Rankataan suomalaiset F1-kuskit!

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
1. Mika Häkkinen
2. Keke Rosberg
-------------------- (mestarit omalla tasollaan!)
3. JJ Lehto
4. Kimi Räikkönen
5. Mika Salo
6. Leo Kinnunen
7. Mikko Kozarowicky

Eiköhän se aika pitkälti noin mene. JJ Lehdon arvostusta nostaa hyvä menestys F1-uran jälkeen (mm. Le Mans voitto ja American LeMans sarjan mestaruus).

Kimi voi tuosta nousta mutta kärkikaksikkoon on pitkämatka..
 

Rintintin

Karanteenikapiainen
Liittynyt
28.9.2004
Viestit
753
1) Häkä
2) Keke
3) Salo, Kimi
4) JJ

näitä on kyllä aika vaikea arvostella, mun ne on ajanut niin erilaisilla autoilla...
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
patriot sanoi:
Käsittääksen Mika ei ollut mitenkään huono autonsäätäjä! Mihin perustat tietosi? Ehkä vielä junnu aikoina Salo oli jopa Häkää lähellä, mutta F1 aikoina ei Salo ollut koskaan Häkän tasolla.
Ei ollut autokaan, paitsi keikkakuskina Ferrarilla.

Mä perustan tietoni, luettuun sanaan, toisten kuskien haastatteluihin yms. Toki Häkäkin parani loppua kohti. Mutta loppujen lopuksi, aika vähän talli käytti Mikaa testihommissa.

Kovin useinhan kävi niin että kun Häkä oli eksyssissä setapin kanssa, ne kopsas säädöt DCltä.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
En kyllä usko, että Mika kopsasi mitään säätöjä DC:ltä miesten ajotyylihän oli aivan erilainen!
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
mn97 sanoi:

Miksi Mika Häkkinen on sitten tupla maailmanmestari? No tottakai ylivoimaisella autolla on helppo voittaa maailmanmestaruuksia. Ei siinä ole mitään tekemistä millään ajotaidoilla, se on se AUTO, joka ratkaisee.

Miksi Häkkinen sitten ajoi urallaan voittaja-autoilla? No kun hänellä oli hyviä suhteita(Keke Rosberg), toisin kuin Salo, joka joutui lähes tulkoon yksin ITSE raivaamaan tiensä huipulle.

Summa summarum, se oli se Häkkinen, joka eteni säälittävästi suhteilla. Salo oli se, joka OIKEASTI osasi ajaa autoa.

Täällä on nyt arvosteltu lähinnä tunteisiin vetoavaan lässytykeen, että Salo on paska tai, että Häkä on paras, koska sen nimi Häkä ja se on kaksinkertainen maailmanmestari. Se miten ihmiset arvostavat toisia ihmisiä jonkin ammattitaidon puitteissa perustuu mielikuvaan ei TODELLISUUTEEN.
Itse olen nyt todistanut hyvin kattavasti ja uskottavasti, että monille niin katkera totuus onkin ihan toinen.
Sä olet lähinnä osoittanut hallitsevasi provoilun!:D

Jos Mika Salo olisi niin kova luu kun hän ja hänen faninsa väittävät hän olisi ajanut huipputallissa useamman vuoden. Näin ei kuitenkaan ollut. Häkkiselle oli apua Keken suhteista, mutta niin on ollut Schumillekin apua Willi Webberin suhteista.:p

Mika Salo ajoi hyvin muutamalla radalla(Esim. Monaco) ja muilla keskinkertaisesti....

JJ:n kykyjä on vähän vaikea arvioida kun mies ei päässyt koskaan kykyjään huipputallissa kunnolla näyttämään. Keke on kova äijä, mutta onko sittenkään niin kova kuin esim. Kimi?

Väittäisin, että Kimi tulee vielä rikkomaan kaikki ennätykset. Kaikista värittömin persoona suomalaisista vaan, valitettavasti.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
patriot sanoi:
En kyllä usko, että Mika kopsasi mitään säätöjä DC:ltä miesten ajotyylihän oli aivan erilainen!
Uskoiskohan enemmän Patriottia vai Häkkistä?:doubtful:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
patriot sanoi:
Väittäisin, että Kimi tulee vielä rikkomaan kaikki ennätykset. Kaikista värittömin persoona suomalaisista vaan, valitettavasti.
Jos se tuosta vielä muuttuu värikkäämmäksi, siitä tulee neekeri.:D
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Jacques sanoi:
Eiköhän se aika pitkälti noin mene. JJ Lehdon arvostusta nostaa hyvä menestys F1-uran jälkeen (mm. Le Mans voitto ja American LeMans sarjan mestaruus).
Eikö tässä pitänyt rankata F1-kuskeja? Niissä kuvioissa JJ:tä ei mitenkään voi sijoittaa Kimin edelle.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Jones sanoi:
Mutta loppujen lopuksi, aika vähän talli käytti Mikaa testihommissa.
Sulta lienee päässyt esim. vuosi 1993 unohtumaan kun Mika ei koko vuonna juuri muuta tehnytkään kuin hinkkasi ympäri testirataa lähes tauotta.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Jones sanoi:
Lisäksi toi säätäminen on kanssa ollut 'kuulema' yhtä huonoa kuin Häkällä.
Ei kai Häkkinen mitenkään keskitasoa huonompi säätäjä ollut. Se ei vaan ollut kovin kiinnostunut testaamisesta ennenkuin näki että onkin mahdollisuus saavuttaa menestystä. Itse testaamisen laadussa ei ollut valittamista.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jones sanoi:
Kovin useinhan kävi niin että kun Häkä oli eksyssissä setapin kanssa, ne kopsas säädöt DCltä.
justjust, v. 2000 keväthän on tästä paras esimerkki kuinka erilaisia miesten säädöt olivat, koko kevään oli kehitetty autoa DC:n haluamaan suuntaan ja Mikan ajo kärsi kokoajan...
audienssi Dennisin luokse ja paluu alukauden setuppeihin ja mitä tapahtui? täyskäännös Barcelonassa...

Salosta sen verran, että Ferrarilla vietetty aika olisi ehkä pitänyt käyttää paremminkin... Hockenheimissa ja Monzassa mies ajoi hyvin, mutta sen tasosella autolla sijoittuminen Hungaroringillä melkein takariviin on aikamoinen moka...
noh, huonoja päiviä sattuu kaikille muillekin, mutta tosiasia on että Häkkinen päätyi nopeammin ykkösiin myös sen takia että voitti Britannian F3-sarjan, Salo ei...
Ja muistaakseni menestykseen on päässyt suhteilla myös eräs Michael Schumacher, M-B:n junioritiimin jäsen ja Willi Weberin neuvottelutaidot...
oma järjestykseni suomikuskeille on:

1. Häkkinen
2. Rosberg
3. Räikkönen
4. Salo
5. JJ.

perustelut:
- Häkkinen on kaksinkertainen mestari, ja erittäin lahjakas kuski, selkeä ykkössija...
-Rosbergin huima työ nousta täysin ominvoimin Ykkösiin, ja siellä mestaruuden voittaminen on asioita jotka nostaa miehes sijalle 2.
-Räikkönen on ilmiselvä lahjakkuus joka on tehnyt takuuvarmaa työtä ekasta kisastaan lähtien... vaikee laittaa tämän korkeammalle kun mestaruutta tai Monacon voittoa ei vielä ole tullut.
-Salon suoritukset F3-sarjassa ja Ferrarin tiimissä osottaa miehellä olleen nopeutta, mutta mielestäni ei tarpeeksi mestaruuteen asti...
-ZdeiZdei taas ei hirveen paljon aikaiseksi kerinnyt saamaan johtuen onnettomuudestaankin, joten vaikea sijoittaa millekään muulle kuin viim. sijalle....
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Observer sanoi:
Sulta lienee päässyt esim. vuosi 1993 unohtumaan kun Mika ei koko vuonna juuri muuta tehnytkään kuin hinkkasi ympäri testirataa lähes tauotta.
samoin 94 ja 95, 96 sitten alkoi DC saamaan lisää vastuuta testeissä...
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9352
Kolme erottuu ylitse muiden, ja mielestäni saavutuksien perusteella kuskit on helppo laittaa järjestykseen.

1. Häkä
2. Keke
3. Kimi

JJ:tä ja Saloa on aika paha lähteä rankkaamaan. Päädyn kuitenkin laittamaan Salon edelle.
4. Salo
5. JJ
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Bleu sanoi:
Kolme erottuu ylitse muiden, ja mielestäni saavutuksien perusteella kuskit on helppo laittaa järjestykseen.
oon samaa mieltä, sunkin lista näyttää just oikeelta :thumbup:
 

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
Jacques sanoi:
1. Mika Häkkinen
2. Keke Rosberg
-------------------- (mestarit omalla tasollaan!)
3. JJ Lehto
4. Kimi Räikkönen
5. Mika Salo
6. Leo Kinnunen
7. Mikko Kozarowicky

Eiköhän se aika pitkälti noin mene. JJ Lehdon arvostusta nostaa hyvä menestys F1-uran jälkeen (mm. Le Mans voitto ja American LeMans sarjan mestaruus).

Kimi voi tuosta nousta mutta kärkikaksikkoon on pitkämatka..
Muistaakseni pidät JV:tä maailman parhaana kuskina ja DC:tä parempana kuskina kuin Mika Häkkinen? Mihinkähän valoon tämä asettaa esim. Kimi Räikkösen? Vai oletko takin kääntäjä? En NYT haasta riitaa, kysyn muuten vaan:confused:
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Pelkästään ajotaitojen mukaan järjestykseen laittaminen on todella hankalaa. Formuloissa pärjää se joka osaa auton säätää parhaimmaksi itselleen ja kyseiset säädöt sopivat autoon.

Mutta jos puhutaan ajotaidoista ilman säätämisiä niin;

1. JJ & Kimi
2. Keke & Häkä
3. Salo

JJ:n iskin eturiviin koska mies on ajamalla ollut todella kova luu. Ei vain säädöt koskaan tuntuneet osuvan ihan kohdalleen.

Kun otetaan säätökyvyt mukaan, niin:

1. Kimi
2. Häkä
3. Keke
4. Salo
5. JJ

Tosin aika hankala on laittaa Häkän ja Keken järjestystä. Häkkinen oli kova kun säädöt olivat kohdallaan, mutta ehkäpä joukon heikoimpia kun ne eivät sattuneet kohdalleen (vaikkapa pieni tihkusade tiputti Häkkisen vauhtia yleensä reilusti).

Salo on helppo pudottaa listalla puheiden ja tuloksien perusteella, mutta F3? aikaan sarjaahan sanottiin mika-mika -sarjaksi kun joka toisen kilpailun voitti Häkkinen ja ne loput Salo (no okei, 1 voitto taisi lipsahtaa muille). Eli noiden tuloksien pohjalta mikat olisivat tasaväkisiä, olisiko Salon ajotaidot oikeasti huonontuneet tuon jälkeen?

Kimin suoritukset ovat olleet uskomattomia, DC:n talvenajan pröystäilyt miten hän lähtee ykköskuskina kokematonta tallikaveria opettamaan muuttuivat heti ensimmäisen kisan jälkeen...

Keken meriitteihin kuuluu myös jenkeissä ajetut kisat joita hän kävi voittamassa rahojen takia ajaen samaan aikaan formuloita.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Toni_V sanoi:
Salo on helppo pudottaa listalla puheiden ja tuloksien perusteella, mutta F3? aikaan sarjaahan sanottiin mika-mika -sarjaksi kun joka toisen kilpailun voitti Häkkinen ja ne loput Salo (no okei, 1 voitto taisi lipsahtaa muille). Eli noiden tuloksien pohjalta mikat olisivat tasaväkisiä, olisiko Salon ajotaidot oikeasti huonontuneet tuon jälkeen?
Enpä jaksa uskoa, että ne minnekään katosivat, päinvastoin...
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
mn97 sanoi:
Lapset, lapset....

Todelliset ajotaidot näkyvät vain ja ainoastaan kuljettajien radoilla tai jos sataa. Kuljettajien ratoihin voidaan laksea Monaco, ........*suuri tyhjyys*......Niin ei niitä ton enempää ole, kaikkialla muualla auton ominaisuudet nousevat edelle.

Mitenköhän suomalaiset pärjäsivät siellä Monacossa?
Miksi lasket Monacosta kilpailut, kun kuitenkin siinä vaikuttaa taktiikka, ruuhkat, tallin onnistuminen jne. Otetaan aika-ajot. Siinä vain kuski ratkaisee, ja ratana luonnollisesti Monaco, kun sehän on "kuljettajan" rata...

Eikös tämä ole se reiluin tapa ratkaista paremmuus?

Kekeä ja JJ:tä en jaksanut kattoa, mutta Salon ja Häkän lähtöruudut on ollut Monacossa seuraavat:
Salo:
17
11
14
8
12
13
9
Keskimääräinen 12

Häkkinen:
2
6
8
8
1
1
5
3
14
26
Keskimääräinen 7,4

Joten Häkä on sinun logiikallasi selkeästi Saloa parempi kuski :ahem: (niin kuin on oikeastikin :ahem: )

tosin tällaiset yhteen rataan perustuvat vertailut ovat täysin onnettomia, joku kuski vain loistaa toisella radalla ja joku kuski toisella.
 
Ylös