Ranskan GP

  • Viestiketjun aloittaja Nasu
  • Aloituspäivämäärä

Vittorio Jano

Well-known member
Liittynyt
26.9.2000
Viestit
739
Sijainti
metrossa maailman
Luulin jo hetken, että maikkarin tauko kisan ratkaisuhetkellä olisi pohja, mutta ei ole täälläkään kommentoinnin taso joidenkin kohdalta päässyt nousemaan.

M. Schumacherista käytetty SS viitannee historian pimeimpiin voimiin, missä yhteydessä kaikelainen poikkeavuus oli tuomittu. Täten on ensinnäkin mahdotonta ymmärtää, miten homohyppy ja SS kuuluvat yhteen. Olkoot MS homo, tai ei, sitä ei liene tarpeen toistuvasti mainita F1- aiheisessa asiakeskustelussa, kuten yleensä ei näy mainittavan kenenkään heterouttakaan. Ajotaitojen kannalta ko. yksittäisellä ominaisuudella tuskin on merkitystä.

SS kirjaimet eivät ansaitse tulla yhdistetyksi Schumacherin kaltaiseen urheilijaan, näkipä hänet kuinka väärin keinoin menestyksensä saavuttaneena hyvänsä. Niin kauan kun perusteita ei ole, on se historian tekojen vähättelyä ja pilkkaa koko ihmiskuntaa kohtaan.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
En tarkalleen muista mistä tämä SS nimitys on saanut alkunsa, mutta muistelisin että sen syntyyn on liittynyt reippaanlaisesti ironiaa.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
pmv sanoi:
En tarkalleen muista mistä tämä SS nimitys on saanut alkunsa, mutta muistelisin että sen syntyyn on liittynyt reippaanlaisesti ironiaa.
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?s=&threadid=5642

Tuolta löytyy oma selitykseni SS:n tai oikeammin Suuren Saatanan syntyyn.

Jos henkilö tekee homohypyn tai pari se ei tarkoitane sitä, että henkilö olisi seksuaaliselta suuntaumiseltaan homoseksualisti tai että häntä pidettäisin tosissaan "b-rapun miehenä".

Minusta tuo hh on varsin hauska ja nimityskin on varsin osuva.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Turun sanomat:

- Fernando oli nopeampi kuin uskoimme. Ainut mahdollisuutta nostaa sijoitusta oli muuttaa taktiikkaa. Se tapahtui toisella varikkokäynnillä, jolloin ymmärsimme, että voimme voittaa.
- Brawn totesi radioitse, että olemme muutaman sekunnin perässä hänen laskelmiensa mukaan. Silloin hän esitti vaatimuksen - keskity, iske ja tee se, Schumacher selvitti.
- Ja minähän tein sen.
----------------------------------

Siinä se on: legendaarinen kierrosaikatilaus Schumille!
 

Finn75

Well-known member
Liittynyt
12.12.2001
Viestit
620
Sijainti
Jyväskylä
Mielenkiintoista on se että kun talleilla on 7 sarjaa nakkeja niin Ferrari käytti 5 sarjaa kisassa. Toki viimeseen stinttiin on voitu laittaa käytetyt nakit koska enään ei tarvinnut kuin pitää alonso takana.. Mutta silti ihmetyttää että käyttökelpoisia nakkeja löytyi. Perjantain sade on voinut säästää sarjoja..
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Charlie sanoi:
Samalla taktiikalla Alonson kanssa Schumacher ei olisi voittanut, koska ei olisi saanut jätettyä omaa pysähdystään myöhemmäksi missään vaiheessa.
Olen kyllä aikalailla eri mieltä tästä asiasta. Osittain sen takia myös ihmettelen miksi tuota Schumacherin temppua jaksetaan yleensäkään hehkutella. Kisahan ratkesi jo toisella varikkokäynnillä jossa MS ohitti Alonson vaikka pysähtyi aikaisemmin. Sgumi pystyi ajamaan heti varikolta tultuaan huippukierroksia kun Alonson renkaat olivat stintin lopussa lopussa. ;) Näinhän kävi tämän jälkeenkin joten voitto olisi Schumacherille kaikella todennäköisyydellä irronnut ihan yhtä helposti kolmella stopillakin.
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Observer sanoi:
Olen kyllä aikalailla eri mieltä tästä asiasta. Osittain sen takia myös ihmettelen miksi tuota Schumacherin temppua jaksetaan yleensäkään hehkutella. Kisahan ratkesi jo toisella varikkokäynnillä jossa MS ohitti Alonson vaikka pysähtyi aikaisemmin. Sgumi pystyi ajamaan heti varikolta tultuaan huippukierroksia kun Alonson renkaat olivat stintin lopussa lopussa. ;) Näinhän kävi tämän jälkeenkin joten voitto olisi Schumacherille kaikella todennäköisyydellä irronnut ihan yhtä helposti kolmella stopillakin.
No, miksi ihmeessä Ferrari sitten päätyi tähän neljän stopin ratkaisuun? Ei varmasti pelkästään "huvin vuoksi". Schumacher ajoi kisan alusta asti lyhyempiä stinttejä kuin Alonso, joten tietysti hän jossain vaiheessa nousi kärkeen (lyhyemmät stopit+kevyempi auto). Tässä tapauksessa ei voi tuijottaa pelkkiä varikkokäyntien järjestysnumeroita, koska pysähdyksissä oli muutamien kierrosten eroja toisiinsa nähden. Lyhyemmät alkustintit olisivat kostautuneet pitkänä viimeisenä stinttinä, ellei olisi päätetty tehdä vielä neljättä pysähdystä. Pointti oli vain siinä, että Schumacherin oli pakko tehdä jotain eroa taktiikassa Alonsoon nähden, suuntaan tai toiseen. Itse olisin odottanut ennemminkin pidempiä tankkauksia kestäviä renkaita hyväksikäyttäen, mutta Ferrari laski toisin.

Herää myös kysymys, miksei Schumacher tehnyt näitä "ihmekierroksiaan" heti ensimmäisten stoppien yhteydessä, olisi kisa ratkennut Ferrarille jo aiemmin. Ihmetellä voi myös sitä, miksi Michelin-tallit eivät käyttäneet neljää stoppia, koska heillä nimenomaan oli se ongelma renkaan kestävyyden kanssa.
 

Musta Pekka

Well-known member
Liittynyt
1.6.2003
Viestit
431
Sijainti
Täällä näin
Helvetin vitut. Pitikin sen Rubensin justiinsa ennen loppua mennä ohittamaan se Trulli. Mää jo kisan loppumetreillä että jes meni veto oikein kun Saari selostaa että myös Shumaherin jälkeen sijoitukset näyttävät pysyvän ennallaan ja sitten se saamarin rubens. Vähän rupesi v'tuttamaan, no oli sentään ihan komea ohitus...
 

Vittorio Jano

Well-known member
Liittynyt
26.9.2000
Viestit
739
Sijainti
metrossa maailman
SS selvä, pitäis vaan olla lyhenteistä opas, että osaisi lukea foorumia. Sutlerista tuli vaan mieleen...

Kisasta sen verran, että oli taas Barrichellolta hieno suoritus. Pari näyttävää ohitusta, joskaan jälkimmäinen ei olisi onnistunut ilman Jarnon apua, sen verran pitkäksi jarrutus meni.
 

Henkka

Madministrator
Liittynyt
21.10.1999
Viestit
9286
Sijainti
Tampester
Finn75 sanoi:
Mielenkiintoista on se että kun talleilla on 7 sarjaa nakkeja niin Ferrari käytti 5 sarjaa kisassa. Toki viimeseen stinttiin on voitu laittaa käytetyt nakit koska enään ei tarvinnut kuin pitää alonso takana.. Mutta silti ihmetyttää että käyttökelpoisia nakkeja löytyi. Perjantain sade on voinut säästää sarjoja..
Tuohon kiinnitin sattumalta huomiota kisan aikana ja kuluneen näköiset renkaat Schumille laitettin juurikin viimeisessä vaihdossa.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Musta Pekka sanoi:
Helvetin vitut. Pitikin sen Rubensin justiinsa ennen loppua mennä ohittamaan se Trulli. Mää jo kisan loppumetreillä että jes meni veto oikein kun Saari selostaa että myös Shumaherin jälkeen sijoitukset näyttävät pysyvän ennallaan ja sitten se saamarin rubens. Vähän rupesi v'tuttamaan, no oli sentään ihan komea ohitus...
Hehheh toisen tappio toisen onni. Komea ohitus :D
 

ronnet

Armchair Specialist
Liittynyt
2.4.2004
Viestit
41
Sijainti
Rocky Island
Kukahan se oikein onkaan voittaja ..

MTV3:n sivuilta..

"Ferrari-tallin tekninen johtaja Ross Brawn kertoo odottavansa innolla tulevana viikonloppuna ajettavaa Silverstonen osakilpailua.

Brittiläiselle Brawnille Silverstonen GP tuo oman lisämausteensa. Varikkosuoralla häntä pidetään merkittävimpänä englantilaisena, joka työskentelee ulkomaalaisen F1-tallin leipiin.

- Viimeiset vuodet minulle on ollut aina hyvin miellyttävää mennä Silverstoneen ja yrittää voittaa englantilaiset tallit heidän omalla maaperällään. Ehkä muu Ferrari-talli ei ajattele näin, mutta englantilaisena Silverstonen voitto tarjoaa minulle aina jotain erikoista, kertoi Brawn."

Erittäin kuvaava artikkeli, josta selviää, missä se voittaja istuu. Se istuu kyllästyneen näköisenä siellä monitorien ääressä, eikä suinkaan siellä ympärillä pyörivässä häkkyrässä, joka pörisee.. ja vinkuu. Siellä istuu dummy, jolle maksetaan palkkaa kuoleman porteilla työskentelystä.
 

McLaren 4ever

Well-known member
Liittynyt
8.8.2003
Viestit
156
Re: Kukahan se oikein onkaan voittaja ..

Erittäin kuvaava artikkeli, josta selviää, missä se voittaja istuu. Se istuu kyllästyneen näköisenä siellä monitorien ääressä, eikä suinkaan siellä ympärillä pyörivässä häkkyrässä, joka pörisee.. ja vinkuu. Siellä istuu dummy, jolle maksetaan palkkaa kuoleman porteilla työskentelystä. [/B]
Nii ja huutaa yhdessä Toddin kanssa naama punasena Ruubensin radioon, että
let michael pass for the championship!...:mad_old:
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Re: Re: Kukahan se oikein onkaan voittaja ..

McLaren 4ever sanoi:
Nii ja huutaa yhdessä Toddin kanssa naama punasena Ruubensin radioon, että
let michael pass for the championship!...:mad_old:
No mitä sieltä pitäisi huutaa... No ei toki; sopupelithän on kielletty:D
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Observer sanoi:
Olen kyllä aikalailla eri mieltä tästä asiasta. Osittain sen takia myös ihmettelen miksi tuota Schumacherin temppua jaksetaan yleensäkään hehkutella.
Taitaa ko. tallin tai sen kuljettajien (tai ainakin toisen heistä) olla ylipäätään mahdotonta tehdä mitään sellaista mitä sinusta kannattaisi hehkutella ;)
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Observer sanoi:
Olen kyllä aikalailla eri mieltä tästä asiasta. Osittain sen takia myös ihmettelen miksi tuota Schumacherin temppua jaksetaan yleensäkään hehkutella. Kisahan ratkesi jo toisella varikkokäynnillä jossa MS ohitti Alonson vaikka pysähtyi aikaisemmin. Sgumi pystyi ajamaan heti varikolta tultuaan huippukierroksia kun Alonson renkaat olivat stintin lopussa lopussa. ;) Näinhän kävi tämän jälkeenkin joten voitto olisi Schumacherille kaikella todennäköisyydellä irronnut ihan yhtä helposti kolmella stopillakin.

"Miksi tuota jaksetaan hehkuttaa"

No tasan siksi että sitä sattuu niin saatana harvoin. Noin kuuden vuoden välein. Ja kas kummaa kuljettajahan on sama vanha tuttu eli suurisaatana tai homo kuten viimeaikojen kutsumanimi kuuluu.

Sarjassa on tasan yksi kuski joka tuohon temppuun kykenee ja se mies ajaa punaista autoa jonka keulassa on NRO:1.

Lopettakaa jo tuo ainanen paskan jauhaminen.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Observer sanoi:
Olen kyllä aikalailla eri mieltä tästä asiasta. Osittain sen takia myös ihmettelen miksi tuota Schumacherin temppua jaksetaan yleensäkään hehkutella. Kisahan ratkesi jo toisella varikkokäynnillä jossa MS ohitti Alonson vaikka pysähtyi aikaisemmin. Sgumi pystyi ajamaan heti varikolta tultuaan huippukierroksia kun Alonson renkaat olivat stintin lopussa lopussa. ;) Näinhän kävi tämän jälkeenkin joten voitto olisi Schumacherille kaikella todennäköisyydellä irronnut ihan yhtä helposti kolmella stopillakin.
Ei pidä paikkaansa. Sumin kolmas stoppi oli sen verran aikaisin että hänen olisi pitänyt tankata tosi paljon. Kierrosajat olisivat kärsineet Alonson paukuttaessa kohti viimeistä stoppiaan. Schumacherhan pääsi osin juuri sen takia Alonson ohi toisten stoppien aikana että hänelle tankattiin vähemmän ja näin hän pystyi tehdä nopeita kierroksia.

Mutta siinä olen samaa mieltä ettei tuo neljän stopin taktiikka kovin ihmeellinen ollut. Schumacherilla oli kisan nopein auto ja koska ohituspaikkaa hän ei radalla löytänyt, Ferrari pystyi hyödyntämään nopeusetunsa taktiikan muutoksella. Nopein auto voitti, ei siinä mitään ihmeellistä ylivoimaisen taktiikan taikaa ollut.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Sarjassa on tasan yksi kuski joka tuohon temppuun kykenee ja se mies ajaa punaista autoa jonka keulassa on NRO:1.

Eipäs nyt liioitella, kyllä tuohon pystyisi varmasti moni muukin kuljettaja jos jos heidät istutettaisiin täysin heidän ympärille rakennettuun Ferrariin. Ferrari on tällä hetkellä sen verran ylivoimainen että voitto irtoaa lähes millä taktiikalla tahansa.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
MaranelloRed sanoi:
Sarjassa on tasan yksi kuski joka tuohon temppuun kykenee ja se mies ajaa punaista autoa jonka keulassa on NRO:1
Niinkö? Schumacherhan vastusti taktiikan muutosta kun ei uskonut sen toimivuuteen. Kyllä kiitos menee ihan muuhun osoitteeseen kuin Schumille :D
 

bigbear

Well-known member
Liittynyt
10.1.2002
Viestit
1006
Sijainti
Sundsberg, Kirkkonummi
Voidaankohan renkaisiin laittaa esim vähemmän painetta maksimaalisen pidon aikaansaamiseksi kulumisesta piittaamatta? Eli kun schumin taktiikkaa muutettiin niin tehtiinkö esim renkaille jotain ,koska niiden ei tarvinnut kestää niin montaa kierrosta jne.
 
Ylös