisi vuotta sitten:
Citroën test: first pictures - WRC.com
FRIDAY | 15 APR 2016

RALLIRINKI Toyota Yaris WRC 2017 - first test video
4.5.2016
Jännästi tuossa Jorma Teräksen pakinassa käytettiin käänteisenä esimerkkinä Volkkaria, joka testasi molempia WRC-autojaan yli vuoden. Ehkä se oli sen tallin tapa tehdä asiansa, mutta kyllä muuten autoja on pystytty kehittämään kilpailukykyisiksi alle vuodessa. Toki nyt hybrideissä on paljon uutta, ja nyt pitäisi jo olla testaamassa.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1316
Vihdoin ensimmäinen asiallinen kirjoitus tästä hybridi vouhotuksesta Jorma Teräkseltä. Jorma käytännössä teilaa koko hybridipäätöksen idioottiratkaisuna ja vaikea tästä on kyllä olla erimieltä. Jorma on todellinen asiantuntija.
 

Reinweib

Vetohenkilö
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
942
Sijainti
Piilosa
Vihdoin ensimmäinen asiallinen kirjoitus tästä hybridi vouhotuksesta Jorma Teräkseltä. Jorma käytännössä teilaa koko hybridipäätöksen idioottiratkaisuna ja vaikea tästä on kyllä olla erimieltä. Jorma on todellinen asiantuntija.
Kuulostaa sen verran popcornikamalta, etten malta olla kysymättä miten näet itse moottoriurheilun jatkuvuuden tulevaisuudessa?
 
Ylös