Lapset, lapset....
Todelliset ajotaidot näkyvät vain ja ainoastaan kuljettajien radoilla tai jos sataa. Kuljettajien ratoihin voidaan laksea Monaco, ........*suuri tyhjyys*......Niin ei niitä ton enempää ole, kaikkialla muualla auton ominaisuudet nousevat edelle.
Mitenköhän suomalaiset pärjäsivät siellä Monacossa?
Mika Häkkinen
10 osanottoa
1 voitto
1 kolmassija
2 kutossijaa.
Loput keskeytyksiä
Keskimääräinen sijoitus 12,8
Mika Salo
7 osanottoa
1 nelostila
3 vitossijaa
Loput keskeytyksiä
Keskimääräinen sijoitus 8,6
Kimi Räikkönen
4 osanottoa
1 kakkostila
1 kymppisija
Loput keskeytykiä
Keskimääräinen sijoitus 11
Keke Rosberg
5 osanottoa
1 voitto
1 kakkostila
1 nelostila
1 kasitila
Loput keskeytyksiä
Keskimääräinen sijoitus 5,2
J.J Lehto
5 osanottoa
1 seiskatila
1 ysitila
1 11tila
loput keskeytyksiä
Keskimääräinen sijoitus 12,2
Kun vertaillaan kuljettajien paremmuutta niin mielestäni olisi hyvä kiinnittää huomiota juuri tuohon keskimääräiseen sijoitukseen.
Katkera Totuus kertoo, että Keke Rosberg on ollut ajotaidoiltaan Suomen kaikkien aikojen PARAS. Mika Salo pääsee hyvin lähelle ja itse asiassa hänet voidaan nostaa vähintään samalle tasolle kuin Keke, johtuen siitä, että vaikka Monacossa kuljettajien taidot ratkaisevatkin niin kyllä siellä autonkin ominaisuudet ratkaisevat. Tällä saralla Mika Salo on joutunut antamaaan tasoitusta muille suomalaisille.
Muu rämäsakki Häkät ja Räkät on sitten siinä seuraavassa tasossa.
Mika Salo vs Mika Häkkinen vastakkainasettelusta
Niinkuin ylläolevasta esimerkistä näemme niin karu totuus on, että Mika Salo on/oli ajotaidoiltaan PAREMPI kuin Mika Häkkinen.
Miksi Mika Häkkinen on sitten tupla maailmanmestari? No tottakai ylivoimaisella autolla on helppo voittaa maailmanmestaruuksia. Ei siinä ole mitään tekemistä millään ajotaidoilla, se on se AUTO, joka ratkaisee.
Miksi Häkkinen sitten ajoi urallaan voittaja-autoilla? No kun hänellä oli hyviä suhteita(Keke Rosberg), toisin kuin Salo, joka joutui lähes tulkoon yksin ITSE raivaamaan tiensä huipulle.
Summa summarum, se oli se Häkkinen, joka eteni säälittävästi suhteilla. Salo oli se, joka OIKEASTI osasi ajaa autoa.
Täällä on nyt arvosteltu lähinnä tunteisiin vetoavaan lässytykeen, että Salo on paska tai, että Häkä on paras, koska sen nimi Häkä ja se on kaksinkertainen maailmanmestari. Se miten ihmiset arvostavat toisia ihmisiä jonkin ammattitaidon puitteissa perustuu mielikuvaan ei TODELLISUUTEEN.
Itse olen nyt todistanut hyvin kattavasti ja uskottavasti, että monille niin katkera totuus onkin ihan toinen.