kessel sanoi:
"oikeastaan kestävyyden"
Sellaista juu..., pistätkö vielä linkin mistä joku esimerkki tällaisesta testiraportista löytyy, eli mistä käy ilmi mitä on testattu?
Eikö se nyt ole aikalailla itsestäänselvä asia, että kun ajetaan kymmeniä kierroksia rengastestiä, se on samalla myös kestävyystestiä loppuautolle (sekä renkaille)... Ja jos niitä raportteja halajat, niin käy millä tahansa F1-sivustolla ja lue testipäivistä kertovia uutisia. Siellä johtolauseen "Today the teams concentrated mainly on..." jälkeen lukee melkeinpä 90% uutisissa, mitä testattiin.
Juzo et taaskaan ole ymmärtänyt viestejäni. Kenties se on oma vikana. En ole väittänyt, etteikö suunnittelu olisi tärkeässä asemassa, vaan että regastestit ovat suunnilejan tärkein apuväline. Rallirenkaita on turha verrata F1-renkaisiin, koska testaus on sillä puolella huomattavasti pienemmässä mittakaavassa.
Sanoit, että Michelin kehittää ja valmistaa tekee renkaat, joista valitaan testiradalla kilpailussa käytettävät. Ja tämän tarvittavan renkaan rakenteen ja seoksen suunnittelijat sitten kehittävät lautasliinan reunaan patonkitauolla?
Originally posted by Juzo
Jos esim. Bridgestonella olisi sitä rengasdataa 100x enemmin kuin Michelinillä, ei se välttämättä tarkoita että renkaat olisivat 100x paremmat."
Sehän on tällä hetkellä juuri noin. Valmistajan nimet menivät sinulta tosin hieman sekaisin. Se, mistä se ero johtuu, on loputtoman spekulaation aihe.