Rally1-hybridiautot (2022 alkaen)

JLunen

Well-known member
Liittynyt
9.10.2018
Viestit
545
Olikohan olosuhteet näissä miten? Yhtään sen tarkempaa katsomatta niin tänä vuonna ainakin Virossa oli märkää monessa kohtaa, mutta oliko viime vuonna kuivempaa ja osuiko nuo sateet tänäkään vuonna noille vertailussa olleille pätkille.
 

Teemu_99

Well-known member
Liittynyt
8.9.2018
Viestit
390
RallyStageLength 2022Length 2021Fastest time 2022Fastest time 2021Rally1 - WRC
CroatiaVinski Vrh - Duga Resa 28.78 km8.78 km04:36.004:36.6-0.07 s/km
PortugalLousa 112.03 km12.36 km08:58.909:04.70.73 s/km
PortugalGois 119.33 km19.51 km13:12.712:59.01.08 s/km
PortugalLousada3.36 km3.36 km02:37.702:31.41.88 s/km
PortugalCabeceiras de Basto 122.03 km22.37 km13:26.813:33.70.25 s/km
PortugalFafe 211.18 km11.18 km06:28.206:27.20.09 s/km
SardiniaSedini - Castelsardo 113.26 km13.03 km09:54.709:42.50.14 s/km
SardiniaTempio Pausania 112.03 km12.08 km09:57.910:00.5-0.01 s/km
SardiniaTerranova 114.19 km14.36 km09:22.709:15.80.95 s/km
SafariLoldia Shakedown5.40 km5.40 km03:44.303:48.7-0.81 s/km
SafariKasarani4.84 km4.84 km03:18.803:21.5-0.56 s/km
SafariSleeping Warrior 131.04 km31.04 km17:18.117:26.6-0.27 s/km
EstoniaAbissaare Shakedown6.23 km6.23 km02:59.602:57.60.32 s/km
EstoniaKanepi 116.48 km16.54 km08:09.608:10.50.05 s/km
EstoniaVastsemõisa 16.70 km6.70 km04:16.804:17.6-0.12 s/km

Pienet vertailut tän ja viime vuoden autoista sikäli kun pätkät on olleet samoja ja olosuhteet suunnilleen. Fafessa ja Virossa taisi kyllä olla sateista. Joka tapauksessa ei ole kovin suurta eroa pätkäajoissa. Miinusmerkkinen lukema tarkoittaa siis, että Rally1 on ollut nopeampi, plusmerkkinen että WRC nopeampi. Keskiarvo näistä pätkistä 0.24 s/km Rally1 hitaampi 2021 WRC:tä.
Joo aika lähellä ovat autot jo toisiaan ja varmasti vuoden päästä kun katotaan ni viimevuoden ajat ei ole enään missään nopeempi suht tasavertasissa olosuhteissa.
kyllä insinöörit keksii aina keinot tehdä autoista vaan huippunopeita vaikka sääntöjä vähän rajotetaan😅
 

Antti82

Well-known member
Liittynyt
27.5.2005
Viestit
1293
Eikös näiden sääntöjen tarkoitus ollut hidastaa nimenomaan nopeiden mutkien nopeutta, ja toisaalta taas sitten parantaa kiihtyvyyttä hybridisysteemin avulla, niin mielestäni ihan odotettavaa että keskinopeuksissa ei suurta vaihtelua ole.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14667
Sijainti
Tampereen lenkki
https://dirtfish.com/rally/wrc/kankkunen-rally1-is-like-the-group-b-era/
“[Group B] cars,” smiled the legendary Finn, “these cars are not for the boys. These cars are for the men.”
World Rally Cars were, of course, faster than Group B. But there was nothing like the brutality. Fancy transmission, active suspension and all manner of bells and whistles had undoubtedly made the cars quicker. And, in the eyes of many, less of a challenge.
Kankkunen was one of many from his generation who felt that ultimate knife-edge ‘men only’ challenge might have gone for good.
He was wrong.

And he was the first to admit it. Just as soon as he’d driven a Rally1 car for the first time.
Remembering his time behind the wheel of this season’s Toyota GR Yaris Rally1, draws that same smile.
“It is,” he said, “for the men. It’s like Group B. Not for the boys.
“It was something similar to the Peugeot, but Yaris was 10 times easier and better to drive. Suspension is good. Power is nothing special – the Peugeot was more powerful probably on the straight-line because it was so light and so powerful. But cornering? Jumping? Forget it!”
 
Ylös