Puupää
Señor Member
Ihme on jos ei moisen romurallin jälkeen herää etuautokysymys yms. isommin. Ja mitä tekee rallin mielenkiinnolle kun mestaruudesta ajavat kuskit ovat lepikossa jo puoli väliin mennessä ja pisteet kerätää varmistelle ajavat?
Tuskin tullaan lähivuosina näkemään suomalaista rallin maailmanmestaria. Bossella on vielä mahdollisuus, mutta ulkomaan pojat menevät aika kovaa ja varmasti. Uusia lupauksiakin tupsahtelee esiin kuin sieniä sateella. Se on suomalaisilla pitkä kuiva kausi edessä kuulkaa!Rami sanoi:Se Loeb näkyy varmistelleen ihan alusta asti
Tältä vaikuttaa. Mikko Hirvoseen tiivistyy näkemykseni suomalaisista nuorista rallikuskeista, mentaliteetti on samanlainen kuin suomalaisilla olympiaurheilijoilla. Kovaa ei mennä, mutta "ihan hyvää vauhtia ja ilman virheitä". My arse. Solbergista sen näkee, että se on vauhti jonka pitää alusta lähtien olla kohdallaan, suoritusvarmuus tulee kokemuksen myötä kyllä.Hurmurisija sanoi:Tuskin tullaan lähivuosina näkemään suomalaista rallin maailmanmestaria. Bossella on vielä mahdollisuus, mutta ulkomaan pojat menevät aika kovaa ja varmasti. Uusia lupauksiakin tupsahtelee esiin kuin sieniä sateella. Se on suomalaisilla pitkä kuiva kausi edessä kuulkaa!
Hirvonen jutteli eilen haastattelussa, että ei auta ajaa liian kovasti ettei tule ulosajoa. Pitää kuulemma saada kokemusta asfaltilta. Tilanne alkaa Hirvosen kohdalla olla kuitenkin sellainen, että ura on ohi. Kun on tuollaisen näyttöpaikan saanut, se olisi pitänyt pystyä käyttämään hyväksi. Sen eteen olisi kannattanut ottaa suuriakin riskejä. Muistuttaa Loixin ajelua tuo Hirvosen meno. Silloin tällöin väläytys, mutta aito raivo ja eteenpäin menemisen meininki puuttuu.PekPoy sanoi:Tältä vaikuttaa. Mikko Hirvoseen tiivistyy näkemykseni suomalaisista nuorista rallikuskeista, mentaliteetti on samanlainen kuin suomalaisilla olympiaurheilijoilla. Kovaa ei mennä, mutta "ihan hyvää vauhtia ja ilman virheitä".
Veikkaan että myös Loeb olisi nopeampi jos hän ottaisi enemmän riskejä. Solberg ja Grönholm kuuluvat samaan sarjaan - tulos tai ulos. Loebin tyyli on erilainen. Kyllä hän kovempaakin pääsisi, mutta tiedostaa näköjään tarkoin rajansa ja riskien rajat.McMike sanoi:Veikkaanpa, että Marcus on nopeampi soralla ja lumella ja tasavertainen asfaltilla, kunhan tekniikka kestää ja auto pysyy ojien välissä.
Varmasti kyse on osaksi riskinoton asteesta. Toisaalta voi kysyä ajoiko Marcus varmoina vuosinaan 200 ja 2002 hitaammin kuin nyt? Kyse on monesta asiasta, auton johdonmukaisuudesta, kuljettajan henkisestä tilasta jne. Toivottavasti Marcus vielä kerran urallaan löytäisi kunnollisen suoritusvarmuuden, mikä hänellä oli mestaruusvuosina.Hurmurisija sanoi:Veikkaan että myös Loeb olisi nopeampi jos hän ottaisi enemmän riskejä. Solberg ja Grönholm kuuluvat samaan sarjaan - tulos tai ulos. Loebin tyyli on erilainen. Kyllä hän kovempaakin pääsisi, mutta tiedostaa näköjään tarkoin rajansa ja riskien rajat.
Ja hyvinkin voisi kysyä että miksi ihmeessä Subaru ei testaa juuri lainkaan. Petter on valittanut liian vähää testaamista ja Mikkohan totesi Kyproksella ettei ole päässyt (koko keväänä 2004?) lainkaan testaamaan.Valde sanoi:Voisi kysyä, että jos Solbergin Subaru olisi ollut yhtä luotettava kuin Loebin Citroen ja Loebin auto yhtä epäluotettava kuin Solbergin auto, niin mikä olisi nyt tilanne ajomokien osalta?
Paitsi asenteesta niin myös persoonallisuudesta ja yksinkertaisesti taidosta, johon kuuluu auton ja omien kykyjen rajojen tunnistaminen. Olisi mielenkiintoista vertailla Bossen ja Loebin ulosajohistoriaa. Arvaan, että Bosse on vieraillut pusikoissa useammin kuin Loeb. Paljon riippuu autosta, mutta se ei ole kaikki.Valde sanoi:Varmasti kyse on osaksi riskinoton asteesta.
Marcus on kuumapää, ei siitä mihinkään pääse. Loeb on taas tyyppiesimerkki äärimmäisen analyyttisesta ajajasta. Ennen Saksaa hän sanoi jotenkin tähän tapaan: "Aion tulevalla viikolla analysoida huolellisesti viime kauden pätkäajat rengasvalintojen vaikutusta silmälläpitäen". Loeb on älykkäimpiä ajajia kautta historian.Hurmurisija sanoi:Paitsi asenteesta niin myös persoonallisuudesta ja yksinkertaisesti taidosta, johon kuuluu auton ja omien kykyjen rajojen tunnistaminen. Olisi mielenkiintoista vertailla Bossen ja Loebin ulosajohistoriaa. Arvaan, että Bosse on vieraillut pusikoissa useammin kuin Loeb. Paljon riippuu autosta, mutta se ei ole kaikki.
Ihan yksinkertainen syy, hillo vähissä.ettelbruck sanoi:Ja hyvinkin voisi kysyä että miksi ihmeessä Subaru ei testaa juuri lainkaan. Petter on valittanut liian vähää testaamista ja Mikkohan totesi Kyproksella ettei ole päässyt (koko keväänä 2004?) lainkaan testaamaan.
Nyt Pirellillä oli Saksassa sunnuntaina vain yhdentyyppisiä renkaita Hirvoselle ja ne kai vääriä. Tuntuu ihmeelliseltä. Eipähän toisaalta ollut valinnanvaikeutta...
Valitettava tosiasia, joka näyttää ajan myötä tappavan koko autoURHEILUN. Toiminnassa pysyvät ne harvat, joilla bisnes kukoistaa, mutta varsinaisesta urheilusta ei voida enää puhua. Miksi tilanne on käynyt sekä rallissa että F1:ssä tällaiseksi, kun se voitaisiin sääntömuutoksilla estää?Rami sanoi:Ihan yksinkertainen syy, hillo vähissä.
No kannattanee kuitenkin nyt odotella hiukan ennen kuin julistetaan Mikon uran olevan ohi. Ainakaan näillä täälläkin olleilla perusteilla.Hurmurisija sanoi:Hirvonen jutteli eilen haastattelussa, että ei auta ajaa liian kovasti ettei tule ulosajoa. Pitää kuulemma saada kokemusta asfaltilta. Tilanne alkaa Hirvosen kohdalla olla kuitenkin sellainen, että ura on ohi. Kun on tuollaisen näyttöpaikan saanut, se olisi pitänyt pystyä käyttämään hyväksi. Sen eteen olisi kannattanut ottaa suuriakin riskejä. Muistuttaa Loixin ajelua tuo Hirvosen meno. Silloin tällöin väläytys, mutta aito raivo ja eteenpäin menemisen meininki puuttuu.
Suomalaispiireissä pitäisi myös alkaa arvostaa asfaltilla ajoa eri tavalla. Samalla tavalla niitä MM-pisteitä saa sieltäkin.