Punainen
Well-known member
- Liittynyt
- 4.2.2002
- Viestit
- 713
Yksi epäonnistunut sääntö on mielestäni tämä perjantain kolmannen auton käyttöä koskeva. Mielestäni kyseistä sääntöä tulisi tarkentaa, korjata tai poistaa kokonaan kauden loputtua. Säännöt ovat samat kaikille ja niillä kuuluu mennä kausi loppuun, mutta varsinkin kokokauden kestävä kolmannen auton etu, joka on määritelty VIIME KAUDEN tulosten mukaan ei palvele tarkoitustaan.
Tästä hyppelehditäänkin aasinsillan kautta siihen miksi Laarenin on erityisen hyvä korostaa Ferrarin "livenneen" testirajoitus sopimuksesta (koskien 50 km osuutta kisaviikon aikana). Onko Ferrarilla rikottu olemassa oleva sopimus riippuu siitä oliko 30 päivän testaamattomuus kauden aikana muutos vai lisäys edelliseen sopimukseen vai kokonaan yksittäinen "herrasmies" sopimus. Ilman tarkkoja tietoja ei tohon voi ottaa kantaa, mutta täysin varmaa on ettei kyseessä ole sääntörikkomus.
Formula ykkösille on tyypillistä että kulisseissa tapahtuvat väännöt sääntötulkinnoista ja sopimuksista vaikuttavat kilpailukykyyn. Se on siis osa lajia. Ei F1 ole mikään yksilölaji tai pelkkä 19 kisasta koostuva kokonaisuus vaan paljon muutakin monimutkaisempaa. Suurin osa katsojista ei ole kiinnostunut kaluston teknisistä ratkaisuista (väitteillä tuetaan mm. mahdollisesti sarjaan tehtäviä teknisiä rajoituksia) pitänee paikkaansa, mutta kertoo mielestäni keskivertokatsojan virheellisestä käsityksestä lajista. "Sääliksi käy niitä jotka eivät ymmärrä tuulitunnelissa vietetyn ajan merkitystä lajin kiinnostavuuteen..."
Tästä hyppelehditäänkin aasinsillan kautta siihen miksi Laarenin on erityisen hyvä korostaa Ferrarin "livenneen" testirajoitus sopimuksesta (koskien 50 km osuutta kisaviikon aikana). Onko Ferrarilla rikottu olemassa oleva sopimus riippuu siitä oliko 30 päivän testaamattomuus kauden aikana muutos vai lisäys edelliseen sopimukseen vai kokonaan yksittäinen "herrasmies" sopimus. Ilman tarkkoja tietoja ei tohon voi ottaa kantaa, mutta täysin varmaa on ettei kyseessä ole sääntörikkomus.
Formula ykkösille on tyypillistä että kulisseissa tapahtuvat väännöt sääntötulkinnoista ja sopimuksista vaikuttavat kilpailukykyyn. Se on siis osa lajia. Ei F1 ole mikään yksilölaji tai pelkkä 19 kisasta koostuva kokonaisuus vaan paljon muutakin monimutkaisempaa. Suurin osa katsojista ei ole kiinnostunut kaluston teknisistä ratkaisuista (väitteillä tuetaan mm. mahdollisesti sarjaan tehtäviä teknisiä rajoituksia) pitänee paikkaansa, mutta kertoo mielestäni keskivertokatsojan virheellisestä käsityksestä lajista. "Sääliksi käy niitä jotka eivät ymmärrä tuulitunnelissa vietetyn ajan merkitystä lajin kiinnostavuuteen..."