Rata-autoilun sm sarja 2016

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2209
Onhan Radicalilla sarjavalmisteisten tuotantoautojen kierrosennätys mm. Nordschleifella. Ne on ihan perus kauppakasseja ja heti tunnistaa Radicaliksi. :alppu:
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Juu, saahan Radicalia kilpien väliin ainakin Brittein saarilla. Jos taas oikein filosofiseksi haluaa ryhtyä, niin tämä määritelmä "auton tulee olla tunnistettavissa yleiseen liikenteeseen tarkoitetuksi sarjavalmisteiseksi tuotantoautoksi" tarkoittaisi sitä, että kun Suomessa ollaan niin luokassahan saisi olla vain Toyota Corollaa pienimmällä koneella ja Skoda Octavia farmaria.
 

Freak

Well-known member
Liittynyt
13.4.2012
Viestit
2476
Sijainti
Botniaringin ja Kemoran välimaastossa
Ilmeisen herkkä asia.
Nope. :thumbup:

Eiköhän näihin autoihin voida soveltaa Time Attackin tekniikkasääntöjä?
Näin voisi olettaa, kun mukana on Radalle.comin väkeä. Time attackin sääntökirja vuodelle 2015 löytyy TÄSTÄ. Tälle vuodelle päivitettyä sääntökirjaa en ole löytänyt pikaisella etsimisellä. Mikäs kiire sillä edes on? Kausihan on vasta aloitettu...

Mutta väitän, etteivät säännöt ole suoraan Time Attack -säännöt. Siellä nimittäin on mm. Radical kiellettyjen autojen listalla. :rolleyes:
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
840
Sen sanon, että tämä GT luokka on ensi kaudelle saatava joka osakilpailuuun mukaan. Vieläkin on epävarmaa tuleeko kyseinen luokka syksyllä Ahvenistolle. Vai viekö Fian Formula 4 tarvittavan tilan.
 

Los Cojones

Avohoidossa
Liittynyt
26.2.2004
Viestit
588
Sijainti
Törnävä
"Gran Turismo –luokan sääntöesityksen kommenttipyyntö rata-ajon lajiryhmältä:
Gran Turismon sääntöluonnoksessa on monia asioita, joihin tekniikkalajiryhmän on vaikea ottaa kantaa tuntematta luokkaa paremmin. Tekniikka lajiryhmä ehdottaa, että ratalajiryhmä jatkaa luokan sääntöjen hiomista omassa piirissään. Teknisissä asioissa
ja yksityiskohdissa tekniikka lajiryhmä tarjoaa konsultaatioapua tarvittaessa. Tärkeää on, että sääntöluonnoksen mukaisesti noudatetaan tiukasti Liite J:n art. 253 turvamääräyksiä."

http://www.autourheilu.fi/uutiset/tekniikkalajiryhman-kokousyhdistelma-2-ja-3-2016/
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4725
Sijainti
Event horizon
Sen sanon, että tämä GT luokka on ensi kaudelle saatava joka osakilpailuuun mukaan. Vieläkin on epävarmaa tuleeko kyseinen luokka syksyllä Ahvenistolle. Vai viekö Fian Formula 4 tarvittavan tilan.
Tuskin tulee. Jahka tuo Kymi Ring joskus valmistuu, niin Ahveniston voi sen jälkeen pyhittää ampumahiihdolle, mihin käyttöön se soveltuu ihan hyvin. Hungaroringia moititaan hitaaksi radaksi, jossa ohittaminen on liki mahdotonta, mutta tulisivat katsomaan Hämeenlinnan soramonttua ja puhuisivat sitten hitaasta radasta. Tietääkseni myöskään Formula Russian ei ole tulossa kilpailemaan Ahvenistolle tai muuallekaan Suomeen.
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
840
Tuskin tulee. Jahka tuo Kymi Ring joskus valmistuu, niin Ahveniston voi sen jälkeen pyhittää ampumahiihdolle, mihin käyttöön se soveltuu ihan hyvin. Hungaroringia moititaan hitaaksi radaksi, jossa ohittaminen on liki mahdotonta, mutta tulisivat katsomaan Hämeenlinnan soramonttua ja puhuisivat sitten hitaasta radasta. Tietääkseni myöskään Formula Russian ei ole tulossa kilpailemaan Ahvenistolle tai muuallekaan Suomeen.
Don Vitolla on herne nenässä. Kaikkitietävä jälleen kerran. Kymiring ei tule valmistumaan ikinä. Ja Fian Formula 4:set tulee tosiaan Ahvenistolle.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7202
Don Vitolla on herne nenässä. Kaikkitietävä jälleen kerran. Kymiring ei tule valmistumaan ikinä. Ja Fian Formula 4:set tulee tosiaan Ahvenistolle.
Uskallatko lyödä vetoa Kymiringin valmistumisesta, kun noin varma olet siitä, että se ei koskaan valmistu.

Jo ensi vuonna saatat huomata olevasi väärässä, kun MotoGP-sarjan moottoripyörät kiertävät Kymiringin rataa MM-pisteistä taistellen.

Minä en suoraan sanoen ymmärrä sitä miksi sinä suhtaudut noin negatiivisesti Kymiringiin ja samalla jatkuvasti kehut Ahveniston kaltaista mikkihiirirataa kuvitellen sen sopivan lähestulkoon jokaiselle moottoriurheiluluokalle.

Voisi melkein luulla, että sinä omistat osan Ahveniston radasta ja pelkäät Kymiringin valmistumisen lopettavan kisat Ahvenistolla kokonaan jonka seurauksena sijoituksesi tuottaisi pelkkää persnettoa.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4725
Sijainti
Event horizon
Saas sitten näkee mihin lopputulemaan kuskit ja AKK:n edustajat tulevat tuon Radikaalin kisakelpoisuudesta. Vehjes oli juuri niin ylikylän laite kuin saattoi arvatakin. Vaikka Miika Toivonen olikin laittanut Ahveniston ah-radan rataennätyksen jo tänä suvena uusiksi Reiners Motorsportin Lotarilla, niin nyt oikealla kilparadalla eroa Radikaaliin tuli 24 sekuntia 7 kierroksen skabassa. Märällä radalla ei tietenkään hätyytelty rataennätyksiä mutta sijoista 2-5 oli ihan hyvä kisa Toivosen, Peltolan, Rantasen ja Westman juniorin kesken. Pää on avattu, toivottavasti Kemoralla olisi vielä muutama auto lisää ja kuiva rata.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Onhan Radicalilla sarjavalmisteisten tuotantoautojen kierrosennätys mm. Nordschleifella. Ne on ihan perus kauppakasseja ja heti tunnistaa Radicaliksi. :alppu:
Tää Botniaringillä nähty auto on nimenomaan tuo V8-koneinen versio, jolla Nürren tuotantoautoenkatkin on ajettu. Ei siis mopoauto-Prosport, kuten lähtölistalla lukee... On muuten paljon helpompi tunnistaa katuversiokseen kuin vaikkapa tuo Lotus, ja tekniikkakin on alkuperäinen eikä mikään sekasikiö ;)
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4407
Sijainti
Salo
Onhan se hyvä, että jopa Porsche Cup ylittää uutiskynnyksen, tosin uutisointi voisi olla ehkä vähän asiallisempaa.

Kulli voitti

Sen verran toimittaja Aittoniemellä oli kuitenkin asiantuntemusta, ettei nyt sentään kutsunut GT3 Cuppereita "ralliautoiksi".
 

megazu

Member
Liittynyt
2.6.2016
Viestit
12
Soitin akk:n tekniikan lajiryhmän puheenjohtajalle. Hän ei tiennyt oikeastaan mitään. Kertoi nähneensä joskus lopputalvesta alustavan sääntöluonnoksen ja ei tiedä sen jälkeisistä tapahtumista mitään. Antoi kuitenkin kaksi nimeä, joilta voi kysyä (ei tiennyt edes puhelinnumeroita). Nämä annetut nimet ei näytä löytyvän akk:n tiedoista, joten onko tämä uus luokka jonkun kaupallisen promoottorin juttuja? Lajipäällikköhän lupasi keväällä, että kaikilla autoilla saa ajaa, ei nyt voi enää perua puheita. Tietääkö kukaan kuka tämän uuden luokan takana on ja keneltä voi kysellä neuvoja?
 
Ylös