Ilmari sanoi:
F1 on joukkuelaji, pidettiin siitä tai ei. Jos joukkue toimii hyvin, älkäämme naputtako siitä vaan kannustakaamme muita talleja ja omia suosikkejamme reilusti :thumbup:
joukkuelaji nimenomaan, mutta varmaankin suurin kritiikki tällä hetkellä kohdistuu FIA:n toimintaan lajin sääntöjen suhteen, ja yleensäkin päättäviin elimiin...
hienostihan Ferrarin väki toimii, sitä ei käy kieltäminen, mutta mieluusti näkisi ohitukset radalla varikon sijaan (varsinkin kun ohjaajat tehokkaasti missaa nykysin varikon ulostulon ettei edes tiedä kuka pääsee kenenkin eteen jne)
Tulevaan GP2 sarjaan on lanseerattu säännöksi "Aerodynamics designed to encourage overtaking, with special front wing design." tämmöistä kaipaisi myös ykkösiin... rajoittaisivat aerodynamiikkaa sen sijaan että leikitään idella montako vkloppua moottorin pitäisi kestää jne ... :frown:
Ranskan GP oli tapahtumarikas siihen saakka kunnes Schumi hyppäs kärkeen... siitä lähtien oli selvää että Renault ei enää ohi tule ilman Ferrarin teknistä vikaa tai MSc:n ajovirhettä, eli palattiin siihen alkukauden asemaan että kaikki ajaa taas kauniisti jonossa maaliin asti.... RB pelasti tuon loppuosan Trullin nuukahtamsien ansiosta, noita ohituksia todellakin kaivataan lisää radalle....
Ehdotukseni siis:
-selkeät säännöt aerodynamiikkaan jotka "rohkaisisivat ohituksiin"
-slicksit takaisin, mekaanista pitoa enemmän, aerodynaamsita vähemmän.
-välitankkaus pois ja autojen minimipainoon pieni korotus
-renkaiden vaohdot sallittaisiin edelleen kisan aikana.
Paluuta osaltaan siis lähelle vuotta 92-93, siipiä pienemmäksi, aerodynaamisen pidon vähentäminen ja mekaanisen lisääminen lähinnä slicksien kautta, autot myöskin painaviksi kisan alussa, jolloin virheitäkin tulisi kuskeille helpommin...