Ranskan GP

  • Viestiketjun aloittaja Nasu
  • Aloituspäivämäärä

Miguel

beagle
Liittynyt
20.2.2003
Viestit
21803
Sijainti
West highland
J.Heldenview sanoi:
Ei pidä paikkaansa. Mikalle koitettiin samaa juttua Hungaroringilla 2001 mutta se vain ei toiminut kun auton nopeus ei riittänyt. Ja Schumacherin eka stintti oli niin lyhyt että ei se vois pysähtyiä vaikka 5 kertaa, vaikka 3 oli varmasti suunnitelmissa.
Ranskassa taktiikka toimii, koska varikolle tulo on niin nopea. Tämä ei toimi joka radalla.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
toleranssisiipi sanoi:
Ei se tuloskaan miellyttänyt, mut ei se myöskään yllättänyt.
Ens kisassa Suumaisteri vois kokeilla kymmentä varikkostoppia peruuttaen. Tuskin sekään mitään muuttais, mut vaihtelun vuoks.
Pitäisikö jonkin muuttua? Kyllä se muuttuu sitten kun Ferrarilla ei ole enää paras auto ...
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Mäkki näyttäis ohittaneen nyt viimein Williamsin, ja on BARin kanssa suht yhtä nopea. Tämä siis hitaalla radalla. Nopeammalla radalla voi Mäkki, Rellu ja Bar olla aika samalla viivalla. Kehitystä on tapahtunut :thumbup: toivottavasti aika-ajot sekä varikkokäynnit onnistuu paremmin ensi kisassa.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Ilmari sanoi:
Osuit asian ytimeen. Tylsyyden ruikuttaminen ei todellakaan korreloi kisatapahtumien kanssa. Paljon tapahtumaköyhempää kisaa kehutaan heti hirvittävän mielenkiintoiseksi jos vaan "oikeat" miehet voittavat.

Asioista ei ilmeisesti häveliäisyysyistä osata puhua niiden oikeilla nimillä. Sen myöntäminen suoraan, että tulos harmittaa, on liian vaikeaa :thumbup:
Voisitko jo pikkuhiljaa myöntää, että Shummeli ansaitsi tällä kertaa voittonsa - eikä Alonso. On aika kornia vaatia rangaistusta Ferrarille lämmittelyajon ohituksien/turvavälien takia.
 

bigbear

Well-known member
Liittynyt
10.1.2002
Viestit
1006
Sijainti
Sundsberg, Kirkkonummi
Schumiahan on rangaistu jo kerran lähes vastaavasta tilanteesta.. Olisko ollut 1994 kun ohitti Hillin lämmittely kierroksella.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Formulanomi sanoi:
Voisitko jo pikkuhiljaa myöntää, että Shummeli ansaitsi tällä kertaa voittonsa - eikä Alonso. On aika kornia vaatia rangaistusta Ferrarille lämmittelyajon ohituksien/turvavälien takia.
Ilman muuta voin :D
 

V12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2004
Viestit
546
Ferrari saa muut näyttämään pelleiltä. Muiden tallien taktinen osaaminen on valovuosia jäljessä. Kisa oli todella tylsä ohjaaja oli todella huono ja tärkeitä kohtia jää näkemättä kun brassaillaan johdossa olevalla autolla. Ihmettelen syvästi sitä minkä takia ei seurata niitä oikeita kunnon tilanteita missä voi tapahtuakkin jotain vaan keskitytään kärjen seuraamiseen vaikkei siellä mitään tapahdu.

Uudesta McLadasta sen verran ,että paremmalta näyttää mutta kestävyyttä silmälläpitäen vauhti on todella vielä hakusessa. Muutoksia pitäsi tapahtua nopeasti tai mielenkiinto lopahtaa.
 

Tehomylly

Vihainen mies
Liittynyt
24.3.2002
Viestit
610
Sijainti
Tampere
McLarenin varikkopysähdykset

McLaren tuntui tosiaan menettävän muita enemmän aikaa varikkopysähdyksillä. Mikähän siinäkin mättää?
 

Jaki

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
180
Re: McLarenin varikkopysähdykset

Tehomylly sanoi:
McLaren tuntui tosiaan menettävän muita enemmän aikaa varikkopysähdyksillä. Mikähän siinäkin mättää?
- Eivät saa bensaa tankkiin yhtä nopeasti kuin toiset
- Perinne ? Tuntuu että siellä on ollut aina hidasta varikkotyönskentely (tekevätkö varman päälle)
- Tumpeloita / huonot työkalut
- Tai Macilla kukaan ei vastaa varikkotyönskentelystä :idea:
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Re: Re: McLarenin varikkopysähdykset

Jaki sanoi:
- Eivät saa bensaa tankkiin yhtä nopeasti kuin toiset
- Perinne ? Tuntuu että siellä on ollut aina hidasta varikkotyönskentely (tekevätkö varman päälle)
- Tumpeloita / huonot työkalut
- Tai Macilla kukaan ei vastaa varikkotyönskentelystä :idea:
Oletteko ajatelleet että ehkä macdonaldsin uusi kone kuluttaa enemmän? Bensallahan on myös jäähdyttävä vaikutus moottorissa. Eikös stoneen ole tulossa tehokkaampi kone?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Re: Re: Re: McLarenin varikkopysähdykset

oldez sanoi:
Oletteko ajatelleet että ehkä macdonaldsin uusi kone kuluttaa enemmän? Bensallahan on myös jäähdyttävä vaikutus moottorissa. Eikös stoneen ole tulossa tehokkaampi kone?
tais tulla uus kone vasta Hockeen....
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Eli Hockessa nähdään taas Mersun Germaani-versio, joista vähintään toinen poksahtaa kisassa.

Kisa ei ollut häävi, mutta tuollaistahan se on Magnyssä yleensä ollut. Viihdyttävyyden keskiarvoa on vuosien saatossa nostanut vain pari loistavaa sadekelin kisaa. Paska rata, sanon minä. Rata saattaa sinänsä olla kiva ajettava, mutta nuo mutkayhdistelmät takaavat ohittamisen vaikeuden. Kaivattais vielä joku lisälenkki tuon hiusneulan perään. Ranskalaiset voisivat kyllä käydä vetämässä asvaltin Interlagosiin - sen verran kuuluisi Magny-Coursin tasaisuus on.
 

Myllis

Lounke-Pelle
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
17459
Sijainti
Lounke
Re: Re: Re: McLarenin varikkopysähdykset

oldez sanoi:
Oletteko ajatelleet että ehkä macdonaldsin uusi kone kuluttaa enemmän? Bensallahan on myös jäähdyttävä vaikutus moottorissa. Eikös stoneen ole tulossa tehokkaampi kone?
Samat kavi mielessa, silla ORFin haistattelussa Wurtz sanoi aika-ajojen jalkeen jotta jos tietaisitte kuinka paljon Kimilla oli bensaa, olisitte ihmeissanne tuosta ajasta... :doubtful:

Tai sitten se oli taas mesen mediapelleilya... :doubtful:
 

formulaX

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
248
Joo, aikamoista elvistelyä vaiheeksi se maikkelin heti-kärkeen-ohitus Alonsosta lämppäri kierroksen alussa.

(big)mäcdonaldsi-ateria ei tarjonnut mitään suurta askelta eteen-päin, mäkki on mannikuursilla viime vuosina saanut aina autonsa huippuvireeseen, muiden kisojen suorituksiin nähden. Ehkä seuraavassa kisassa ihmetellään hyytymistä? Loistava homma mersun motissa lisää heppoi ja ne KESTI. aah ihanaa kaljamahahaug ihanaa.

Maikkelin 4 pysähdyksen taktiikka oli kyllä kieltämättä hyvä, mutta erittäin riskialtis, ja varmaan ferrarinpojilla tietsikan simulaatorit olivat näyttäneet olevan hyvä vaihtoehto. Toisaalta todellisuudessa olisi voinut jäädä hitaampien jalkoihin tai mogata varikkopysähdyksessä.

Renaultin isot auton numerot auton katteissa oli hieno homma. :thumbup: yleensä niitä piilotellaan, ottakaa muut tallit opiksi.

PRÖÖT!½
 

bigbear

Well-known member
Liittynyt
10.1.2002
Viestit
1006
Sijainti
Sundsberg, Kirkkonummi
Re: Re: McLarenin varikkopysähdykset

Jaki sanoi:
- Eivät saa bensaa tankkiin yhtä nopeasti kuin toiset
- Perinne ? Tuntuu että siellä on ollut aina hidasta varikkotyönskentely (tekevätkö varman päälle)
- Tumpeloita / huonot työkalut
- Tai Macilla kukaan ei vastaa varikkotyönskentelystä :idea:
80 luvun lopulla ja 90 luvun alussa McLaren oli tunnettu juuri nopeasta varikko työskentelystään.... Onkohan niillä samat kaverit vieläkin töissä ja eläkeikä painaa jo vastaan :D
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Ranskan Gp 2004

Kisasta voi sanoa yhdellä sanalla että se oli ehkäpä tamän kauden tylsin :thumbdown Ainakin TOP-3.

Ei kisa paljoa tarjoa mikäli kaikki ratkaisut tapahtuvat taktikoimalla ja kyttäämällä.Tosin ei odotukset tältä radalta suuret olleetkaan :dunno:

Ainoa hieman kisan arvoa nostattava tekijä oli Rubensin tekemä komea ohitus Trullista :thumbup: :thumbup:

Valitettavasti mielenkiintoa mahdollisesti paljonkin nostanut kuljettajakin keskeytti jo alkuvaiheessa (Sato) :frown:

Kunnia toki Schumacherille ja Ferrarille taktiikasta.

Kisan positiiviseen puoleen kuului uusi Mclaren, josta uskaltaa odottaa loppukaudelle paljon Kimin ajamana.Toki paremminkin avaus olisi voinut mennä.Vasta Kimin ollessa voittajana ollaan tyytyväisiä :thumbup:

Webberille myös hehkutus, ainoana onnistui rikkomaan 5 kärkitallin, 10 ensimmäistä.Miehelle myös kisan 4.nopein kierros :thumbup:

Alonso ajoi myös hyvin ja osoitti selvästi kuka on Renaultin nopein ja 1.

Siinäpä ne positiiviset asiat olivatkin.Tälle kaudelle ei enää ainuttakaan vastaavaa kisaa :jaska: :thumbdown

Ja ne ratkaisut...vaikka sääntömuutoksilla RADALLE, ei varikolle!
 
Viimeksi muokattu:

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Olipa taas Ferrarin taktiikan riemuvoitto. Neljä pysähdystä ei ollut edes mikään erikoinen riski, koska Trullin vetämä porukka oli niin kaukana takana. Samalla taktiikalla Alonson kanssa Schumacher ei olisi voittanut, koska ei olisi saanut jätettyä omaa pysähdystään myöhemmäksi missään vaiheessa. Heti kolmannen pysähdyksen jälkeen alkoi live-khatissa naureskelu ja selostajien reaktion odottelu neljättä pysähdystä silmälläpitäen. Harmi, että se osui pääkanavalla mainoskatkon kohdalle.

Kisa oli tylsä, mutta sentään tasainen. Voittokaan ei ollut aivan selviö ennen viimeisiä pysähdyksiä. Kympin kärjessä nähtiin sentään muutamia ohituksiakin.
 
Ylös