Ravintolailmoitukset, - arvostelut ja makustelut

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Onko kinkki haukkumanimitys?
Onhan tuo suoraan verrattavissa nekruun, ryssään ja vastaaviin.



Niin, onhan se suunnilleen sama kuin joku sanoisi suomalaista finskiksi. Yöööök!

Ai stana että sattui tuon kirjoittaminenkin. Finski, apua, rasismia ja hirveetä paskaa, joka alentaa kansamme identiteetin. Romahdan, vedän itseni jojoon ja räjäytän kaikki! Kansamme ja minä on poljettu alhaisimpaan maan rakoon ja suohon nyt ainakin.

Ollaankohan tässä kansalaisuuksien suojelussa jo astuttu "vähän" liikaa reunan yli. Oikeesti?

Jos vittu et kestä sitä, että joku kutsuu sinua kansalaisuutesi perusteella finskiksi,
on mun mielestä kuulijan päässä vikaa.
Kuulit oikein. Kuulijan päässä vikaa. Oikeesti. Ei sanojan.
Herkkähipiäisen syndrooma, kaikesta mahdollisesta loukkaantuva, turhan tärkeä. Onhan noita populistisia diagnooseja.


Ei helvetti.

Vai ollaanko me/te/sinä jotain vitun prinsessoja, joita ei voi kutsua mitenkään muuten kuin "arvon Suomen kansalainen"?!
Vastaa.

Helvetti, se ei ole edes epäkohteliasta, se on maan omaa PUHEKIELTÄ, jonka alkuperäinen tarkoitus ei ole epäkunnioittava eikä varmasti loukkaava.

Seuraava sota on hävitty. Se on näköjään varmaa.

"Anteeksi arvon itänaapuri.... eikun anteeksi, anteeksi! Korjaan ... Parhain Venäjän kansalainen!
Saisinko kohteliaimmin pyytää...Voisitteko siirtyä tuohon pajunvitsan ja koivun väliin, aukealle kohdalle, jotta olisitte vapaasti ja häiriöttömästi tähtäimessäni, ettekä turmelisi ympäröivää luontoa kaatuessanne kohtalokkaan osuman seurauksena. Kaikessa rauhassa. Älkää vaan loukatko itseänne sen ojan yli siiryessänne. Pyydän mitä kohteliaimmin. Anteeksi mikäli olin tunkeileva. Jos tämä ei sovi teille, pahoittelen loukkaustani! Kiitos!"


Kinkki on ihan yhtä hieno kutsumanimi kiinalaiselle kuin finski suomalaiselle!


Pahoittelen jos tonttuolut on humalluttanut sen joka tuon kaiken kirjoitti. Vitun Finski!
 
Viimeksi muokattu:

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Tosta ornarista ei aina oikein tiedä, että onko se nimittelyä vai hellittelyä. :confused:
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Finski on muuten Finnair. On tietysti hieman outoa kutsua henkilöä lentoyhtiön nimellä, mutta tuskin siitä loukkaantua tarvitsee.
 

Örfil

Guest
Finski on tosiaan Finnair tai väännös sanasta finsk. Kinkki on taasen halventava nimitys, opin asian -70 luvulla Perhe on pahin -sarjan Archie Bunkerilta, joka nimitteli vävyään kinkiksi.

Mulla oli Nokialla kollegana 12 vuotta, joista 3 viimeistä vuotta linjaesimiehenäni kiinalainen nainen, jonka mies oli myös kiinalainen. Ymmärsi suomea aika hyvin, tyttärensä joka syntyi täällä oli jo kaksikielinen, mutta työkielenä meillä oli kollegan kanssa englanti. Mieleeni ei olisi tullut kuuna päivänä puhua hänestä tai maanmiehistään kinkkeinä kuulteensa, se oli päivänselvä juttu. Tiimissä oli muitakin kiinalaisia ja toki useita muitakin kansallisuuksia ja ehkä siksikin tuon 13+1 vuoden Nokia-uran aikana oppi siihen, että edes kaukaisesti halventavia nimityksiä eri kansallisuuksista ei käytetty. Näihin asioihin kiinnitettiin myös vuotuisissa koulutuksissa huomiota ja asiassa oli firmassa nollatoleranssi.

Ymmärrän että näin ei ole kaikissa paikoissa, etenkin jos työskentelee vain pääasiassa maanmiestensä kanssa, mutta oma suhtautumiseni juontuu tästä asiasta, jos selitys kelpaa.

Tässä ei siis ole kyse omasta pahastumisesta suomalaisena suomalaisten kesken, vaan eri kansallisuuksia olevien kunnioittamisesta ja hyvistä yleisistä käytöstavoista. Toki saunanlauteilla voi äijäporukassa neekeritellä ja kinkitellä sydämensä kyllyydestä, mutta niiden sopii sitten jäädä sinne lauteille.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Niin, onhan se suunnilleen sama kuin joku sanoisi suomalaista finskiksi. Yöööök!

Ai stana että sattui tuon kirjoittaminenkin. Finski, apua, rasismia ja hirveetä paskaa, joka alentaa kansamme identiteetin. Romahdan, vedän itseni jojoon ja räjäytän kaikki! Kansamme ja minä on poljettu alhaisimpaan maan rakoon ja suohon nyt ainakin.

Ollaankohan tässä kansalaisuuksien suojelussa jo astuttu "vähän" liikaa reunan yli. Oikeesti?

Jos vittu et kestä sitä, että joku kutsuu sinua kansalaisuutesi perusteella finskiksi,
on mun mielestä kuulijan päässä vikaa.
Kuulit oikein. Kuulijan päässä vikaa. Oikeesti. Ei sanojan.
Herkkähipiäisen syndrooma, kaikesta mahdollisesta loukkaantuva, turhan tärkeä. Onhan noita populistisia diagnooseja.


Ei helvetti.

Vai ollaanko me/te/sinä jotain vitun prinsessoja, joita ei voi kutsua mitenkään muuten kuin "arvon Suomen kansalainen"?!
Vastaa.

Helvetti, se ei ole edes epäkohteliasta, se on maan omaa PUHEKIELTÄ, jonka alkuperäinen tarkoitus ei ole epäkunnioittava eikä varmasti loukkaava.

Seuraava sota on hävitty. Se on näköjään varmaa.

"Anteeksi arvon itänaapuri.... eikun anteeksi, anteeksi! Korjaan ... Parhain Venäjän kansalainen!
Saisinko kohteliaimmin pyytää...Voisitteko siirtyä tuohon pajunvitsan ja koivun väliin, aukealle kohdalle, jotta olisitte vapaasti ja häiriöttömästi tähtäimessäni, ettekä turmelisi ympäröivää luontoa kaatuessanne kohtalokkaan osuman seurauksena. Kaikessa rauhassa. Älkää vaan loukatko itseänne sen ojan yli siiryessänne. Pyydän mitä kohteliaimmin. Anteeksi mikäli olin tunkeileva. Jos tämä ei sovi teille, pahoittelen loukkaustani! Kiitos!"


Kinkki on ihan yhtä hieno kutsumanimi kiinalaiselle kuin finski suomalaiselle!


Pahoittelen jos tonttuolut on humalluttanut sen joka tuon kaiken kirjoitti. Vitun Finski!
Kop.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Onkohan japsi haukkumasana? Hurri nyt tietenkin on, nimen alkuperä hurjissa ruotsalaissotilaissa jotka huusivat: Hurraa!
Norski?

Englanninkielessä ranskalaiset on frogeja elikkä sammakoita. Saksalaiset jerryjä (am.). Saksalaiset taasen kuhtui brittejä tommyksi.

Hakkapeliitta tullut Hakkaa päälle! Balkanin hurjisteluista.

Finne lie pahempi kuin finski. Finnehän on myös finni på svenska.
 

Zoe

Maagikko, noituja
Liittynyt
25.11.2002
Viestit
9925
Sijainti
Nollola
Kolmesta kiinalaisesta työympäristössäni vakuttavasta naisesta kaksi käyttää sanaa kinkkiruoka, mutteivat hyväksy sanaa käytettävän ihmisestä. Ruoasta kyllä.
Jotain tällaista rajanvetoa olen itsekin ollut havaitsevinani. Enkä siis ikinä käyttäisi sanaa ihmisistä puhuttaessa, mutta ruokakulttuurin "lempinimeksi" se jostain syystä on juurtunut.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Pöhkis ja Mosse vetää kyllä hyvää keski-ikäisen valkoisen miehen järkeilyä.
 

Örfil

Guest
Mutta keski-ikäinen valkoinen mies on planeetan kingi. Uljaan rotumme valioyksilöiden valaiseva pylväs ja toteemipaalu sekä tatuleeraus :cool:
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Finski on tosiaan Finnair tai väännös sanasta finsk. Kinkki on taasen halventava nimitys, opin asian -70 luvulla Perhe on pahin -sarjan Archie Bunkerilta, joka nimitteli vävyään kinkiksi.
Siis kinky? Archien vävyhän oli puolalainen, joten sikäli kinky sopisi kuvaan paremmin...kuin kiinalainen. Ja onpa opinlähde tämä Perhe on pahin -sarja.

Muutoin olen pitkälti samaa mieltä Puolipöhköyden kanssa. Maailma on mennyt ihan mahottomaksi lespoiluksi.....
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Kolmesta kiinalaisesta työympäristössäni vakuttavasta naisesta kaksi käyttää sanaa kinkkiruoka, mutteivat hyväksy sanaa käytettävän ihmisestä. Ruoasta kyllä.
Juuri näin olen ollut asian mieltävinäni itsekin. Voiko sitten ruokaa kohtaan olla rasistinen, siihen varmaan minua viisaammat sekä Örfil osannevat vastata.
 

Örfil

Guest
Jos jotain ruokaa voi kutsua esim. neekeriruuaksi tai manneruuaksi, niin kaikin mokomin myös kinkkiruuaksi.
 
Ylös