Rallye Deutschland

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Ihme on jos ei moisen romurallin jälkeen herää etuautokysymys yms. isommin. Ja mitä tekee rallin mielenkiinnolle kun mestaruudesta ajavat kuskit ovat lepikossa jo puoli väliin mennessä ja pisteet kerätää varmistelle ajavat?
 

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
Se Loeb näkyy varmistelleen ihan alusta asti:rolleyes:
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Rami sanoi:
Se Loeb näkyy varmistelleen ihan alusta asti:rolleyes:
Tuskin tullaan lähivuosina näkemään suomalaista rallin maailmanmestaria. Bossella on vielä mahdollisuus, mutta ulkomaan pojat menevät aika kovaa ja varmasti. Uusia lupauksiakin tupsahtelee esiin kuin sieniä sateella. Se on suomalaisilla pitkä kuiva kausi edessä kuulkaa!
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Suomalaisten nuorten maineen ongelma mm-sarjassa on lähinnä siinä, että siellä on väärät kaverit ajamassa. Mitä Paasonen olisikaan tehnyt Subarun ratissa tänä vuonna? Sataprosenttisen varmasti paljon enemmän kuin Mikko. Jos itse olisin tallipäällikkö, niin Paasonen olisi listani kärkipäässä, ellei jopa kärjessä.

En voi ymmärtää Subarun "kasvatuslogiikkaa". Miksi ottaa nuori kaveri opettelamaan vuosiksi, kun markkinoilla on kavereita, jotka kykenisivät heti tekemään kovaa tulosta.
 

PekPoy

oik. yo.
Liittynyt
11.2.2001
Viestit
8173
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Hurmurisija sanoi:
Tuskin tullaan lähivuosina näkemään suomalaista rallin maailmanmestaria. Bossella on vielä mahdollisuus, mutta ulkomaan pojat menevät aika kovaa ja varmasti. Uusia lupauksiakin tupsahtelee esiin kuin sieniä sateella. Se on suomalaisilla pitkä kuiva kausi edessä kuulkaa!
Tältä vaikuttaa. Mikko Hirvoseen tiivistyy näkemykseni suomalaisista nuorista rallikuskeista, mentaliteetti on samanlainen kuin suomalaisilla olympiaurheilijoilla. Kovaa ei mennä, mutta "ihan hyvää vauhtia ja ilman virheitä". My arse. Solbergista sen näkee, että se on vauhti jonka pitää alusta lähtien olla kohdallaan, suoritusvarmuus tulee kokemuksen myötä kyllä.

Paasonen näyttäisi olevan ainoa valopilkku Suomen lähirallitulevaisuudessa, toivottavasti ei ura tössähdä jos Skoda lopettaa rallihommat.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Eipä taida Skoda vetäytyä. Sen verran lupaavia tuloksia ovat esittäneet.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
PekPoy sanoi:
Tältä vaikuttaa. Mikko Hirvoseen tiivistyy näkemykseni suomalaisista nuorista rallikuskeista, mentaliteetti on samanlainen kuin suomalaisilla olympiaurheilijoilla. Kovaa ei mennä, mutta "ihan hyvää vauhtia ja ilman virheitä".
Hirvonen jutteli eilen haastattelussa, että ei auta ajaa liian kovasti ettei tule ulosajoa. Pitää kuulemma saada kokemusta asfaltilta. Tilanne alkaa Hirvosen kohdalla olla kuitenkin sellainen, että ura on ohi. Kun on tuollaisen näyttöpaikan saanut, se olisi pitänyt pystyä käyttämään hyväksi. Sen eteen olisi kannattanut ottaa suuriakin riskejä. Muistuttaa Loixin ajelua tuo Hirvosen meno. Silloin tällöin väläytys, mutta aito raivo ja eteenpäin menemisen meininki puuttuu.

Suomalaispiireissä pitäisi myös alkaa arvostaa asfaltilla ajoa eri tavalla. Samalla tavalla niitä MM-pisteitä saa sieltäkin.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Mikko taitaa kuitenkin jatkaa Subarulla ensi vuonnakin, niin ainakin manageri ja talli ovat sanoneet.
 

Rebel

Well-known member
Liittynyt
10.2.2001
Viestit
170
Sijainti
Helsinki
Hyviä pätkäaikoja Bosse näkyy tekevän. Lähde Mitsun sivut. Suomesta löytyy ainakin yksi nopea asvalttirallikuski. Kun vain pysyisi tiellä hieman paremmin.
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Loeb kyllä on menossa melko varmaan mestaruuteen, niin vakuuttavasti kauden viides voitto tuli. Eikä taatusti jää kauden viimeiseksi.

Bosse saisi opetella pysymään tiellä, niin saattaisi alkaa menestystä jälleen tulemaan.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17753
Sijainti
East of Eden
Loebilta hieno suoritus. Mies hallitsi autonsa vaikeissa olosuhteissa ja ajoi selvään voittoon. Loeb on noussut huipulle ja näyttänyt osaavansa ajaa kaikenlaisilla alustoilla, lumella, soralla ja erilaisilla asfalteillakin, mestariainesta. Vielä kun alla on tämän hetken kärkiauto niin mestaruus tänä vuonna tulee olemaan ansaittu.

Kunhan Bosse oppii jälleen pysymään tiellä, niin haastaja löytyy Loebille ensi vuoden kisoihin ja sitten käydään mestaruustaisto kahden huipun välillä. Veikkaanpa, että Marcus on nopeampi soralla ja lumella ja tasavertainen asfaltilla, kunhan tekniikka kestää ja auto pysyy ojien välissä.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
McMike sanoi:
Veikkaanpa, että Marcus on nopeampi soralla ja lumella ja tasavertainen asfaltilla, kunhan tekniikka kestää ja auto pysyy ojien välissä.
Veikkaan että myös Loeb olisi nopeampi jos hän ottaisi enemmän riskejä. Solberg ja Grönholm kuuluvat samaan sarjaan - tulos tai ulos. Loebin tyyli on erilainen. Kyllä hän kovempaakin pääsisi, mutta tiedostaa näköjään tarkoin rajansa ja riskien rajat.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Hurmurisija sanoi:
Veikkaan että myös Loeb olisi nopeampi jos hän ottaisi enemmän riskejä. Solberg ja Grönholm kuuluvat samaan sarjaan - tulos tai ulos. Loebin tyyli on erilainen. Kyllä hän kovempaakin pääsisi, mutta tiedostaa näköjään tarkoin rajansa ja riskien rajat.
Varmasti kyse on osaksi riskinoton asteesta. Toisaalta voi kysyä ajoiko Marcus varmoina vuosinaan 200 ja 2002 hitaammin kuin nyt? Kyse on monesta asiasta, auton johdonmukaisuudesta, kuljettajan henkisestä tilasta jne. Toivottavasti Marcus vielä kerran urallaan löytäisi kunnollisen suoritusvarmuuden, mikä hänellä oli mestaruusvuosina.

Solberg sanoi ennen tätä kisaa, että nyt aletaan ottamaan riskejä ja tulos näkyi. Ennen Suomea Petter ei ollut keskeyttänyt ajovirheeseen lähes vuoteen. Ehkä Suomessa näkyi selvimmin riskinoton rajat. Sebastien oli todella hidas verrattuna normaalitasoon. Petter ilmoitti taas, että pitää ruuvata aivoja vähän löysemmälle, kun on Suomen ralli tulossa.

Voisi kysyä, että jos Solbergin Subaru olisi ollut yhtä luotettava kuin Loebin Citroen ja Loebin auto yhtä epäluotettava kuin Solbergin auto, niin mikä olisi nyt tilanne ajomokien osalta? Loebin on helppo ajaa tyylillään, kun joka kisasta oli tullut pisteet. Ei silti, etteikö Loeb vaikuta jokseenkin ainutlaatuiselta kyvyltä luotettavuudessa. Silloin tällöin spliteistä näkee, kun Loeb aloittaa ek:n hitaammin tai häviää röykkyisillä osuuksilla säästäessään autoa. Loeb itse sanoi, että hän ajaa sen mukaan, minkä hän tuntee turvalliseksi. Tätä voi verrata joidenkin suomalaiskuljettajien uhoamiseen siitä, että jos ei ole pätkällä paria happipaikkaa, niin ei ole menty limiteillä.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Valde sanoi:
Voisi kysyä, että jos Solbergin Subaru olisi ollut yhtä luotettava kuin Loebin Citroen ja Loebin auto yhtä epäluotettava kuin Solbergin auto, niin mikä olisi nyt tilanne ajomokien osalta?
Ja hyvinkin voisi kysyä että miksi ihmeessä Subaru ei testaa juuri lainkaan. Petter on valittanut liian vähää testaamista ja Mikkohan totesi Kyproksella ettei ole päässyt (koko keväänä 2004?) lainkaan testaamaan.

Nyt Pirellillä oli Saksassa sunnuntaina vain yhdentyyppisiä renkaita Hirvoselle ja ne kai vääriä. Tuntuu ihmeelliseltä. Eipähän toisaalta ollut valinnanvaikeutta...
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Valde sanoi:
Varmasti kyse on osaksi riskinoton asteesta.
Paitsi asenteesta niin myös persoonallisuudesta ja yksinkertaisesti taidosta, johon kuuluu auton ja omien kykyjen rajojen tunnistaminen. Olisi mielenkiintoista vertailla Bossen ja Loebin ulosajohistoriaa. Arvaan, että Bosse on vieraillut pusikoissa useammin kuin Loeb. Paljon riippuu autosta, mutta se ei ole kaikki.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Hurmurisija sanoi:
Paitsi asenteesta niin myös persoonallisuudesta ja yksinkertaisesti taidosta, johon kuuluu auton ja omien kykyjen rajojen tunnistaminen. Olisi mielenkiintoista vertailla Bossen ja Loebin ulosajohistoriaa. Arvaan, että Bosse on vieraillut pusikoissa useammin kuin Loeb. Paljon riippuu autosta, mutta se ei ole kaikki.
Marcus on kuumapää, ei siitä mihinkään pääse. Loeb on taas tyyppiesimerkki äärimmäisen analyyttisesta ajajasta. Ennen Saksaa hän sanoi jotenkin tähän tapaan: "Aion tulevalla viikolla analysoida huolellisesti viime kauden pätkäajat rengasvalintojen vaikutusta silmälläpitäen". Loeb on älykkäimpiä ajajia kautta historian.

Jotenkin tuntuu, että Marcuksella on viime vuosina ollut pakkomielle ajaa vähintään kärjen tahtia. Melkein ainahan se onnistuu, mutta älyttömän ajon seurauksena. Loeb puolestaan jättäytyy ja pitää sen vauhdin, jonka hän tuntee turvalliseksi. Tänä vuonna Loeb on ollut nopein mies vain kolmessa rallissa.

Petteriä ei kannata pitää tyhmänä kaverina. Itse asiassa luulen, että Petter on älykkäimpiä ajajia tuolla, jos kurkistetaan typerän supermiesimagon taakse.
 

Rami

Well-known member
Liittynyt
16.10.1999
Viestit
898
Sijainti
Lohja
ettelbruck sanoi:
Ja hyvinkin voisi kysyä että miksi ihmeessä Subaru ei testaa juuri lainkaan. Petter on valittanut liian vähää testaamista ja Mikkohan totesi Kyproksella ettei ole päässyt (koko keväänä 2004?) lainkaan testaamaan.

Nyt Pirellillä oli Saksassa sunnuntaina vain yhdentyyppisiä renkaita Hirvoselle ja ne kai vääriä. Tuntuu ihmeelliseltä. Eipähän toisaalta ollut valinnanvaikeutta...
Ihan yksinkertainen syy, hillo vähissä.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Rami sanoi:
Ihan yksinkertainen syy, hillo vähissä.
Valitettava tosiasia, joka näyttää ajan myötä tappavan koko autoURHEILUN. Toiminnassa pysyvät ne harvat, joilla bisnes kukoistaa, mutta varsinaisesta urheilusta ei voida enää puhua. Miksi tilanne on käynyt sekä rallissa että F1:ssä tällaiseksi, kun se voitaisiin sääntömuutoksilla estää?
 

Apina

Well-known member
Liittynyt
19.3.2004
Viestit
99
Tuli käytyä sitten Jyuskäläss ja täytyy sanoa että on meno muuttunut kymmenessä vuodessa huonmpaan suuntaan ja pahasti, meni autot kuin kiskoilla ja ihan hiljasiakin ne
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
Hurmurisija sanoi:
Hirvonen jutteli eilen haastattelussa, että ei auta ajaa liian kovasti ettei tule ulosajoa. Pitää kuulemma saada kokemusta asfaltilta. Tilanne alkaa Hirvosen kohdalla olla kuitenkin sellainen, että ura on ohi. Kun on tuollaisen näyttöpaikan saanut, se olisi pitänyt pystyä käyttämään hyväksi. Sen eteen olisi kannattanut ottaa suuriakin riskejä. Muistuttaa Loixin ajelua tuo Hirvosen meno. Silloin tällöin väläytys, mutta aito raivo ja eteenpäin menemisen meininki puuttuu.

Suomalaispiireissä pitäisi myös alkaa arvostaa asfaltilla ajoa eri tavalla. Samalla tavalla niitä MM-pisteitä saa sieltäkin.
No kannattanee kuitenkin nyt odotella hiukan ennen kuin julistetaan Mikon uran olevan ohi. Ainakaan näillä täälläkin olleilla perusteilla.
 
Ylös