BudLightJaguar
Well-known member
Teho ei kuluta renkaita vaan vääntö. TCR-autoissa kuitenkin on ahdetut moottorit, vääntö lienee aikalailla tasan Chevyn V8:n kanssa.Katselin netistä tcr autojen hintoja. Halvimmillaan näyttää saavan 50000 euroon, mutta ne on vanhempaa vuosikertaa. Uudemmat sitten tuplahintaisia. Tähän päälle sitten huolto-osia ja varsinkin rengas- ja vanne sarjoja, jos ei onnistu kaupan mukana saamaan. Moniko haluaa tuolla hinnalla lähteä mukaan vain kruisailemaan eli vähintään jokaiseen viikonloppuun pitäisi olla satsi renkaita, että pärjää. Paras pito katoaa muutaman lämpimäksi käytön jälkeen.
Thunderissa näyttää olevan 17 tuuman rengas vs tcr:n 18 tuumainen. Hinnan eroa ei näillä varmaan paljoa ole. Luulisi kuitenkin tehokkaalla ja painavalla v8-autolla olevan kovempi rengaskulutus kuin tcr:llä.
Osaako joku heittää kuinka leveä v8 thundereiden rengas on? Vanne on 9x17 sääntöjen mukaan.
Korkealta kiertävä vapari F2/super touring -tyyliin olisi hellempi renkaille.