Ranskan GP: Kisa

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
J.Heldenview sanoi:
Ferrarista muuten huomas minkä eron renkaanlämmittimet tekee: ekalla sektorilla auttaa huomattavasti, sitten vähemmän ja lopulta ei ole enää etua.
Jeeves sanoi:
Toki ne viimeisen shikaanin kanttaritkin varmaan vaikuttivat asiaan, mutta muuten hyvin uskottavalta kuulostava teoria.
Toki myös siitä mitä olen kuullut että F2005 on super hyvä nopeissa mutkissa,sektoreissa yms... Muistelkaa vaikkapa viime vuoden Silverstonen aika ajoa jossa Ferrarit suorastaan ownas ekaa super nopeaa sektoria. ;)


Btw: Alonso otti tosi järkevästi kakkos sektorin jälkeisen hitaan mutkan, suoraan kanttarin päälle ja kaasulle ja ei mitään huolta että menis leveeks. :ahem: Myös vika shikaani meni Alonsolta ihan limitille ja hienosti, tais olla kovimmat nopeudet maalisuoralla ehkä.
 
Viimeksi muokattu:

Henkka

Madministrator
Liittynyt
21.10.1999
Viestit
9286
Sijainti
Tampester
Vois melkeen laittaa kullin pölkylle siitä, että Schumilla ei varmana ole painavampaa autoa kuin Alonsolla.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Henkka sanoi:
Vois melkeen laittaa kullin pölkylle siitä, että Schumilla ei varmana ole painavampaa autoa kuin Alonsolla.
Luin ensin että: Vois laittaa Sumin Alonsolle siitä, että ...:rolleyes:
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Harmi vaan, että seuraavaan kisaan Montoya saa uuden moottorin ja kimi ajelee tämän viikonloppuisella...
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Joni sanoi:
Toki myös siitä mitä olen kuullut että F2005 on super hyvä nopeissa mutkissa,sektoreissa yms... Muistelkaa vaikkapa viime vuoden Silverstonen aika ajoa jossa Ferrarit suorastaan ownas ekaa super nopeaa sektoria. ;)
Juu ei Ferrari ainakaan huono nopeissa mutkissa historiallisesti ole. Eikös lisäksi polttoaine kuorma ole suurin haitta supernopeissa eli :wink:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Mutku sanoi:
Harmi vaan, että seuraavaan kisaan Montoya saa uuden moottorin ja kimi ajelee tämän viikonloppuisella...
Kimin vauhti riittää silti voittoon jos vaan kerrankin menis viikonloppu putkeen.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
J.Heldenview sanoi:
Mielenkiintoista nähdä kuinka painavalla Kimi on. Itseasiassa tällä kertaa toivon että tulisi aikaisin varikolle ja hiipisi sitten salaa takaa kärkeen. Pari kierrosta Satoa ja Ferkkua pidemmälle niin hyvä tulee :ahem:

Ferrarista muuten huomas minkä eron renkaanlämmittimet tekee: ekalla sektorilla auttaa huomattavasti, sitten vähemmän ja lopulta ei ole enää etua.
Rubensin sanoin:

The only problem I had was a bit of graining on my front tyres towards the end of the lap. We did not see this happen in the morning so it was unexpected and I had to lift off a bit in Turn 13 because I had understeer and that lost me a bit of time. I said we could have a good race if we qualified in the top three rows and here we are, so I can be optimistic for tomorrow.
 

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Kun Kimi etenkin Villeneuven ohi pääsisi pian ja tyylikkäästi. Ville on pilannut jo tarpeeksi Kimin kisoja.
 

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
J.Heldenview sanoi:
Mielenkiintoista nähdä kuinka painavalla Kimi on. Itseasiassa tällä kertaa toivon että tulisi aikaisin varikolle ja hiipisi sitten salaa takaa kärkeen. Pari kierrosta Satoa ja Ferkkua pidemmälle niin hyvä tulee :ahem:

Ferrarista muuten huomas minkä eron renkaanlämmittimet tekee: ekalla sektorilla auttaa huomattavasti, sitten vähemmän ja lopulta ei ole enää etua.
Renkaista taas
uusia jännitteitä

TAKTIIKKANURKKA

Turun Sanomat, Magny-Cours

PAOLO FILISETTI

Ranskan Grand Prix -voitto ei välttämättä lankea kuin lahjaksi Renaultille ja Fernando Alonsolle.

Tämä kilpailu ei ratkea alkupuoliskolla. Lopussa renkaat ovat tärkeässä roolissa ja enteet ovat olemassa, että Bridgestone voisi kääntää pelin vielä Ferrarin ja Michael Schumacherin eduksi.

Michelin on Indy-tapahtumien jälkeen muuttanut kaiken renkaissaan ja lähestyy kotikisaansa hieman konservatiisemmin kuin tavallisesti.

McLaren on saanut autoonsa paremman balanssin kuin Renault ja olisi siten Michelinin renkaiden kannalta vahvin talli kisan lopussa.

Valitettavasti Kimi Räikkösen moottoririkko tuhosi hänen mahdollisuutensa voittoon. Silti Kimi voi hyvinkin nousta vielä palkintosijoille asti. Raskaalla autolla Kimi pääsee muita pidemmälle ja pystyy kuittaamaan siten parinkymmenen sekunnin tappioaseman alkumatkalta.

Varikkokäyntien määrä on luultavimmin kolme - paitsi Räikkösellä.

Alonson päävastustaja sunnuntaina on joka tapauksessa väriltään punainen. Renault toimi erinomaisesti yhdellä nopealla kierroksella, mutta kisapituudessa sillä on viime kisoissa ollut heikkouksia.

Mikäli Ferrarille tulee rengasongelmia, nousevat Toyotan Jarno Trullin osakkeet. Tällä kertaa Toyota ei noussut eturiviin höyhenenkevyellä autolla.

Kirjoittaja on italialainen F1-teknologian asiantuntija.

-----------------------------
Kuulostaisi pätevältä , mutta mielestäni Kimble on vihjaillut siihen suuntaan että heidän taktiikkansa eläisi tilanteen mukaan!? Kimi lähtee ilmeisen raskaalla autolla.........mutta tilanteen mukaan voidaan varikko käyntien määrää lisätä...kuten ferrari teki viime vuonna:ahem:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Turun:

Varikkokäyntien määrä on luultavimmin kolme - paitsi Räikkösellä.[/B]
:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

En jaksa uskoa moisiin toiveisiin. En edes olisi varma että Kimi on painavammalla kuin Alonso, Fisichellasta puhumattakaan.

Se on päivän selvää että Kimi valitsi taistelutaktiikan painavalla köröttelyn sijaan. Jännä kisa tulossa :thumbup:
 

Shammy

Well-known member
Liittynyt
19.7.2003
Viestit
180
Sijainti
Helsinki
Veikkaisin että on ainakin jonnin verran pidempi eka stintti jos ei muuta. Kimi kun ajo kiekkansa Alonson jälkeen ja silti jäi taakse.. laittaa epäilyttämään kun semmonen kankkutuntuma on kuitenkin että mäkkäri on "äärimmäisen nopea" auto ;)

Onkohan mäkit samalla taktiikalla? Jos pablolla on sama kuorma niin saattaapi selittää paremmin tuota aikaeroa kimpsuun.. raskaalla autolla aikaisin ulos niin ei vissiin oo paras yhdistelmä.

Noh, kohtahan tuohon saadaan selvyys. Vajaa neljä tuntia!

Edit: Enää 1179 viestiä niin ollaan tasoissa USA:n ketjun kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
Shammy sanoi:
V
Noh, kohtahan tuohon saadaan selvyys. Vajaa neljä tuntia!

Edit: Enää 1179 viestiä niin ollaan tasoissa USA:n ketjun kanssa.
Kyllä se niin käy, että Rellut ei ole kärjessä veikkaan mä.
Ferkut ja Larenit uskoakseni.
 

mrj-fin

Banned
Liittynyt
5.6.2005
Viestit
179
Sijainti
Helsinki
Uskoltaisin väittää että kisasta tulee kaksinkamppailu. Nimittäin viimevuoden kisan uusinta Alonson ja M.Schumacherin kesken. Siihen taisteluun ei tule muut osallistumaan. Trulli, Fisichella ja Barrichello taistelevat sitten kolmannesta sijasta. Näitten takana sitten käydään BAR:ien ja Mclarenin välienselvittely. Vaikka olisi kuinka paljon tahansa bensaa joillai tankeissa, siitä ei valitettavasti ole hyötyä, koska heti alussa jo ne autot jäävät sekunnin kierroksella kärjelle varsinkin kun juuttuvat hitaampiin edelläajaviin autoihin.
 

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
mrj-fin sanoi:
Vaikka olisi kuinka paljon tahansa bensaa joillai tankeissa, siitä ei valitettavasti ole hyötyä, koska heti alussa jo ne autot jäävät sekunnin kierroksella kärjelle varsinkin kun juuttuvat hitaampiin edelläajaviin autoihin.
:thumbup: Niinkuin ferrarit :ahem:
 

zhoop

Well-known member
Liittynyt
5.2.2004
Viestit
100
Nasu sanoi:
:thumbup: Niinkuin ferrarit :ahem:
Ellet ole unohtanut niin ferrari ja Maikkeli pääsee lähtemään kolmannesta ruudusta ja kuittaa Trullin startissa ja Alonson Adeleiden jarrutuksessa... (tai näin ainakin veikkaan)

Sitten Maikkeli huitelee kärjessä itselleen parin kymmenen sekunnin keulat, käy varikolla ja ehtii muiden eteen...

Mitä Kimin taktiikkaan ja mahdollisuuksiin tulee, luulisin että Kimi on liikkeellä "tilanteen mukaan elävällä" taktiikalla eli tulee varikolle ennen Alonsoa jos auto ei tunnu kulkevan yhtä lujaa kuin Alonsolla. Ja tämä tietenkin edellyttää sitä että Alonso ei ole liikkeellä millään kovin kevyellä autolla.

Omat bensamäärä veikkaukseni ovat:
Alonso - 23 kierrosta
Trulli - 20 kierrosta
M. Schumacher - 25 kierrosta
Sato - 17 kierrosta
Montoya - 23 kierrosta
---
Räikkönen 28 kierrosta

Ja nämä ovat tosiaankin vain minun veikkauksia...
 

Henkka

Madministrator
Liittynyt
21.10.1999
Viestit
9286
Sijainti
Tampester
zhoop sanoi:
Ellet ole unohtanut niin ferrari ja Maikkeli pääsee lähtemään kolmannesta ruudusta ja kuittaa Trullin startissa ja Alonson Adeleiden jarrutuksessa... (tai näin ainakin veikkaan)
Ferrarit ovat kylmillä renkaillaan yleensä ollet alkukierrosten suurimpia häviäjiä. Ei se lämmityslootakaan sentään niin paljoa auta.
 

Nasu

Tollona Tollereihin
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
984
Sijainti
Keski-suomi
zhoop sanoi:
Ellet ole unohtanut niin ferrari ja Maikkeli pääsee lähtemään kolmannesta ruudusta ja kuittaa Trullin startissa ja Alonson Adeleiden jarrutuksessa... (tai näin ainakin veikkaan)

Sitten Maikkeli huitelee kärjessä itselleen parin kymmenen sekunnin keulat, käy varikolla ja ehtii muiden eteen...

Yhden asian olen ainakin huomannut:D ferrarit ovat olleet todella surkeita lähdöissä tänä vuonna........esim se kun miihkali lähti Buttonin vierestä toisesta ruudusta.....oli miihkali aivan takana tulevien jaloissa:ahem: no nyt heillä on se uusi 'sämpylä-uuni' järjestelmä.........josko lähdöt parantuu:confused: veikkaan kuitenkin että esim fisi ohittaa kummatkin ferkut jo lähtö suoralla:ahem:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Henkka sanoi:
Ferrarit ovat kylmillä renkaillaan yleensä ollet alkukierrosten suurimpia häviäjiä. Ei se lämmityslootakaan sentään niin paljoa auta.
Fisi tulee heittämäl' ohi startissa. Ja Trulli hidastelee muutenkin kevyellä startannutta shuumahheria :ahem:
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Ferrarit saattavat silti olla kovia, etenkin kisan loppupuolella. Rellulta loppuvat renkaat 50 kierroksen kohdalla, jos ovat liikkeellä 2 stopilla.
 

triniemi

A.siantuntija ja neuvos
Liittynyt
4.4.2004
Viestit
603
Sijainti
JKL
Heittäkääs nopeet neuvot miten pääsen teitin sättiin mukaan niin ei tarvi tätä boardia täytellä OMG! ja "tanan suumahheri" kommenteilla.
 
Ylös